
 

CONSILIUL 

AUDIOVIZUALULUI 

AL REPUBLICII MOLDOVA 

  

THE AUDIOVISUAL  

COUNCIL OF THE 

REPUBLIC OF MOLDOVA 

MD-2012, Chișinău, str. V. Pârcălab nr. 46 

Tel.: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71 

e-mail: office@cca.md, http://www.audiovizual.md 

 MD-2012, Chisinau, V. Parcalab str., № 46 

Tel: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71 

e-mail: office@cca.md, http://www.audiovizual.md 

 

 

 

PROCESUL-VERBAL nr. 29 
al ședinței publice a Consiliului Audiovizualului 

din 04 august 2021, ora 10:00 

 

Mun. Chișinău,  

Consiliul Audiovizualului,  

bir. 203, Sala de ședințe  

 

TOTAL MEMBRI AI ȘEDINȚEI : 

TOTAL DECIZII APROBATE : 

ANEXE:  

7 

7 

Deciziile CA nr. 29/188, 29/189, 29/190, 29/191, 

29/192, 29/193, 29/194 
   

PREȘEDINTE: Ala URSU-ANTOCI 
  

MEMBRI PREZENȚI: 

 

Artur COZMA, Larisa MANOLE, Ion ROBU, Iulian ROȘCA, 

Dragoș VICOL, Lidia VIZIRU. 
  

MEMBRI ABSENȚI: Tatiana BURAGA și Corneliu MIHALACHE. 
  

DGLAM: Viorel MOLEA 

Tatiana EFTODI 
  

DJR: 
 

Maria ONEA 

INVITAȚI: - 

 

 

ORDINEA DE ZI: 

 

 

NR. 

CRT. 
DENUMIREA CHESTIUNII 

RESPONSABIL 

DE 

PREGĂTIRE 

RAPORTOR 

1.  

Cu privire la examinarea rezultatelor 

monitorizării postului de televiziune „Jurnal TV”, 

urmare a petiției parvenită din partea dlui Mihail 

Bejan 

DM 

TV/RADIO 
V. STEȚCAIA 

2.  

Cu privire la examinarea rezultatelor 

monitorizării postului de televiziune „Jurnal TV”, 

urmare a petițiilor  parvenite din partea dlor Alexei 

Vizdan și Ion Țărnă 

DM 

TV/RADIO 
V. STEȚCAIA 

3.  

Cu privire la examinarea rezultatelor 

monitorizării postului de televiziune „Publika TV”, 

urmare a petiției parvenită din partea dnei Doga 

Cristina 

DM 

TV/RADIO 
V. STEȚCAIA 

mailto:office@cca.md
http://www.audiovizual.md/
mailto:office@cca.md
http://www.audiovizual.md/


Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 2 din 47 

 

4.  

Cu privire la examinarea unor cereri de 

eliberare a licenței de emisie 

 

DLA S. CHIȚANU 

5.  

Cu privire la examinarea cererii de prelungire 

a licenței de emisie eliberată  „BASARADIO” SRL 

pentru postul de radio „Europa Plus Moldova” 

DLA S. CHIȚANU 

6.  

Cu privire la examinarea cererii de eliberare a 

autorizației de retransmisiune „CANAL 

REGIONAL” SRL 

DCD T. CANȚER 

7.  

             Cu privire la examinarea cererii prealabile 

depuse de către SRL „Art Club” 
 

DJR M. ONEA 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

L. MANOLE: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Bună dimineața, colegi. Mă bucur să Vă văd. Cvorumul necesar 

pentru desfășurarea ședinței este asigurat. Ședința este deliberativă. 

Propuneri, obiecții la Ordinea de zi are cineva? Dacă nu are nimeni, 

permiteți-mi să propun excluderea de pe Ordinea de zi, parțial, din 

subiectul nr. 4, și suspendarea termenului de examinare a eliberării 

licenței de emisie pentru „GN TV” și pentru „LEGAL TV”, deoarece 

furnizorul a depus cerere către Consiliu și ne-a comunicat că este în 

imposibilitate de a-și expune astăzi Concepția, pe motiv că nu se află în 

țară. Pentru a nu le îngrădi dreptul acestor furnizori, propun excluderea 

de pe Ordinea de zi și suspendarea termenului pentru o perioadă de 15 

zile. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Dacă nu mai are nimeni propuneri, obiecții, rog aprobarea 

Ordinii de zi. 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Ordinea de zi este aprobată. Dna Manole, Vă rog. 

 

– Dna președinte, stimați colegi, eu nu am obiecții la Ordinea de zi a 

ședinței, dar înainte de a examina chestiunile programate, vreau să aduc 

în discuție un caz, în opinia mea, revoltător, care s-a produs la 

„Moldova-1” în cadrul ediției speciale din dimineața zilei de 29 iulie. 

Intenția a fost, ca de obicei, una salutară, dar realizarea – proastă. A 

fost vorba de o ediție specială, cu transmisiunea în direct a ședinței 

Parlamentului din 29 iulie și cu discuții pe marginea subiectelor privind 

alegerile organelor de conducere a Legislativului, a Comisiilor 

parlamentare, etc. În loc să fi pus pe post transmisiunea din incinta 

Parlamentului, pe parcursul a 15 sau chiar mai multe minute, au fost 

difuzate imagini de la ședința de constituire a Legislativului din data de 

26 iulie, cu participarea șefului statului, președintelui Curții 

Constituționale, a membrilor CEC, a altor demnitari, evident, cu 

mențiunea „în direct”. Pe toată durata acestor 15 minute, moderatoarea, 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 3 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

L. MANOLE: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

L. MANOLE: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

împreună cu ditamai expres-comentatori, s-au tot dat cu părerea: 

-  De ce a trebuit să se repete același scenariu ca la ședința de luni a 

Parlamentului?  

- De ce a fost necesară prezența Președintelui Republicii Moldova și a 

celorlalte persoane?  

- Ce mesaje a vrut să transmită noua putere?  

- Ce scopuri s-au urmărit?  

- De ce a fost nevoie de ședința din 26 iulie, dacă aceleași lucruri se 

întâmplă și la ședința din 29 iulie?  

15 minute, în care experții s-au tot dat cu presupusul, după care, 

când s-au trezit cei de la „Moldova-1” că au comutat greșit butoanele, 

suntem anunțați cu nonșalanță că imaginile vizionate au fost, de fapt, de 

la ședința precedentă a Parlamentului. Nici măcar o scuză pentru faptul 

că telespectatorii au fost induși în eroare, mințiți chiar. Nu mai zic de 

invitații din studio, care au fost puși într-o situație penibilă. 

În acest context, solicit conducerii televiziunii publice explicații 

cum a fost posibilă o asemenea gafă, cine se face vinovat, ce măsuri au 

fost luate pentru a nu admite pe viitor repetarea unor cazuri similare? 

Eventual, s-a discutat acest subiect la Consiliul de Observatori. Rog 

Departamentul de monitorizare să ia sub control acest caz. Evident, 

solicit luarea unor decizii care se impun. Mulțumesc. 

 

– Se acceptă, dna Manole. Direcția monitorizare, Vă rog frumos să 

veniți cu careva precizări, ca noi să înțelegem ce facem mai departe. 

Aveți dreptate, dna Manole, am văzut și eu asta. Cu mare părere de rău, 

nu înțeleg de ce și cum s-au putut petrece asemenea lucruri. Și nu era 

nimeni în spate, să le spună că … 

 

– Dar experții care se aflau în platou? 

 

– Eu mă abțin vizavi de experți și de tot. 

 

– Experții vedeau imaginile la televizor! 

 

– Ei au venit cu experți deja pregătiți și erau în cunoștință de cauză ce 

s-a petrecut și ce trebuie să discute astăzi. 

 

– Ei nu știau ce se întâmplă în momentul dat în Parlament! 

 

– Ok, dna Manole. V-am înțeles, se acceptă. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 4 din 47 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 1 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de 

televiziune „Jurnal TV”, urmare a petiției parvenită din partea dlui 

Mihail Bejan  

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Înainte de a da citire, vreau să Vă spun că a venit o notificare din 

partea „REFORMA ART”, prin care solicită amânarea tuturor 

chestiunilor ce vizează „Jurnal TV” pentru o dată următoare zilei de 05 

august, din motivul că cei care răspund de asistența juridică nu sunt în 

țară. Nu cred că este o problemă. Vă rog frumos să examinăm, dna 

Victoria. 

 

– La data de 14 iulie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit petiția f/nr. din 12 iulie 2021, din partea dlui Mihail Bejan, prin 

care informează că postul de televiziune „Jurnal TV”, la data de 05 iulie 

2021, ora 15:00, și la toate orele de știri ale postului din acea zi, a 

difuzat un subiect cu date eronate la adresa personalității sale și ducerea 

opiniei publice în eroare. 

Petiționarul aduce la cunoștință precum că este vizat într-un 

dosar penal, având calitate de inculpat, dar se declară nevinovat. 

Astfel, în petiția sa, Mihail Bejan se expune cu privire la știrea 

difuzată de „Jurnal TV”, menționând că ar fi una eronată, dat fiind 

faptul că nu este adevărat că se află sub control judiciar, deoarece prin 

Decizia Curții de Apel, în anul 2019, această măsură preventivă i-a fost 

ridicată și are dreptul la libera circulație; imaginile video (imagini 

simbolice) nu i se atribuie lui; nu este adevărat precum că ședințele se 

amână din cauza inculpatului și a apărătorilor lui, și că numărul 

ședințelor planificate și neplanificate nu corespund realității; nu este 

adevărat că a fost prins în flagrant, și că nu a fost reținut la data de 01 

februarie 2019, dar la data de 10 februarie 2019. 

Totodată, petiționarul este indignat de faptul că în știre s-a 

menționat funcția pe care a deținut-o în Serviciul de Informație și 

Securitate, deoarece este un serviciu cu statut secret. 

În contextul celor invocate, Mihail Bejan susține că „Jurnal TV” 

fac știri în interesul lor și jocul cuiva, și că anume aceste știri au apărut 

în perioada electorală. Astfel, acesta solicită implicarea, în limitele 

legale ale Consiliului Audiovizualului, și luarea măsurilor stringente 

necesare legale în adresa „Jurnal TV”.  

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor 

media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor 

circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului a solicitat „Reforma 

Art” SRL, prin scrisoarea nr. 919 din 20 iulie 2021, să-și expună opinia 

referitor la cele invocate în plângerea dlui Mihail Bejan. 

Astfel, prin scrisoarea nr. 130-R/21-E, „Reforma Art” SRL,  

fondatoarea postului de televiziune „Jurnal TV”, a comunicat 

Consiliului Audiovizualului următoarele: „Prin știrea apreciată ca fiind 

lezantă de către petiționar, a fost informat publicul larg despre situația 

cauzei penale în privința acestei persoane, precum și au fost ridicate 

serioase întrebări legate de tergiversarea judecării ei. 

Interesul sporit al publicului de acest dosar rezultă din calitatea 

deținută de figurantul principal - șef adjunct al Inspectoratului General 

de Carabinieri, precum și de intenția de a mușamaliza acest dosar la 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 5 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

etapa inițială. Subiectul mai are și o conotație aparte pentru postul 

nostru pe motivul identificării acțiunilor de mușamalizare la etapa 

inițială, în cadrul unei investigații jurnalistice, noi având scopul de a 

informa publicul larg despre finalitatea cauzei. 

În cadrul reportajului vizat s-a făcut o reproducere a 

circumstanțelor cazului, o constatare a situației la zi și o descriere a 

derulării evenimentelor pe parcursul a doi ani de zile de când cauza e 

în procedură de judecată. 

