PRO TV Chișinău sancționat cu 5000 de lei pentru devieri la difuzarea comunicărilor comerciale

19.03.2024

Serviciul media PRO TV Chișinău a fost sancționat cu 5000 de lei, în ultima ședință a Consiliului Audiovizualului, pentru că a difuzat comunicări comerciale audiovizuale sub forma sponsorizării și a plasării de produs la vinuri și spumante, fără a respecta prevederile ce țin de publicitatea audiovizuală pentru producția alcoolică.

 

Controlul, inițiat ca urmare a sesizării din partea lui Piotr Railean, a stabilit că, în emisiunea „Gusturile se discută” din 20 ianuarie 2024,  au fost difuzate comunicări comerciale audiovizuale ce nu erau însoțite de avertismentul privind dauna consumului excesiv de alcool, precum și faptul că la începutul și la sfârșitul programului a lipsit mesajul privind plasarea de produs.

 

Conform art. 63 alin. (2) din Codul serviciilor media audiovizuale, „Comunicările comerciale audiovizuale sînt clar identificabile şi se deosebesc de conținutul editorial, precum şi sînt conforme cu prevederile prezentului cod şi ale Regulamentului privind conținuturile audiovizuale.”