CA a definitivat proiectul Regulamentului privind selectarea instituției de măsurare a audiențelor
Consiliul Audiovizualului (CA) a definitivat proiectul Regulamentului privind organizarea concursului pentru selectarea instituției pentru măsurarea cotelor de audiență și de piață în perioada 2024-2029.
Ultima versiune a Regulamentului conține mai multe completări referitor la comisia de concurs.
- Pentru prima dată, furnizorii de servicii media audiovizuale, care sunt beneficiari ai actualului sistem de măsurare a audienței și a cotelor de piață, urmează să desemneze 6 din cei 9 membri ai Comisiei de concurs.
- Candidaturile a 3 membri ai Comisiei sunt înaintate de distribuitorii de publicitate.
- La prima ședință a Comisiei, din rândul membrilor acesteia, sunt aleși președintele și secretarul Comisiei de concurs cu majoritate simplă de voturi.
Proiectul Regulamentului a fost transmis pentru expertizare Ministerului Justiției și Centrului National Anticorupție și spre avizare Consiliului Concurenței.
În vederea asigurării transparenței în procesul decizional, CA a organizat două consultări publice cu participarea reprezentanților furnizorilor de servicii media și agențiilor de publicitate. În procesul de consultări a fost implicată, la solicitarea furnizorilor de servicii media, o expertă internațională care a venit cu mai multe recomandări privind componența comisiei de concurs.
Potrivit articolului 30 din Codul serviciilor media audiovizuale, CA organizează, o dată la 5 ani, un concurs de selectare a companiei specializate în măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață.
Serviciul comunicare și relații externe