Totodată, în reportaj a fost elucidată cert calitatea de 

învinuit/inculpat al petiționarului, circumstanțele cazului, precum și a 

fost reprodusă poziția lui, fiind specificat că „Mihail Bejan pledează 

nevinovat și a declarat în instanță că dosarul i-a fost „aranjat” de 

către cineva care ar râvni la postul său”. 

În asemenea mod, noi nu am comis nici o abatere de la cadrul 

legal la reflectarea subiectului vizat, nu l-am acuzat pe petiționar, ci am 

reflectat obiectiv și echidistant despre situația cauzei penale cu 

implicarea lui, specifîcând expres și poziția sa asupra cauzei date, 

împrejurări în care solicităm respingerea petiției. 

Totodată, în situația în care va fi efectuat un raport de 

monitorizare a subiectului dat, solicităm să ne fie remis pentru a avea 

posibilitatea să ne expunem poziția asupra constatărilor acestuia”. 

   În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 alin. 

(3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune „Jurnal 

TV” prin prisma celor invocate în petiția dlui Mihail Bejan. 

Astfel, rezultatele monitorizării au atestat că, la data de 05 iulie 

2021, postul de televiziune „Jurnal TV” în cadrul buletinului de știri de 

la ora 15:00, a difuzat un subiect cu titlul: „Cazul Bejan, doi ani de 

tărăgănări”, în care se vorbește despre tergiversarea examinării 

dosarului deschis în anul 2019 pe numele lui Mihail Bejan, fost șef 

adjunct al Inspectoratului General de Carabinieri, învinuit de 

perversiune sexuală asupra minorilor. În cadrul subiectului, reporterul 

relatează circumstanțele în care a avut loc incidentul, precum că Mihail 

Bejan a fost prins de poliție în seara de 01 februarie 2019 într-o pădure 

din sectorul Rîșcani al capitalei împreună cu un tânăr de 17 ani, căruia 

i-ar fi cerut să-i facă sex oral în schimbul a 50 euro. Reporterul 

menționează că după ce băiatul și părinții acestuia au depus plângere la 

poliție, a fost organizat un flagrant. În cadrul subiectul a vorbit și mama 

băiatului, care descrie detaliile cu privire la reținerea de către poliție a 

lui Mihail Bejan. 

Cu privire la derularea procesului de judecată, reporterul 

menționează că în doi ani și jumătate au fost programate 48 de ședințe 

de judecată, dintre care 30 au fost contramandate din diferite motive, la 

solicitarea avocaților sau a procurorului, nu s-au prezentat martorii, nu 

s-a prezentat partea vătămată sau inculpatul, judecătorul s-a aflat în 

concediu, iar potrivit anticorupție.md, reporterul susține că pentru luna 

trecută au fost programate trei ședințe, dintre care s-a desfășurat doar 

una.  

La finalul reportajului, s-a specificat că fostul șef de la 

Carabinieri se află în libertate sub control judiciar: „Mihail Bejan 

pledează nevinovat și a declarat în instanță că dosarul i-a fost 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 6 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

 

L. MANOLE: 

„aranjat” de către cineva care ar râvni la postul său”. 

Astfel, este de menționat că în conformitate cu prevederile art. 13 

alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale: „În cadrul 

programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în 

probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau 

culturală trebuie sa fie respectate următoarele cerințe: asigurarea 

imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a opiniilor, 

prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, în 

perioada în care problemele sânt în dezbatere publică”. 

Astfel, urmare a monitorizării reportajului indicat în petiție și 

desfășurat mai sus, este de menționat că postul de televiziune „Jurnal 

TV” a asigurat imparțialitatea prin prezentarea principalelor puncte de 

vedere aflate în opoziție.  

Totodată, este oportun de menționat că prevederile art. 14 alin. 

(1), (2) și (3) din Codul serviciilor media audiovizuale stipulează 

următoarele: „Persoana fizică sau juridică care se consideră lezată în 

drepturile sale în urma difuzării unor programe audiovizuale sau în 

urma prezentării altor elemente ale serviciilor media audiovizuale are 

dreptul la replică în conformitate cu Legea nr. 64/2010 cu privire la 

libertatea de exprimare; Procedura privind exercitarea dreptului la 

replică sau la rectificare, precum și orice alte măsuri necesare, inclusiv 

sancțiuni, în vederea garantării dreptului la replică sau la rectificare se 

aprobă de către Consiliul Audiovizualului într-o limită rezonabilă de 

timp de la data depunerii cererii solicitantului; Difuzarea rectificării, 

dezmințirii sau acordarea dreptului la replică nu exclude dreptul 

persoanei lezate de a se adresa în instanțele judecătorești”. 

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 27 alin. (1), (2) 

și (3) din Legea cu privire la libertatea de exprimare, este stipulat că: 

„Orice persoană ale cărei drepturi sau interese au fost lezate prin 

răspândirea unor judecăți de valoare fără substrat factologic suficient 

are dreptul la replică; Replica se va referi numai la informația 

defăimătoare contestată, va fi expusă în termeni decenți și nu va 

conține amenințări sau comentarii marginale; Publicarea sau difuzarea 

replicii se face în modul și în condițiile prevăzute pentru publicarea sau 

difuzarea dezmințirii”.   

În acest context, petiționarul poate solicita postului de 

televiziune „Jurnal TV” difuzarea rectificării, dezmințirii sau acordarea 

dreptului la replică, care, în conformitate cu pct. 96 din Regulamentul 

privind conținuturile audiovizuale, urmează a fi difuzat în cadrul 

aceluiași interval orar al aceleiași emisiuni, în limitele aceleiași durate și 

cu precizarea emisiunii în care s-a produs lezarea.   

 

– Vă mulțumesc, domnișoara Stețcaia. Întrebări către raportor are 

cineva, colegi? Mie îmi este absolut clar din proiect. Vreau să Vă spun 

că voi vota pentru respingerea acestei petiții. Din punctul meu de 

vedere, furnizorul de servicii media și-a onorat obligațiunile sale. Vă 

rog frumos, mult stimați petiționari, atunci când ne faceți câte o cerere, 

asigurați-vă că aveți dreptate, fiindcă dreptul la replică v-a fost oferit. 

Dna Manole, Vă rog. 

 

– A fost expusă poziția, petiționarului nu i-a fost oferit dreptul la 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 7 din 47 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

replică. Dar oricum, cred că petiționarul nu va face uz de dreptul la 

replică. Nu e în avantajul lui, pare-mi-se. De asta și a decis să scrie 

plângere. Nici eu nu văd motivul de a admite plângerea. Toate rigorile 

jurnalistice au fost respectate. Propun să respingem. 

 

– Trecem la partea decizională, colegi? Vă rog, dle Roșca. 

 

– Trebuie să fie înțeles faptul că noi suntem instanța în care nu 

examinăm vinovăția sau nevinovăția … 

 

– Da, noi nu suntem judecători. 

 

– … care este transpusă în spațiul public de către posturile de 

televiziune. Asta o efectuează puterea judecătorească. Noi avem 

misiunea să asigurăm realizarea drepturilor cu privire la pozițiile 

persoanelor care consideră că li s-au adus acuzații sau niște informații 

neveridice, în percepția lor. În speța dată, noi am examinat și am 

constatat că informațiile respective sunt destul de aranjate pe un substrat 

factologic suficient. Faptul că i s-a ridicat măsura preventivă 

petiționarului, nu înseamnă că el este absolvit de …, el în continuare 

figurează ca parte pe dosar. 

 

– Vă mulțumesc, dle Roșca. A lua act de rezultatele monitorizării 

postului de televiziune „Jurnal TV”. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA,  

L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. A respinge plângerea f/nr. din 12 iulie 2021, parvenită din 

partea dlui Mihail Bejan. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA,  

L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim.  

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „Jurnal TV” (PRO (7) 

UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL 

și L. VIZIRU).  

2. A respinge petiția f/nr. din 12 iulie 2021, parvenită din partea dlui Mihail Bejan (PRO 

(7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. 

VICOL și L. VIZIRU).  

3. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului 

în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ, 

decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău, 

str. Kiev nr. 3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea 

prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia. 

4. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV. 

5. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 8 din 47 

 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/188 din 04 august 2021 

 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 2 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de 

televiziune „Jurnal TV”, urmare a petițiilor  parvenite din partea dlor 

Alexei Vizdan și Ion Țărnă 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– La data de 13 iulie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit petiția f/nr din aceeași dată din partea avocatei Natalia 

Moloșag, reprezentanta petiționarilor Țărnă Ion și Vizdan Alexei, prin 

care informează despre faptul că la 26 iunie 2021 (ora de difuzare: 

19:00), în cadrul emisiunii „Jurnalul săptămânii” de la postul de 

televiziune „Jurnal TV” a fost difuzată investigația „Averi și interese la 

IP Dubăsari” (00:00 min. – 18:53 min.), în care s-au relatat fapte cu 

privire la îmbogățirea ilegală din contrabandă de țigări, escrocherii și 

fapte a doi ofițeri de investigații ai Inspectoratului de poliție Dubăsari. 

De asemenea, în cadrul investigației au fost publicate imagini cu 

înscrisuri care fac referire la datele cu caracter personal privind starea 

de sănătate, viața privată și de familie, categorii speciale de date cu 

caracter personal (cu privire la condamnări penale într-o cauză penală 

aflată în examinare), fără a indica sursa acestora și fără a avea acordul 

în scris al persoanelor vizate, având un caracter defăimător și care 

permiteau identificarea persoanelor vizate. Falsurile difuzate au atentat 

la imaginea, onoarea, demnitatea și reputația profesională a celor doi 

ofițeri, cât și la dreptul la respectarea vieții private.  

Natalia Moloșag invocă că în realizarea investigației 

nominalizate, jurnaliștii de la postul de televiziune „Jurnal TV” au 

încălcat principiul prezumției nevinovăției și au permis să fie aduse 

acuzații, fără să se ofere posibilitatea învinuiților să-și exprime punctul 

de vedere pentru fiecare capăt de acuzare.  

În acest sens, avocata petiționarilor menționează că, în 

conformitate cu prevederile pct. 77 și pct. 85 ale Regulamentului 

privind conținuturile audiovizuale, art. 14 al Codului serviciilor media 

audiovizuale și art. 27 al Legii nr. 64/2010 cu privire la libertatea de 

exprimare, Țărnă Ion și Vizdan Alexei au solicitat postului de 

televiziune „Jurnal TV” oferirea dreptului la replică asupra celor 

relatate în investigația din 26 iunie 2021 (solicitarea cu nr. 098-R/21-P 

din 29.06.2021, înregistrată în Secretariatul S.C. „REFORMA ART” 

SRL ora 09:20), însă furnizorul de servicii media nu a avut nici-o 

reacție la solicitarea acestora.  

La data de 20 iulie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

mai parvenit o petiție f/nr. din aceeași dată, din partea cetățenilor Țărnă 

Ion și Vizdan Alexei, prin care relatează că la 19 iulie 2021 (ora de 

difuzare: 19:00), postul de televiziune „Jurnal TV”, în emisiunea 

„Jurnalul săptămânii”, a difuzat reportajul „Polițiști din Dubăsari în 

vizorul ANI” (05:37 – 09:10 min.), în care s-au detaliat fapte cu privire 

la inițierea controlului de către Autoritatea Națională de Integritate în 

privința celor doi ofițeri, urmare a reportajului realizat anterior de 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 9 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

redacția „Jurnal TV”. Totodată, petiționarii susțin că produsul mediatic, 

repetat, a difuzat date care nu corespund realității cu privire la averile și 

interesele celor doi ofițeri, declarate  în modul corespunzător la ANI, și 

că datele nu se bazau pe un substrat factologic.  

De specificat că în plângere, petiționarii la fel invocă faptul că 

postul de televiziune „Jurnal TV” a încălcat principiul prezumției 

nevinovăției și a permis să fie aduse acuzații, fără să se ofere 

posibilitatea învinuiților să-și exprime punctul de vedere cu privire la 

acuzațiile apărute.  

Astfel, urmare a îngrădirii dreptului la replică, petiționarii au 

menționat link-ul unde au înregistrat și distribuit investigația în care au 

relatat cu suport faptic despre bunurile care le aparțin și în ce 

circumstanțe sunt denigrați de reprezentanții mass-media.  

Totodată, petiționarii comunică că la data de 16.07.2021, prin 

Cererea prealabilă nr. 110-TV/21-P depusă în Secretariatul S.C. 

„REFORMA ART” SRL, a fost solicitată prezentarea scuzelor publice 

dlor Vizdan și Țărnă, pentru răspândire în spațiul public a informației 

false și defăimătoare, dezmințirea imediată a relatărilor false și 

răspândite prin difuzarea investigației „Averi și interese ascunse la IP 

Dubăsari” (00:00 min. – 18:53 min.), redifuzată conform grilei de 

emisie, cu titlul de știre, în cadrul buletinelor informative ale postului de 

televiziune „Jurnal TV”.  

La data de 28 iulie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit o altă plângere f/nr din aceeași dată, din partea avocatei Natalia 

Moloșag, reprezentanta dlor Țărnă Ion și Vizdan Alexei, prin care 

informează despre faptul că la 24 iulie 2021 (ora de difuzare: 19:00), în 

cadrul emisiunii „Jurnalul săptămânii” de la postul de televiziune 

„Jurnal TV”, a fost difuzată știrea „Scurgeri din dosarul 

Vizdan&Țărnă” (00:00 min. – 23:33 min.), în care s-au relatat fapte cu 

titlul „Exclusiv”, cu privire la presupusele circumstanțe în care ofițerii 

Ion Țărnă și Alexei Vizdan fac comandă și asigură protecția 

transportului de țigări în dosarul de contrabandă și corupere pasivă. De 

asemenea, reprezentanta petiționarilor a menționat că producătorii 

produsului mediatic au declarat public că înregistrările prezentate sunt 

autentice și le-au interpretat în sensul constatării unor presupuse fapte 

ilegale, fără a face mențiunea că acestea sunt niște circumstanțe deduse 

de ei și că nu e cert că acestea au avut loc în versiunea prezentată 

acestora. Având în vedere plângerile din 13.07.2021 și 20.07.2021, în 

același context, au fost difuzate fapte ce nu corespund adevărului, a 

specificat Natalia Moloșag. 

Totodată, petiționara a comunicat că la data de 22.07.2021, prin 

Preîntâmpinarea nr. 118-TV/21-P, depusă la Secretariatul S.C. 

„REFORMA ART”SRL, postul de televiziune „Jurnal TV” a fost 

avertizat asupra faptului de a nu mai răspândi informații defăimătoare, 

inclusiv, să nu divulge informații cu statut confidențial care țin de 

secretul urmăririi penale și viața privată. 

În contextul celor expuse, petiționarii solicită verificarea 

acțiunilor postului de televiziune „Jurnal TV” în coraport cu respectarea 

drepturilor și intereselor fundamentale, prin  prisma  art. 11, art. 13, art. 

14 din Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, ale 

dlor Țărnă Ion și Vizdan Alexei la difuzarea materialelor jurnalistice: 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 10 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Averi și interese ascunse la IP Dubăsari”, „Polițiști din Dubăsari în 

vizorul ANI” și „Scurgeri din dosarul Vizdan&Țărnă”. 

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor 

media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor 

circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului a solicitat, prin 

scrisoarea nr. 919 din 20 iulie 2021, ÎCS „REFORMA ART” SRL, 

fondatoarea postului de televiziune „Jurnal TV”, prezentarea opiniei 

asupra celor invocate în plângerile petiționarilor. 

      La data de 21 iulie 2021, prin scrisoarea nr. 131-R/21-E, ÎCS 

„REFORMA ART” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Jurnal 

TV”, a comunicat Consiliului Audiovizualului că: „Prin știrea 

apreciată ca fiind lezantă de către cei 2 petiționari, a fost informat 

publicul larg despre inițierea unor cauze penale în privința celor doi 

polițiști. Subiectul indicat era pasibil de a fi în interesul publicului, 

inclusiv din prisma faptului că îi viza pe doi polițiști ce au fost 

deconspirați de procurori ca fiind vinovați de săvârșirea de infracțiuni. 

În cadrul reportajului au fost expuse pozițiile tuturor persoanelor 

vizate, inclusiv ale autorităților, fiind efectuată analiza declarațiilor de 

venit și a altor circumstanțe importante. Reporterul a întreprins toate 

măsurile posibile pentru a obține și poziția celor două persoane vizate 

și le-a reprodus în măsura în care ei au dorit să o facă, și în 

modalitatea în care aceștia au ales sa o facă, totul fiind vizibil în cadrul 

reportajului. În asemenea mod, noi am epuizat posibilitatea și 

necesitatea punerii pe post a poziției lor, la caz fiind executate întocmai 

prevederile legale ce reglementează această obligație. Mai mult, 

petiționarii și-au exercitat și dreptul la apărarea onoarei și demnității, 

inițiind procedura stabilită prin Legea cu privire la libertatea de 

exprimare, împrejurări în care asupra pretinselor încălcări de drepturi 

se va pronunța și instanța de judecată competentă”. 

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii 

Moldova, Consiliul Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului 

de televiziune „Jurnal TV” prin prisma celor invocate în petiții. 

Rezultatele monitorizării au atestat că la data de 26 iunie 2021, 

postul de televiziune „Jurnal TV” a difuzat în cadrul emisiunii „Jurnalul 

săptămânii” de la ora 19:00, un reportaj cu titlul „Interese și averi la IP 

Dubăsari” (durata: 18 min. 16 sec.). Materialul realizat este o 

investigație jurnalistică despre activitatea și circumstanțele promovării 

în funcții ale lui Țărnă Ion și Vizdan Alexei în cadrul la IP Dubăsari, 

despre căile de obținere a averilor celor doi polițiști, bunurile pe care le-

au indicat în declarațiile de avere, proveniența proprietăților ce le dețin, 

precum și învinuirile ce li se aduc într-un dosar, precum că s-ar fi 

îmbogățit pe căi ilegale, din contrabandă cu țigări, escrocherii și fapte 

de corupție, dar și cum decurge urmărirea penală  la ora actuală.  

Totodată, în reportaj s-a observat că la încercările jurnalistei de a 

obține poziția persoanelor vizate în investigație (Țărnă Ion și Vizdan 

Alexei), la unele întrebări, aceștia nu au oferit un răspuns clar. Astfel, în 

cadrul materialului, Vizdan Alexei a fost intervievat telefonic privind 

declarația sa de avere și viza de reședință în satul Varnița, r-nul Anenii 

Noi: 

- Jurnalist „Jurnal TV”: „- V-am întrebat dacă ați făcut o viză 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 11 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

fictivă?”  

- Alexei Vizdan: „- Informați-vă la organele competente și nu mă 

întrebați de 50 de ori. Asta e problema mea! Am locuit acolo sau nu”.  

De asemenea, în subiect se menționează că având în vedere 

dosarul de corupție în care este învinuit Alexei Vizdan, s-a încercat 

obținerea unei declarații din partea acestuia:   

- Alexei Vizdan: „- În care dosar?  

- Jurnalist „Jurnal TV”: „- Intentat de Procuratura Anticorupție 

în martie 2021”. 

- Alexei Vizdan: „- Întrebați pe Procuratura Anticorupție”  

- Jurnalist „Jurnal TV”: „- Dar poziția d-voastră care este?”  

- Alexei Vizdan: „- Poziția mea foarte clară, justiția apărării”.  

În cadrul investigației se menționează că cei doi ofițeri, deseori, 

își iau concedii medicale, iar Vizdan a argumentat că motivul ar fi că 

starea de sănătate nu-i permite să vină la serviciu.  De asemenea, pentru 

a clarifica unele detalii expuse ce vizează activitatea lui Ion Țărnă, 

reporterul a mers la Inspectoratul de Poliție Dubăsari.  

De asemenea, în investigație este redat un fragment din conținutul 

discuției dintre reporter și Ion Țărnă: „La locul de muncă l-am găsit în 

schimb pe șeful Secției investigații infracțiuni, Ion Țărnă, dar el a 

refuzat să facă declarații și ne-a sugerat să-i scriem întrebările pe o 

foaie. Țărnă ne-a interzis să intrăm în birou, iar toată discuția a fost la 

ușa, după care se auzea muzică. Ofițerul a ridicat sunetul și practic nu 

auzeam ce zice”.  

Ion Țărnă: „Dați întrebări, eu vă răspund în scris, pentru că 

acum sunt ocupat, lucrez la un material și nu am timp să vă răspund”.  

În cadrul investigației au fost relatate și date privind proprietățile 

indicate în declarația de avere de către ofițerul Țărnă. Reporterul a 

menționat că la încercarea sa de a discuta pe marginea acestui subiect cu 

petiționarul, „reacția acestuia, a fost aceeași”.  

Totodată, la data de 19 iulie 2021, postul de televiziune „Jurnal 

TV” a difuzat în cadrul principalului buletin informativ „Jurnalul orei 

19:00”, un reportaj cu titlul: „Polițiști din Dubăsari în vizorul ANI” 

(durata: 03 min. 15 sec.). În cadrul materialului s-a relatat că polițiștii 

Ion Țărnă și Alexei Vizdan, care au fost subiect de investigație la 

„Jurnal TV”, au ajuns în vizorul Autorității Naționale de Integritate, iar 

pe numele ofițerilor au fost pornite anchete de control privind averea pe 

care o dețin, dar nu o declară - fapt confirmat de purtătorul de cuvânt al 

Autorității Naționale de Integritate, Maria Dastic. De specificat că la 

finalul știrii, reporterul menționează: „Ambii polițiști au negat că dețin 

astfel de averi, însă nu au dorit să comenteze investigația Jurnal TV”. 

La data de 24 iulie 2021, postul de televiziune „Jurnal TV” a 

difuzat în cadrul ediției „Jurnalul săptămânii” de la ora 19:00, un 

reportaj cu titlul „Scurgeri din dosarul „Vizdan&Țărnă”” (durata: 23 

min. 24 sec.), în care sunt prezentate noi detalii în dosarul penal legat de 

contrabandă de țigări și corupere pasivă, în care sunt vizați Ion Țărnă și 

Alexei Vizdan. Fragment din conținutul investigației: „Jurnal TV a 

intrat în posesia mai multor înregistrări audio, făcute în 2020. Sursele 

confidențiale ale Jurnal TV afirmă că înregistrările au fost efectuate cu 

autorizarea instanței de judecată și sunt anexate la dosarul penal.”  

În cadrul investigației a fost difuzată o conversație telefonică 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 12 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dintre doi bărbați care stabilesc condițiile de transportare a unor obiecte. 

Reporterul a relatat că cei doi interlocutori sunt Ion Țărnă și 

responsabilul de vânzări al fabricii de țigări International Tobacco SRL 

din orașul Orhei. Pe fundalul discuției, pe ecran apare chipul și numele 

lui Ion Țărnă, iar celălalt apare ca „Administator”. Potrivit reporterului, 

cei doi bărbați ar discuta despre transportarea unui lot de țigări, iar 

pentru a clarifica unele detalii expuse, jurnalistul susține că a încercat să 

discute cu cei vizați: „Am încercat să discutăm cu Ion Țărnă, însă nu l-

am găsit la locul de muncă. Unitatea de Gardă a Inspectoratului de 

Poliție Dubăsari ne-a anunțat că ofițerul se află în concediu medical. 

Am încercat să vorbim cu el la telefon, însă acesta este deconectat”. 

De asemenea, în subiect este redată încercarea postului de 

televiziune „Jurnal TV” de a lua legătura și cu administrația fabricii de 

țigări International Tobacco SRL din orașul Orhei, însă la numărul de 

telefon plasat pe pagina web a unității economice nu a răspuns nimeni. 

Totodată, în cadrul investigației a fost analizată declarația de avere și 

interese personale a polițistului Ion Țărnă pentru 2019-2020, care a fost 

difuzată și ca imagine. Reporterița a încercat să discute cu acesta, însă 

telefonul era deconectat, menționând că:  „anterior, Ion Țărnă a negat 

aceste achiziții”.  

Despre Alexei Vizdan se relatează că: postul de televiziune 

„Jurnal TV”  a obținut mai multe fotografii de la un eveniment privat, 

organizat în iulie 2020, la care Vizdan a sărbătorit noua funcție - 

comisar principal, alături de foștii săi șefi și alți colegi. S-a menționat că 

la eveniment au fost și Vitalie Grabovschi, fostul șef al IP Dubăsari 

actualul șef adjunct al IGSU, și Dorin Bânțu, fostul șef al IP Dubăsari. 

Cel dintâi a fost contactat pentru a spune în ce relații se află cu cei doi 

polițiști anchetați penal, însă Grabovschi s-a eschivat de la răspuns, iar 

apoi nu a mai reacționat la apel. Pentru a afla mai multe informații, 

reporterul a încercat să ia legătura cu Alexei Vizdan: „L-am sunat pe 

Alexei Vizdan, pentru a afla detalii. I-am transmis lui Vizdan o listă cu 

întrebări la care am vrea răspuns. În mesajul său, Vizdan scrie: 

„Stimată redacție Jurnal TV, la moment sunt la o festivitate de familie 

și departe de casă. Voi putea reveni cu detalii la cele solicitate doar 

luni, la data de 26.07.2021. Consider că termenul indicat nu va afecta 

investigația Dvs. La fel vă rog să consultați ultimul act depus în 

secretariatul redacției, în contextul în care am comunicat despre 

calitatea mea la moment, și faptul abordării mele în calitate de 

funcționar public nu este actual. O zi frumoasă să aveți”.  

În acest context, reporterul a specificat că: „Dacă Alexei Vizdan 

va reveni cu un răspuns la lista noastră de întrebări, îl vom publica în 

buletinele de știri de la Jurnal TV.”   

Reporterul a mai comentat că sursele confidențiale ale postului 

de televiziune spun că Alexei Vizdan și Ion Țărnă solicită deseori 

concedii, pe motiv de odihnă sau de boală, precizând  că doar în ultimul 

an, șeful Secției investigarea infracțiunilor Ion Țărnă ar fi fost bolnav de 

cel puțin cinci ori, iar mama lui Alexei Vizdan, Elena Vizdan, este 

medic de familie în orașul Anenii Noi, iar în acest an, Elena Vizdan a 

perfectat cel puțin două buletine medicale pe numele fiului său, Alexei 

Vizdan. Despre mama acestuia se mai spune că, unul dintre 

apartamentele cumpărate de fiul ei într-un bloc nou, în acte ar aparține 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 13 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Elenei Vizdan: „În acte figurează Elena Vizdan, mama comisarului. 

Este curios să aflăm cum un lucrător medical a avut posibilitate să își 

procure un apartament în centrul Chișinăului. Deși actele confirmă, 

Alexei Vizdan a negat aceste informații”.  

De asemenea, în cadrul materialului s-a menționat că  acum o 

lună, cei doi au fost vizați într-o anchetă jurnalistică realizată de „Jurnal 

TV”, iar Procuratura Anticorupție a confirmat existența unui astfel de 

dosar. 

Totodată, este de menționat că la data de 09 iulie 2021, domnii 

Alexei Vizdan și Ion Țarină, precum și avocata acestora, Natalia 

Moloșag, au înregistrat 5 filmulețe video, plasate pe platforma youtube,  

cu scopul de a argumenta cu suport faptic despre proprietățile și 

bunurile care le dețin  legal, și nu în măsura celor relatate și difuzate de 

către postul de televiziune „Jurnal TV” în cadrul investigației din 26 

iunie 2021 cu titlul: „Interese și averi la IP Dubăsari”. 

În contextul celor desfășurate mai sus, este de specificat că, în 

conformitate cu prevederile art. 13 alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor 

media audiovizuale, care stipulează: „În cadrul programelor 

audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în probleme de 

interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală 

trebuie sa fie respectate următoarele cerințe: a) asigurarea 

imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a opiniilor, 

prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, în 

perioada în care problemele sânt în dezbatere publică;”, postul de 

televiziune „Jurnal TV” a asigurat prezentarea principalelor puncte de 

vedere aflate în opoziție atât a petiționarilor cât și a persoanelor care au 

fost menționate pe parcursul celor trei subiecte. Totodată, pe marginea 

investigațiilor realizate de „Jurnal TV” privind implicarea celor doi 

ofițeri de poliție în dosarul intentat pe numele lor, s-au expus mai mulți 

reprezentanți ai organelor de drept din Republica Moldova: șeful 

adjunct SPIA - Constantin Andriuță, șef Procuratura Anticorupție - 

Adrian Bordian, șeful interimar Serviciul resurse umane IP Dubăsari – 

Ilie Fisarevschi, șeful Direcției resurse umane a IGP - Andrei 

Zagoreanu, purtătorul de cuvânt al Autorității Naționale de Integritate - 

Maria Dastic, ofițer princiapal SPIA – Lidia Sanduleac.  

 

– Vă mulțumesc, domnișoara Stețcaia. Întrebări către raportor are 

cineva? Vă rog, dle Roșca. 

 

– Mă interesează un aspect al cererii acestor petiționari, privind 

neacordarea dreptului la replică, în condițiile art. 14 din Codul 

serviciilor media audiovizuale. Aceștia spun că postul nu a avut nicio 

reacție la solicitarea acestora de a le acorda dreptul, cu toate că ei zic că 

s-au adresat și au depus o cerere în acest sens, dar ea, să înțeleg că a 

rămas fără examinare? 

 

– Ei nu au primit nici un răspuns din partea postului. Postul nu a 

reacționat. 

 

– Postul vrea să intervină? 

 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 14 din 47 

 

V. MOLEA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Natalia Moloșag, 

Avocat: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Natalia Moloșag, 

Avocat: 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Avocata. 

 

– Avocata domnilor. Vă rog. Bună ziua. Prezentați-Vă, Vă rog frumos. 

 

 

– Bună ziua, stimați membri ai Consiliului. Mă numesc Natalia 

Moloșag. În cazul de față, reprezint interesele petiționarilor Vizdan 

Alexei și Tărnă Ion. Eu am fost la CA, am vrut să depun procurile 

pentru a-mi confirma împuternicirile, dar s-a primit că discutăm la 

telefon. Cu părere de rău, eu n-am auzit ce informație a prezentat 

raportorul pe acest caz, dar, stimați membri ai Consiliului, vreau astăzi 

să vin în fața Dvs. cu o anumită explicație, suplimentar, la ceea ce a fost 

indicat în plângerea adresată CA pe data de 13 iulie 2021. Vreau să 

menționez faptul că nu venim astăzi în fața Dvs. pentru a învinui pe 

cineva. Dorim ca Consiliul Audiovizualului să facă o examinare de 

specialitate și conform procedurilor procesuale, prin prisma 

prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale și Regulamentului 

privind conținuturile audiovizuale. Solicităm CA să se expună în 

vederea stabilirii circumstanțelor în care un post de televiziune, cum 

este „Jurnal TV”, începând cu data de 26 iunie 2021, orele 19.00, a 

difuzat un reportaj cu referință la doi ofițeri de poliție, și anume: Vizdan 

Alexei și Tărnă Ion. Important este ca să cercetați și să luați o decizie în 

sensul următor. Noi nu negăm importanța și rolul pe care îl are postul 

de  televiziune „Jurnal TV” în asigurarea informării societății asupra 

problemelor și viciilor cu care se confruntă Republica Moldova. Vreau 

să se înțeleagă că nu negăm faptul că „Jurnal TV” a avut dreptul, în 

principiu, să desfășoare investigația, nu negăm faptul că problema ... la 

începutul prezentării acestui reportaj este, în principiu, de un interes 

public. Dar, stimați membri ai Consiliului, pretindem, de fapt, în această 

plângere, asupra modului, conținutului și manierei în care jurnaliștii 

postului de televiziune „Jurnal TV” au abordat și prezentat în spațiul 

public această investigație. Eu cred că membrii Consiliului și dl raportor 

deja au vizionat și au audiat această înregistrare și această investigație 

din data de 26. Vrem să menționăm și să atragem atenția că urmare a 

faptului că circumstanțele expuse investigației jurnalistice nu se bazează 

pe un substrat factologic, au un caracter defăimător și permiteau, de 

fapt, identificarea persoanelor vizate, … difuzate au atentat la imaginea, 

onoarea, demnitatea și reputația lui Vizdan Alexei și Țarină Ion. 

 

– Poate să se adreseze în judecată. 

 

 

– Vreau ca Consiliul Audiovizualului să vadă … proporționalitatea 

dintre interesul public și viața privată a acestor doi ofițeri care a fost 

difuzată în această investigație jurnalistică. Vreau să menționez să 

atrageți atenția Dvs. la regulile pe care le stabilește Regulamentul 

privind conținuturile audiovizualului, dar în primul rând, la art. 13 din 

Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, și anume: 

asigurarea informării corecte. În virtutea dreptului fundamental la 

informare, furnizorii de servicii media trebuie să respecte anumite 

exigențe, și anume: să asigure distincția clară între fapte și opinii, ceea 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 15 din 47 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

Natalia Moloșag, 

Avocat: 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Natalia Moloșag, 

Avocat: 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

Natalia Moloșag, 

Avocat: 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

ce în această investigație, stimați membri, nu a avut loc. 

 

– Dna avocat, noi cunoaștem tot ceea ce ne vorbiți Dvs. Întru apărarea 

clienților Dvs., vreți să ne mai relatați ceva? Noi cunoaștem prevederile, 

nu trebuie să ne le dați citirii, pierdem timpul. Vizavi de post, Vă rog tot 

să nu Vă expuneți, că nu sunteți avocatul postului. Vă rog frumos să Vă 

expuneți direct vizavi de clienții Dvs. 

 

– Am înțeles. Eu doar vreau să spun că produsul mediatic care a fost 

difuzat de către „Jurnal TV” a adus atingere severă vieții private a 

clienților mei, onoarei și demnității lor. Ei au încălcat principiile 

prezumției nevinovăției de care acești doi ofițeri se bucură în 

investigațiile penale care sunt desfășurate împotriva lor.  

 

– În acest caz, eu propun ca clienții Dvs. să se adreseze în instanța de 

judecată. 

 

– S-a menționat că sunt mai multe cauze penale. Nu este adevărat, este 

un fals. Este o singură cauză penală instrumentată de Procuratura 

Anticorupție. Atâta timp cât persoana nu a fost supusă unui proces în 

care se bucură de toate garanțiile, mass-media nu a avut dreptul să-i 

învinuiască și să prezinte această investigație cu o tentă acuzatoare și 

părtinitoare, stimați membri ai Consiliului. 

 

– Vă mulțumim pentru intervenție, dna avocat. Consiliul 

Audiovizualului nu are competențe și nu este în drept să se implice în 

politica editorială a unui furnizor de servicii media. Doi la mână: am 

făcut și noi examinarea noastră de specialitate. O să auziți verdictul, 

până într-un final, o să se expună fiecare membru. Vă mulțumim mult și 

Vă urăm o zi frumoasă. Dacă mai aveți ceva, Vă rog să Vă expuneți. 

 

– Vreau să spun că jurnaliștii de la „Jurnal TV” nu au verificat 

informația pe care au plasat-o în spațiul public și mai mult ca atât, nu au 

dat persoanelor dreptul la replică, cu toate că am solicitat acest drept, 

însă „Jurnal TV” a ignorat și … această solicitare, continuând mai 

departe să difuzeze actul investigației. 

 

– Vă mulțumesc pentru intervenție. Vă urez o zi frumoasă! Dna 

Stețcaia, eu am o întrebare către Dvs. Li s-a acordat dreptul la replică? 

 

– La a doua poziție, ca să fim …? 

 

– Petiționarii au solicitat dreptul la replică cu privire la investigația din 

26 iunie. 

 

– Dar până la 26 iunie, ei au avut dreptul la replică? 

 

– În cadrul reportajului este menționat și vizibil cum reporterul solicită 

punctele de vedere. 

 

– Și dumnealui? 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 16 din 47 

 

V. STEȚCAIA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

A. COZMA: 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

 

 

– Nu s-au expus. 

 

– Nu s-au expus. Eu tot asta am văzut. De aceea, am vrut să concretizez, 

colegi. Eu nu mai am întrebări către raportor. Mai are cineva întrebări 

către raportor? Vă rog, dle Cozma. 

 

– Dânsul n-a replicat pe parcursul reportajului, dar ulterior, a solicitat 

dreptul la replică? 

 

– Ulterior, au menționat că au solicitat dreptul la replică și nu au avut … 

 

– Noi dovadă avem că au solicitat dreptul la replică? 

 

– Ei au anexat avizul cu semnătura „REFORMA ART”, și ei au 

menționat că postul n-a reacționat. 

 

– Vă mulțumesc. Vrea cineva să se mai expună la acest subiect? Vă rog, 

dle Roșca. 

 

– Dacă să examinăm capătul acesta de solicitare cu privire la dreptul la 

replică, e normal că dacă n-a fost o reacție din partea furnizorului de 

servicii, atunci este o încălcare a regulamentului. 

 

– Dar noi avem dovadă că nu a fost reacție din partea furnizorului de 

servicii media? 

 

– În poziție ei nici nu s-au exprimat la acest subiect. 

 

Apel prin Viber. 

 

– Bună ziua. Prezentați-Vă, Vă rog. 

 

 

– Bună ziua. Vizdan Alexei îmi spune. Vreau să vin cu o replică. 

 

– Dle Vizdan, dacă nu Vă supărați, Vă rog frumos. Din numele Dvs., a 

vorbit avocatul. Noi Vă mulțumim, noi V-am înțeles. Vrem să vedem și 

poziția postului, dacă nu Vă supărați. 

 

– Doamnă, avocatul e avocat, dar eu vin cu mențiune la ceea ce se 

discută acuma. Faptul că cineva a dat întrebări, asta nu înseamnă că e 

dreptul la replică, și în modul în care le-a dat. 

 

– Ok, expuneți-Vă, Vă rog. De ce atunci când Vi s-a cerut dreptul la 

replică, Dvs. nu ați acordat un interviu sau nu ați acordat …? 

 

– Doamnă, pe mine m-a abordat prin telefon o doamnă care s-a 

prezentat - Cristina de la „Jurnal TV”, care nu a revenit nici cu un 

detaliu, cine e și cum e, și cine investighează. A început a da niște 

întrebări de genul: când mi-am făcut eu viza de domiciliu și dacă ea e 

legală. Eu cred că dacă aveți de făcut o investigație, se putea de 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 17 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

L. VIZIRU: 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

solicitat, și dacă spui că am 4 apartamente, trebuie să mai ai extras de la 

baza de date sau cel puțin să indici care sunt apartamentele celea și să 

mă întrebi pe mine. Eu nici declarația mea de avere și interes nu am 

văzut-o publicată. Sunt niște chestii foarte principiale. Tu spui niște 

lucruri și consideri că mă suni, nici nu vrei sa dai datele tale și spui că 

ești Cristina. Dar poate într-adevăr ești Gheorghe de la piața centrală. Și 

tot ceea ce am vorbit eu, întotdeauna a fost rupt din context și nu s-a dat 

integral răspunsurile la care eu …  Și eu pot s-o dovedesc, inclusiv și 

corespondența care le-am dat-o. Pentru că ei evită și publică ceea ce vor 

ei, ce-i interesează pe ei, dar nu ceea ce mă interesează pe mine. 

 

– Dvs. vreți să publice ceea ce Vă interesează pe Dvs.? V-am înțeles, 

dle Vizdan. Dna Viziru vrea să Vă adreseze o întrebare. 

 

– Spuneți-mi, Vă rog frumos, „Jurnal TV” V-au adresat niște întrebări 

în scris. Ați binevoit să dați răspuns la ele? 

 

– N-am primit în scris nimic. Eu am solicitat și doamnei să revină în 

scris. Mi-a dat un mesaj prin telefon, la care eu i-am răspuns doamnei și 

i-am spus: integral, la o parte de întrebări poate găsi răspunsul și în 

investigația care noi am filmat-o și am plasat-o pentru difuzare online. 

I-am scris și despre alte întrebări și … Ei publică doar ceea ce le este lor 

convenabil, sau din unghiul lor de vedere pe care ei îl consideră corect. 

În rest, ei nu publică nimic. Mă scuzați, dacă asta e abordare! Am fost și 

… la „Jurnal”, am fost și la dl director general în birou. Am spus: 

oameni buni, aveți cererea înregistrată și nu înțeleg de ce n-o puneți pe 

rol și de ce nu mă chemați pe mine să mă întrebați de lucrul acesta, 

pentru că eu am acte confirmative pe toate bunurile care le am. Și nu 

poți să spui tu că eu în ultimul an mi-am cumpărat 4 apartamente, 

pentru că unicul apartament pe care eu îl dețin, el e luat prin contract de 

investiție de 11 ani. 

 

– Dle Vizdan, Dvs. puteți să ne probați tot ceea ce ne spuneți acuma? 

 

 

– Sigur. Am contractul de investiție din 2011, și contract de ipotecă, 

contract de preluare a datoriei din 2015, al doilea contract de investiție. 

 

– Nu, nu, pe noi nu ne interesează averea Dvs. De asta o să se intereseze 

ANI-ul. Pe noi ne interesează relația pe care ați avut-o Dvs. cu „Jurnal 

TV” și toate actele înaintate către Jurnal TV. Dvs. puteți să ne probați – 

toate cererile înregistrate, tot …? 

 

– Eu foarte rău Vă aud. Dvs. vorbiți de replica care trebuia s-o dau la 

„Jurnal” și …? 

 

– Da. Jurnalista, la telefon, V-a expediat câteva întrebări. Dvs. ați dat 

răspuns la întrebările date? 

 

– Eu am anexat răspunsul la o parte din întrebări, răspunsul este anexat 

și la solicitarea la Consiliul Audiovizualului. Și uitați-Vă ce au plasat ei, 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 18 din 47 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Alexei Vîzdan, 

petiționar: 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

și ce răspuns am dat eu la întrebări. Cu atât mai mult, dumneaei mă 

abordează în contextul cererii … 

 

– Dle Vizdan, mai există la CA încă 2 petiții separate vizavi de acest 

furnizor. Ele vor fi examinate separat. Corect înțeleg? 

 

– Da, corect, în următoarea ședință. 

 

– Deci, despre ceea ce vorbiți Dvs., o să fie examinat în următoarea 

ședință. Eu vreau să Vă expuneți vizavi de ședința de astăzi. Ca să 

înțeleg acum – jurnalista V-a expediat întrebări, în scris. Dvs. ați 

răspuns la aceste întrebări sau n-ați răspuns? Și dacă au fost puse pe 

post? 

 

– La prima petiție, am fost abordat prin telefon, în care doamna nici nu 

s-a prezentat. Eu i-am spus să scrie în scris toate întrebările. Mai mult, 

n-a fost nici o întrebare pusă. Au fost plasate, publicate, ș.a.m.d. După 

care, dumneaei a revenit cu investigația cu ANI-ul și au fost plasate 

aceleași informații privind bunurile ș.a.m.d. Ok, la ANI este depusă 

solicitarea la care ei o să răspundă de când ei au supus controlului, 

pentru că domnii de la SPIA care m-au supus controlului, ei m-au supus 

încă de la începutul anului. Asta putea și dna Dastic s-o comunice, nu ca 

o sesizare din partea lor ca să privim în reportaj. Pentru că ei au supus 

controlului, sau o să vedem încă dacă ei au încălcat modul de a supune 

controlului persoanele. Cu toate că ei activează concertat. La cea de-a 

doua solicitare a mea … 

 

– Urmează să ne expunem. 

 

 

– … eu am primit 4 întrebări, la ce eu le-am spus: oameni buni, o să 

revin luni, pentru că mă aflu la o reuniune de familie. La care, sâmbătă 

este publicată investigația. La ce să mai vin cu replică? Le-am spus 

ulterior printr-un mesaj că consider că nu mai are rost să vă dau replică, 

dacă Dvs. totdeauna nu țineți cont de ea. 

 

– Vă mulțumesc, noi V-am auzit. La revedere. Cine vrea să se expună 

vizavi de acest subiect? 

 

– Eu deja am început să mă expun pe partea de … Mă rog, a doua 

poziție noi putem s-o punem la îndoială. Nu este o poziție sigură asupra 

acestui aspect. Adică, nu se știe, i s-a acordat cu certitudine dreptul la a 

doua poziție sau nu. Din materialele prezentate și din explicațiile 

postului rezultă că i s-a acordat, într-o măsură oarecare. Dar el, totodată, 

solicită și dreptul la replică, în condițiile art. 14. Și vedem că această 

solicitare a fost lăsată fără examinare, fapt care atrage, totuși, o 

răspundere, în accepțiunea și art. 14 chiar, și a Regulamentului cu 

privire la conținuturile media audiovizuale. Pentru că în pct. 94 scrie că 

„Furnizorul de servicii media este obligat, timp de 5 zile de la primirea 

cererii (probat deja că ei au înregistrat această cerere), trebuie să-i 

comunice sau refuzul, sau să-i accepte această solicitare”. În cazul 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 19 din 47 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

L. MANOLE: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

L. MANOLE: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

L. MANOLE: 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

L. MANOLE: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

L. VIZIRU: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

L. VIZIRU: 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

când nu se acceptă, solicitantul are dreptul să se adreseze către Consiliu 

cu solicitarea să-i asigure realizarea dreptului la replică în continuare. 

Noi vedem că această solicitare a fost lăsată fără examinare și survine 

răspunderea în condițiile art. 84 alin. (2) – avertizare publică. 

 

– Dna Manole, Vă rog. 

 

– Noi nu cunoaștem sigur dacă „Jurnal TV” nu le-a acordat dreptul la 

replică, i-a răspuns sau nu i-a răspuns. 

 

– Noi cunoaștem, fiindcă ei n-au dat explicații la capătul acesta de 

învinuire. „Jurnal”-ul nu a dat explicații asupra acestui … Poate doar 

dacă a scăpat-o din vedere, dar mă îndoiesc, pentru că e un aspect 

semnificativ, nu esențial. 

 

– În genere, investigațiile jurnalistice nu plac, în special – celor vizați. E 

normal, nu pot să le placă. 

 

– Eu înțeleg, dar ele nu pot fi secrete și nu pot să facă abstracție de … 

 

– Dar mie îmi pare că furnizorul nu a încălcat drepturile și libertățile de 

care se plânge petiționarul. Au fost respectate principiile de comunicare, 

au fost date pozițiile, interpelat la telefon, l-au întrebat, a răspuns … 

 

– În cerere, petiționarul scrie că el a făcut, totuși, o astfel de solicitare, 

dar ea a rămas fără examinare. 

 

– Nu știu. Eu zic că să dai vina pe jurnaliști, asta e ultima … 

 

– V-am auzit, dna Manole. Dna Viziru, Vă rog. 

 

– Aici aș vrea să-l susțin pe dl Roșca, fiindcă postul de televiziune, în 

conformitate cu prevederile art. 13 alin. (6) lit. a), într-adevăr a asigurat 

prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, dar nu au 

oferit răspuns cu acordarea dreptului la replică în contextul art. 14 alin. 

(1), care prevede expres că: „persoana fizică sau juridică care se 

consideră lezată în drepturile sale în urma difuzării unor programe 

audiovizuale sau în urma prezentării altor elemente ale serviciilor 

media audiovizuale, are dreptul la replică, în conformitate cu Legea nr. 

64/210 cu privire la libertatea de exprimare”. Respectiv, postul de 

televiziune „Jurnal TV” urma să acorde acest drept la replică și să pună 

pe post, exact, declarațiile petiționarului. 

 

– Sau să refuze. 

 

– Sau să refuze, da. Să dea un răspuns prompt, ceea ce postul de 

televiziune nu a făcut. Din acest punct de vedere, susțin poziția dlui 

Roșca – cu sancționarea postului cu avertizare publică, în conformitate 

cu art. 84 alin. (2). 

 

– Eu nu sunt sigură că furnizorul de servicii media nu i-a acordat 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 20 din 47 

 

 

 

L. MANOLE: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

A. COZMA: 

 

dreptul la replică. 

 

– Sau nu i-au dat un răspuns. 

 

– Da, sau nu i-au dat un răspuns. Eu nu sunt sigură. De aceea, colegi, eu 

propun amânarea examinării chestiunii date, deoarece să nu intrăm într-

o daravelă. Vă rog, dle Vicol. 

 

– Eu voi susține poziția abordată de către colega mea, dna Manole, în 

ceea ce vizează că nu pot fi culpabilizați jurnaliștii, și în speța 

respectivă – „Jurnal TV”, pentru faptul că nu a acordat, în condițiile în 

care solicită petiționarul, acordarea dreptului la replică. Mai mult decât 

atât, abordarea este una tendențioasă din partea petiționarului atunci 

când se referă la faptul că postul de televiziune a prezentat un fragment 

din ceea ce a spus el ș.a.m.d. Noi, stimați colegi, vreau să Vă spun că 

intrăm într-un teritoriu foarte, foarte periculos în ceea ce vizează 

imixtiunea noastră în activitatea, cum trebuie să prezinte punctul de 

vedere, care sunt elementele constitutive ale acestui punct de vedere. 

Din perspectiva mea, postul de televiziune a îndeplinit minimum 

morale, ceea ce vizează acordarea dreptului la replică. În rest – 

modalitatea, că trebuia acest drept la replică să fie mai extins sau trebuia 

să fie mai nuanțat, sau trebuia să țină cont de alte circumstanțe – ține de 

latitudinea exclusivă a postului de televiziune. Eu, în general, consider 

că acest diferend sau această speță trebuie să se transfere în instanța de 

judecată, acolo unde trebuie examinate chestiunile care nu se referă la 

dreptul la exprimare, care nu se referă la dreptul la replică. Din 

perspectiva noastră, a asigurării unui minim acces la informație și 

prezentarea punctului de vedere, eu cred că postul de televiziune și-a 

onorat cu brio această prerogativă. Nu văd nicio modalitate de a amâna 

examinarea acestui subiect, sau de a supune sancțiune respectivului post 

de televiziune. Părerea mea este univocă, că acest demers al 

petiționarului trebuie respins, avându-se în vedere toate argumentele 

invocate de către direcția noastră de specialitate. Aceasta este viziunea 

mea. Mulțumesc. 

 

– Direcția de specialitate ce spune, dna Stețcaia? Eu înțeleg că este la 

latitudinea membrilor, dar Vă rog frumos sa Vă expuneți, ca șef de 

Direcție. 

 

– Vreau doar să menționez că ieri a mai parvenit o petiție din partea dlui 

Ion Țărnă și un petiționar, care urmează a fi examinată. Deja nu știm 

care e situația în următoarele reportaje. Ei s-au sesizat cu privire la 

reportajele de săptămâna trecută, care urmează deja a fi examinate, să 

vedem care sunt subiectele abordate. Mai sunt petiții din partea acestor 

petiționari. 

 

– Vă mulțumesc, doamna Stețcaia. Dvs. știți foarte bine că eu sunt 

împotriva justiției televizate. Dle Cozma, Vă rog. 

 

– Noi astăzi, ca, de fapt, și anterior, am mai avut asemenea cazuri când 

au fost difuzate reportaje care țin de funcționari publici, de persoane din 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 21 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L. VIZIRU: 

 

A. COZMA: 

 

L. VIZIRU: 

 

A. COZMA: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

A. COZMA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

sectorul public ș.a.m.d. Poziția noastră, cel puțin anterior, a fost 

următoarea. Cu regret sau spre fericire, jurnaliștii au dreptul, chiar și în 

anumite cazuri, să exagereze anumite situații în dorința lor de a prezenta 

publicului anumite situații. Dacă ne referim la cazul de astăzi, eu nu pot 

acuza postul TV sau jurnalistul că n-a prezentat într-o anumită manieră: 

mai bine, mai rău. A prezentat așa cum a prezentat. Însă, este a doua 

latură a problemei, și anume dreptul la replică. Iată aici, univoc, postul 

TV, și nu jurnalistul, furnizorul de servicii media trebuia să reacționeze 

prompt. Și dacă persoana vizată a solicitat dreptul la replică și ei n-au 

dat curs acestei solicitări, atunci ei pot fi sancționați. Adică, sunt două 

lucruri foarte separate, net separate. Prezentarea materialului, asta e una. 

Și aici nu poate fi nicio obiecție. 

 

– Și ei l-au prezentat bine. 

 

– Nu intrăm în detalii. Cum l-au prezentat, l-au prezentat. 

 

– Punctul de vedere … Este a doua poziție. 

 

– Fără a intra în detalii. Dar dreptul la replică este al doilea subiect. 

 

– Este un drept sfânt. 

 

– Și aici trebuie să verificăm, dacă n-a fost asigurat dreptul la replică … 

 

– De acord cu Dvs. De aceea, eu propun extinderea termenului de 

examinare a petiției date, deoarece, dle Cozma, din start, „Jurnal TV” 

ne-a informat că este în imposibilitate de a interveni în timpul ședinței. 

De aceea, colegi, eu propun, pentru a elucida – i s-a acordat dreptul la 

replică sau nu i s-a acordat, ca să vină și postul cu o claritate, să nu-i 

îngrădim postului dreptul în a se expune – ca să extindem termenul de 

examinare a petiției cu 15 zile. 

 

– Dvs. aveți dreptate. Într-adevăr, există o scrisoare din partea „Jurnal 

TV”, prin care ei menționează expres că până pe data de 05 august, 

responsabilii de activități juridice din cadrul companiei sunt în 

imposibilitatea de a interveni. Este o propunere judicioasă, corect. 

 

– Colegi, cine este pentru a extinde termenul de examinare a petiției? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc.  

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

 

1. A prelungi cu cel mult 15 zile lucrătoare termenul de efectuare a controlului privind 

circumstanțele de fapt asupra petițiilor f/nr. parvenite în adresa Consiliului Audiovizualului la 

13, 20 și 28 iulie 2021 din partea domnilor Vizdan Alexei și Țărnă Ion (PRO (7) UNANIM – A. 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 22 din 47 

 

URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU). 

2. A informa petiționarii despre prezenta decizie. 

3. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV.  

4. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul Oficial 

al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/189 din 04 august 2021 

 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 3 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de 

televiziune „Publika TV”, urmare a petiției parvenită din partea dnei 

Doga Cristina 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– La data de 13 iulie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit petiția nr. 204 din 12 iulie 2021, din partea avocatei Doga 

Cristina, reprezentanta companiei de construcții „Art-Ex Construct” 

SRL, prin care informează că în cadrul programului de știri din data de 

11 iunie 2021 ora 12:40:00, postul de televiziune „Publika TV” a 

difuzat o știre defăimătoare și care nu corespunde realității.  

Astfel, avocata „Art-Ex Construct” SRL susține că: „furnizorul de 

servicii media „PUBLIKA TV” a difuzat știrea, precum că Curtea 

Supremă de Justiție ar fi anulat decizia Curții de Apel Chișinău din 

02.02.2021, prin care Primăria mun. Chișinău a fost obligată să 

elibereze „Art-Ex Construct” SRL autorizația de construcție a blocului 

locativ din str. Eugen Coca nr. 7, mun. Chișinău, știre care însă este 

falsă și nu corespunde adevărului, în contextul în care a fost formulată 

așa încât să creeze imaginea față de întreaga societate civilă, precum 

că compania „Art-Ex Construct” S.R.L. și Domnul Talmațchi Radu ar 

fi fost persoanele care comit cele mai mari încălcări de legislație în 

domeniul construcțiilor și că ar intenționa să construiască un bloc 

locativ în lipsa actelor permisive. 

De fapt, în pofida obligației de a nu se implica în formarea opiniei 

publice prin impunerea unei știri false, furnizorul de servicii media 

„PUBLIKA TV”, în mod special a indicat că construcția din str. Eugen 

Coca nr. 7, mun. Chișinău, este una ilegală, fapt care depășește în mod 

clar și inadmisibil limitele oferite unui furnizor de servicii media care 

însă este obligat să aibă o poziție neutră, și să redea știri în publicul 

larg doar axându-se pe date și informații strict verificate, adică din 

surse concrete, în cazul de față - din informațiile publicate pe site-ul 

instanțelor judecătorești ale RM. 

Încălcările admise de către furnizorul de servicii media 

„PUBLIKA TV” s-au materializat și prin dezinformarea totală a 

publicului larg, prin difuzarea unei știri ce nu corespunde adevărului, 

precum că actul judecătoresc ce obligă Primăria mun. Chișinău să 

elibereze autorizația de construcție ar fi fost anulat prin decizia Curții 

Supreme de Justiție, fapt care nu corespunde realității și constituie o 

încălcare gravă pasibilă sancțiunii din partea Consiliului 

Audiovizualului”. 

În acest sens, petiționara susține că furnizorul de servicii media 

„Publika TV” a comis încălcări de la prevederile art. 13 alin. (1) lit. a) și 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 23 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b), alin. (3), alin. (4), alin. (6) lit. a), art. 14, art. 75 alin. (2), lit. c) din 

Codul serviciilor media audiovizuale și solicită Consiliului 

Audiovizualului aplicarea sancțiunilor în conformitate cu prevederile 

art. 83 și 84 din același Cod. 

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor 

media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor 

circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului a solicitat „General 

Media Group Corp” SRL, prin scrisoarea nr. 926 din 21 iulie 2021 să-și 

expună opinia referitor la cele invocate în petiția avocatei Doga 

Cristina, reprezentant „Art-Ex Construct” SRL. 

Astfel, prin scrisoarea f/nr. din 03.08.2021, „General Media 

Group Corp” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Publika TV”, a 

comunicat Consiliului Audiovizualului următoarele: „În reportajul 

realizat despre problema invocată de locatarii din preajma șantierului 

de pe strada Eugen Doga nr. 7 din sectorul Buiucani al Capitalei, care 

au organizat mai multe proteste la fața locului, Publika TV nu a făcut 

altceva decât să reflecte conflictul sesizat de oameni și să prezinte 

opiniile tuturor celor implicați în acest caz. Prin știrile difuzate, am 

adus în fața telespectatorilor o situație de interes public, în care am 

prezentat punctele de vedere ale tuturor părților implicate: ale 

locatarilor din preajma șantierului, ale autorităților locale și, nu în 

ultimul rând, opiniile antreprenorului. Știrile au avut la bază 

declarațiile făcute de funcționarii publici, șeful Direcției Asistență 

Juridică a Primăriei municipiului Chișinău, Valeriu Bogdan, care 

susține că Primăria nu a eliberat niciodată o autorizație de construcție, 

și consideră lucrările ilegale. Am prezentat opinia lui, având la bază și 

decizia Curții de Apel Chișinău în acest caz. În reportaj am reflectat, de 

asemenea, și opinia avocatului Mihai Balan. Totodată, a fost prezentată 

și poziția fondatorului companiei care construiește blocul, Radu 

Talmațchi. Menționăm, de asemenea, că în fiecare reportaj difuzat la 

acest subiect am avut opinii și comentarii din partea unui reprezentant 

legal al „Art-Ex Construct.  

În acest sens, remarcăm că sesizarea depusă de avocata „Art-Ex 

Construct”, Cristina Doga, are la bază acuzații nefondate în adresa 

redacției noastre. Or faptul că prezentăm publicului un subiect de 

interes și operăm cu date oficiale, decizii ale instanțelor de judecată, 

care, probabil, nu sunt convenabile firmei de construcție, nu înseamnă 

că suntem rău intenționați sau difuzăm știri false. Asta mai ales că 

informațiile pe care le-am reflectat au fost confirmate de fiecare dată 

din mai multe surse și am operat cu date furnizate de autoritățile locale.  

La data de 21 ianuarie 2018, „Art-Ex Construct” S.R.L. s-a 

adresat în instanță de judecată împotriva Primăriei municipiului 

Chișinău solicitând a fi recunoscut încălcarea dreptului de soluționare 

în termeni legali a cererii referitoare la un drept recunoscut de lege 

prin nesoluționarea cererii depuse de către „Art-Ex Construct” S.R.L. 

de obținere a autorizației de construire pentru construcția blocului 

locativ D+P+8E+M, a obliga pârâtul să elibereze autorizația de 

construire, a recunoaște dreptul reclamantului de a începe lucrările 

pentru construcția blocului locativ.  

Prin hotărârea judecătorească Chișinău din 1 martie 2018, 

acțiunea a fost admisă. A fost recunoscut: 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 24 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- încălcat dreptul „Art-Ex Construct” S.R.L. la soluționare în termen 

legal a cererii de eliberare a autorizației de construire a blocului 

locativ; 

- s-a obligat Primăria mun. Chișinău să elibereze S.R.L. „Art-Ex 

Construct” autorizația de construire a blocului locativ; 

- a fost recunoscut dreptul S.R.L. „Art-Ex Construct” de a desfășura 

activitate pentru care a solicitat autorizația.  

Prin încheierea Curții de Apel Chișinău din 5 iunie 2018, a fost 

respinsă cererea depusă de reprezentantul Primarului General cu 

privire la repunere în termen a apelului. A fost respins apelul declarat 

ca tardiv depus. 

Un grup de persoane fizice și juridice - dl Podgoria, dl Palancea, 

dl Daschievici, dl Bălan, ACC 55/546, ACC 55/370, Asociația 

Obștească „Comitetul civic de combatere construcțiilor ilegale și 

apărarea drepturilor omului” au contestat cu revizuire hotărârea 

judecătorească din 01.03.2018, iar prin încheierea Judecătoriei 

Chișinău, sediul Râșcani, din 25 iunie 2019, a fost admisă cererea de 

revizuire, a fost casată hotărârea din 1 martie 2018, fiind dispusă 

rejudecarea cauzei. 

Prin hotărârea Judecătoriei Chișinău, sediul Rîșcani, din 11 

februarie 2020, s-a respins ca neîntemeiată acțiunea de contencios 

administrativ depusă de S.R.L. „Art-Ex Construct” împotriva Primăriei 

mun. Chișinău și terțele persoane. Hotărârea în cauză este contestată 

cu apel de către „Art-Ex Construct” S.R.L. 

In această cauză nu există o hotărâre definitivă și irevocabilă. 

Nu este clar motivele înaintării unei noi proceduri în instanță, nu e clar 

de ce părțile litigiului nu au solicitat conexarea cauzelor, deoarece au 

același subiect și aceleași părți. 

„Art-Ex Construct” S.R.L. anterior s-a expus asupra subiectului 

jurnalistic contestat. Totodată, nu a solicitat dreptul la replică cu 

expunerea poziției contestate, pretinzând de a fi redactat reportajul 

după placul lor. 

Conform prevederilor art. 4 din Legea cu privire la libertatea de 

exprimare nr. 64/23.04.2010: 

-  „(1) Statul garantează libertatea de exprimare a mass-mediei. Nimeni 

nu poate interzice sau împiedica mass-media să răspândească 

informații de interes public, decât în condițiile legii; 

- (2) Mass-media are sarcina de a informa publicul asupra problemelor 

de interes public și de a efectua, în conformitate cu responsabilitățile 

sale, investigații jurnalistice în probleme de interes public”. 

Publika TV va cerceta din care motive reprezentantul Primarului 

General a contestat tardiv hotărârea judecătorească Chișinău din 1 

martie 2018, va investiga mai profund refuzul Primăriei mun. Chișinău 

de a elibera acte permisive și va solicita suplimentar replica „Art-Ex 

Construct” S.R.L. la toate detaliile acestui litigiu al activității 

administrative ale Primăriei mun. Chisinău. 

Plângerea „Art-Ex Construct” S.R.L. nu formulează obiectul unui 

refuz neîntemeiat de a acorda dreptul de replică. Astfel, ne exprimăm 

speranța că în acest caz, Consiliul Audiovizualului nu se va lăsa atras 

în acțiuni de intimidare a jurnaliștilor și instituțiilor de presă și nu va 

da un semnal descurajant pentru jurnaliștii TV care investighează 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 25 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ilegalități imobiliare. „Publika TV” califică toate acuzațiile aduse de 

reprezentantul „Art-Ex Construct” S.R.L. drept un act de intimidare. 

Postul nostru de televiziune nu va ceda însă acestor presiuni, și vom 

continua să reflectăm întotdeauna subiecte sociale de interes major 

care vizează publicul larg. Nu acționăm în interesul nimănui, decât în 

scopul informării corecte și echidistante a zecilor de mii de 

telespectatori care ne urmăresc zilnic”.  

   În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 alin. 

(3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune 

„Publika TV” prin prisma celor invocate în petiția dnei Doga Cristina. 

Astfel, rezultatele monitorizării au atestat că la data de 11 iunie 

2021, postul de televiziune „Publika TV”, a difuzat în cadrul buletinului 

informativ,  un subiect cu titlul: „Nu va fi bloc pe strada Coca”, în care 

se relatează despre o răsturnare de situație în scandalul construcției 

blocului cu 11 etaje într-un cartier rezidențial de pe strada Eugen Coca. 

În știre se menționează că Primăria municipiului Chișinău nu mai este 

obligată de instanța de judecată să elibereze documentul care 

autorizează lucrările de construcție, asta după ce Curtea Supremă de 

Justiție a anulat decizia emisă în acest sens de Curtea de Apel în aprilie.  

De asemenea, în reportaj se menționează că Mihai Balan, 

avocatul locuitorilor din zonă, care au mers să-și caute dreptatea la CSJ, 

consideră că există temei pentru demolarea blocului ridicat fără 

autorizația Primăriei: „Am solicitat demolarea integrală a blocului și 

cererea noastră se examinează. Asta pentru că blocul atentează în mod 

inadmisibil asupra proprietăților vecinilor adiacenți. Blocul este 

construit pe hotar și balcoanele sunt chiar pe gardul vecinilor”. 

În acest sens, reporterul menționează că responsabilii de la 

Primăria Chișinău susțin că iau în calcul solicitarea locuitorilor din 

cartier privind demolarea blocului ridicat fără autorizația administrației 

locale. Pe de altă parte, compania de construcții insistă că decizia Curții 

Supreme de Justiție nu oferă temei autorităților să inițieze procedura de 

demolare a imobilului. În contextul celor relatate de către reporter este 

redată înregistrarea telefonică a fondatorului companiei care 

construiește blocul, Radu Talmațchi, care precizează  următoarele:  

„Noi am solicitat la Curtea de Apel să ne elibereze un executor care să 

permită la fața locului să activeze și să înregistreze toate cazurile în 

care vecinii pun impedimente. Curtea Supremă a casat hotărârea Curții 

de Apel, cea legată de executorul judecătoresc. Doar atât". 

Astfel, jurnalistul a menționat că: „în februarie, Curtea de Apel 

Chișinău a confirmat că instanța de judecată a oferit autorizația de 

construcție în locul Primăriei, aplicând procedura eliberării tacite. În 

aprilie, tot Curtea de Apel a obligat Primăria să elibereze documentul 

în termen de 30 de zile, însă această decizie a fost anulată de Curtea 

Supremă de Justiție la solicitarea locuitorilor din cartier, dar și a 

autorităților municipale. Astfel, juristul Primăriei Chișinău spune că 

agentul economic nu va mai putea continua lucrările de construcție a 

blocului cu 11 etaje de pe strada Eugen Coca”. 

În acest context, șeful Direcției asistență juridică, Valeriu 

Bogdan, a declarat că: „în ceea ce ține de executorul judecătoresc, nu 

este niciun act care să oblige Primăria în careva acțiuni. În ceea ce ține 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 26 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

L. MANOLE: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

L. MANOLE: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

L. MANOLE: 

 

A. COZMA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

de continuarea construcției, noi ne menținem poziția și considerăm că 

acolo nu pot avea loc lucrări". 

La finalul reportajul, se menționează că: „agentul economic 

spune însă că decizia instanței de judecată privind eliberarea 

autorizației tacite încă nu a fost examinată de Curtea Supremă de 

Justiție, și rămâne în vigoare. Autoritățile municipale au încercat în 

repetate rânduri să stopeze construirea ilegală a blocului locativ în 

imediata apropiere a altor construcții, pe motiv că încalcă dreptul 

vecinilor la proprietate și viață privată. În ianuarie 2020, primarul 

general al Capitalei a emis o dispoziție prin care a anulat actele 

permisive acordate tacit de către judecători”. 

Astfel, este de menționat că în conformitate cu prevederile art. 13 

alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale: „În cadrul 

programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în 

probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau 

culturală trebuie sa fie respectate următoarele cerințe: asigurarea 

imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a opiniilor, 

prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, în 

perioada în care problemele sânt în dezbatere publică”. 

În acest context, urmare a monitorizării reportajului indicat în 

petiție și desfășurat mai sus, este de menționat că postul de televiziune 

„Publika TV” a asigurat imparțialitatea prin prezentarea principalelor 

puncte de vedere aflate în opoziție, fiind prezentată poziția tuturor 

părților vizate în situația de conflict creată în urma construcției blocului 

locativ de pe strada Eugen Coca.  

De menționat că inițiativa de demolare a blocului locativ la care 

se face referire în petiție, vine din partea locatarilor a căror interese sunt 

apărate de către avocat. Astfel, în cadrul reportajului, avocatul Mihai 

Balan s-a expus telefonic, precizând că a solicitat demolarea integrală a 

blocului, iar la momentul actual cererea se examinează. 

 

– Domnișoara Stețcaia, Vă mulțumesc frumos. Are cineva întrebări 

către raportor? Vă rog, dna Manole. 

 

– Din câte am înțeles, petiționarul nici nu a solicitat dreptul la replică? 

 

– Nu. 

 

– El a pretins să fie redactat materialul jurnalistic? 

 

– Da, pentru că nu corespunde realității. 

 

– Asta deja e imixtiune. 

 

– Exact. 

 

– Eu sunt de acord cu Dvs. Mie îmi este absolut totul clar din proiectul 

de decizie. Dacă nu vrea nimeni să se expună vizavi de acest subiect, 

propun să trecem la partea decizională. 

A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune 

„Publika TV”. Cine este pentru? 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 27 din 47 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. A respinge petiția nr. 204 din 12 iulie 2021, parvenită din 

partea dnei Doga Cristina, reprezentanta companiei „Art-Ex Construct” 

SRL. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc.  

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „Publika TV” (PRO (7) 

UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL 

și L. VIZIRU).  

2. A respinge petiția nr. 204 din 12 iulie 2021, parvenită din partea dnei Doga Cristina, 

reprezentant al companiei „Art-Ex Construct” SRL (PRO (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, 

A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU).  

3. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului în 

termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ, 

decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău, 

str. Kiev nr.3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea 

prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia. 

4. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV. 

5. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul Oficial al 

Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/190 din 04 august 2021 

 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 4 

Cu privire la examinarea unor cereri de eliberare a licenței de emisie 

 

S. CHIȚANU:  

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

V. MOLEA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

– III. Printr-o cerere cu nr. 15/07 din 15 iulie 2021, Instituția Privată 

Studio de Televiziune „Viziunea Liberă” a solicitat Consiliului 

Audiovizualului eliberarea licenței de emisie pentru postul de 

televiziune „GLOBAL 24” al cărui serviciu de programe urmează a fi 

difuzat prin rețelele distribuitorilor de servicii din țară, în format: De 

știri, prevăzut de proiectul editorial și Structura serviciului media 

audiovizual de programe pentru postul de televiziune „GLOBAL 24”, 

după cum urmează în proiectul de decizie. 

 

– Vă mulțumesc. Cei de la „GLOBAL 24”? 

 

– Sunt, „Viziunea Liberă”. 

 

– Bună ziua. Prezentați-Vă, Vă rog frumos. 

 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 28 din 47 

 

Reprezentant 

„Viziunea Liberă”: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Reprezentant 

„Viziunea Liberă”: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

S. CHIȚANU: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

L. VIZIRU: 

 

– Bună ziua. Sunt Dumitru Antoceanu, administrator Instituția Privată 

Studio de Televiziune „Viziunea Liberă”. 

 

– Vă rog frumos să Vă expuneți proiectul. 

 

 

– O să încerc să fiu foarte succint. Eu sunt administratorul Instituției 

Privată Studioul de Televiziune „Viziunea Liberă”. Denumirea 

furnizorului nostru de servicii media se numește „GLOBAL 24”. 

Vorbind la modul general, e vorba de un format Generalist, dar ne 

propunem drept scop să instituim o televiziune cu caracter de știri, 

tematica principală este: știri. Ne dorim să difuzăm cât mai multe știri, 

vrem să avem un obiectiv – de a difuza știri independente, cu implicarea 

diferitor opinii, actori politici din Republica Moldova. Producția noastră 

proprie variază de la 55%. Ne propunem și să achiziționăm producție 

audiovizuală de la alți producători, cu care deja avem și o înțelegere 

prealabilă – asta în cazul în care obținem licență. E vorba de instituția 

care se numește „Teledigital”, cu care avem o înțelegere în urma unor 

negocieri. Structura serviciului media audiovizual, pe tipuri de 

programe, în mare parte - 90% - vorbim despre programe informative și 

analitice, după care urmează, într-o proporție mult mai mică – programe 

educaționale, culturale – circa 3%. Am decis să nu difuzăm filme 

artistice, documentare sau animație, orice fel de filme. Ne-am dorit să 

ne axăm doar pe știri, pentru că simțim că această nișă ar putea fi 

umplută de noi - o echipă relativ tânără, o echipă cu ambiție. Totodată, 

am renunțat la muzică, pentru că nu mi se pare un concept serios să 

difuzăm muzică la un post de televiziune cu un asemenea format 

precum ne-am dorit noi. Alte tipuri de emisiuni, ne-am mai rezervat 

ceva procente, foarte puține, 1% - în cazul în care mai apare o situație 

mai subită, gen, nu știu, alegeri anticipate sau ceva de genul în care am 

putea interveni cu alte tipuri de emisiuni. Plus, teleshopping și 

sponsorizare – un procent destul de mic, circa 1%. Publicitate – 3%. 

Noi mizăm pe autofinanțare, publicitate ș.a.m.d. Din echipa noastră fac 

parte, deocamdată, nu foarte mulți oameni. Dar nu putem să luăm o 

decizie, deocamdată, foarte clară în acest sens, pentru că urmează să 

așteptăm decizia Consiliului Audiovizualului, după care venim și noi cu 

o decizie cu privire la cadrele ..., pentru a ne majora stafful nostru 

tehnic, inclusiv.  

 

– Vă mulțumesc. Colegi, are cineva întrebări către raportor? Vă rog, dle 

Roșca. 

 

– Spuneți-mi, Vă rog, dacă a fost respectată ponderea legală cu privire 

la limba de emisie? 

 

– Da, dumnealor au și emisiuni în limba română. 

 

– Nu, dar proporția este respectată? Procentul de 80%? 

 

– Îmi pare că nu … 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 29 din 47 

 

Iu. ROȘCA: 

 

L. VIZIRU: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

Reprezentant 

„Viziunea Liberă”: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Reprezentant 

„Viziunea Liberă”: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

Reprezentant 

„Viziunea Liberă”: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Reprezentant 

„Viziunea Liberă”: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

– Da, corect. Și noi nu putem să votăm în cunoștință de cauză. 

 

– Trebuie să răspundă dumnealui. 

 

– Spuneți, Vă rog, dacă în concepția Dvs., în format a fost respectată 

proporția de difuzare a serviciilor de programe în limba română în 

proporție de 80%? După grila de programe, eu mă îndoiesc de faptul că 

această proporție este atinsă. 

 

– Da, sigur, indiscutabil, ne propunem să difuzăm și în limba română, 

pentru că avem blocuri de știri a câte 4 ore zilnic …  

 

– Ce înseamnă „și în limba română”? 

 

– În rusă și în română, în raport 50 la 50, adică, mult mai multe în limba 

română. Mă refer la blocul de știri a câte 4 ore zilnic – cu predominantă 

în limba română, în care dăm știri culturale, meteo, sport, știri cu 

caracter generalist. 

 

– Ok, V-am înțeles. Dle Roșca, dacă nu mai aveți întrebări … 

 

– Am totuși o remarcă. Dacă Dvs. o să urmați grila de emisie așa cum 

V-ați propus, atunci o să riscați să fiți sancționați imediat. 

 

– Ei trebuie să-și asume asta, tot absolut ce este … 

 

– Pentru că proporția vădit se înclină în disproporția care este impusă de 

lege. Și noi conștient nu putem să admitem astfel de deraieri.  

 

– Eu presupun că a fost o remarcă, da, mersi. 

 

– O remarcă destul de bunișoară. 

 

 

– Ideea e că nu prea V-am auzit. De asta, presupun, în mare parte, din 

cuvintele pe care le-am înțeles, că e vorba de o remarcă cu privire la 

difuzarea în limba română. 

 

– Vă mulțumesc. Colegi, cine vrea să se expună? Dvs. știți foarte bine 

că eu întotdeauna am fost cea care sunt pentru furnizori noi de servicii 

media. Dacă prezintă proiecte bune și dacă își vor onora obligațiunile, 

eu doar sunt pentru acești furnizori. Eu voi susține acest proiect, colegi. 

Dvs. urmează să Vă expuneți și să-mi spuneți ce o să faceți. Decidem 

prin vot. Eu declar că susțin acest proiect. Mie mi-a plăcut ce-și 

propune să facă acest furnizor în cazul în care va obține licența. Cine 

mai vrea să se expună vizavi de acest subiect? Vă rog, dle Vicol. 

 

– În peisajul audiovizual din Republica Moldova este loc sub soare 

pentru toată lumea. Atâta timp cât documentele sunt prezentate în strictă 

conformitate cu dispozitivele legale, mă refer la actele acre trebuie să le 

conțină dosarul pentru aprobare, până la proba contrarie, dar sperăm, 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 30 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

A. COZMA: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

L. MANOLE: 

 

 

A. COZMA: 

 

L. MANOLE: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

această probă contrarie să nu fie, eu voi susține, de asemenea, acest 

proiect editorial, ținând cont de faptul că toți parametrii prezentați, 

inclusiv și ceea ce a vorbit reprezentantul postului, mă îndeamnă să am 

un licăr de speranță că acest post de televiziune se va încadra în limitele 

legalității. Îi urez succese, în eventualitatea în care va obține adeziunea 

membrilor. 

 

– Vă mulțumesc. Mai vrea cineva să se expună? Vă rog, dle Cozma. 

 

– Sper și eu că va reuși acest proiect, mai ales ținând cont de faptul cât 

de inedit a comentat dumnealui campionatul de fotbal, sper că va fi și o 

televiziune inedită, ceva ieșită din comun și pe viitor va avea succes. 

 

– Vă mulțumesc. Dacă mai vrea cineva să se expună, dacă nu, supun 

votului. Vă rog, dna Manole. 

 

– Nu-mi plac denumirile emisiunilor. Ați citit? „Știri culturale” – asta 

ce e? Știri culturale - știri neculturale? 

 

– Șablon. 

 

– Nu e șablon, e … Și mai sunt din astea. 

 

– Dacă nu mai vrea nimeni să se expună, eu supun votului. Deci, eu 

supun votului pentru a admite, mai întâi, și după asta, supun votului 

pentru a respinge. A admite cererea nr. 15/07 din 15 iulie 2021 a 

Instituției Private Studio de Televiziune „Viziunea Liberă” cu privire la 

eliberarea licenței de emisie, pentru o perioadă de nouă ani, pentru 

postul de televiziune „GLOBAL 24”, al cărui serviciu de programe 

urmează a fi difuzat prin rețelele distribuitorilor de servicii din țară. 

Cine este pentru? 

 

PRO – (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. 

ROBU, Iu. ROȘCA și D. VICOL.  

CONTRA – (1) - L. VIZIRU. 

 

– 6 – Pentru, 1 – Împotrivă. A aproba Structura serviciului media 

audiovizual pentru postul de televiziune „GLOBAL 24”, conform 

proiectului de decizie. Cine este pentru? 

 

PRO – (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. 

ROBU, Iu. ROȘCA și D. VICOL.  

CONTRA – (1) - L. VIZIRU. 

 

– 6 – Pentru. A aproba elementele de identificare ale serviciului media 

audiovizual ale postului de televiziune „GLOBAL 24”, conform 

graficii. Cine este pentru? 

 

PRO – (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. 

ROBU, Iu. ROȘCA și D. VICOL.  

CONTRA – (1) - L. VIZIRU. 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 31 din 47 

 

A. URSU-ANTOCI: – 6 – Pentru, 1 – Împotrivă. Vă mulțumesc.  

 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A admite cererea nr. 15/07 din 15 iulie 2021 a Instituției Private Studio de Televiziune 

„Viziunea Liberă” cu privire la eliberarea licenței de emisie, pentru o perioadă de nouă ani, 

pentru postul de televiziune „GLOBAL 24”, al cărui serviciu de programe urmează a fi difuzat 

prin rețelele distribuitorilor de servicii din țară (PRO (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA și D. VICOL; CONTRA (1) – L. VIZIRU). 

1.1. A aproba Structura serviciului media audiovizual pentru postul de televiziune 

„GLOBAL 24” (PRO (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. 

ROȘCA și D. VICOL; CONTRA (1) – L. VIZIRU), după cum urmează: 

Formatul de principiu și structura serviciului media audiovizual: 

B. 1. Formatul serviciului media audiovizual: De știri 

B. 2. Structura programelor după sursa de proveniență (total ore de emisie 

săptămânală: 168 ore) 

Producție proprie: 55,75% 
Programe audiovizuale locale realizate în exclusivitate de furnizorul de servicii media:                 55,75%  

Programe audiovizuale locale realizate în coproducție și cu contribuția furnizorului de servicii media:        0% 

Producții audiovizuale ale altor producători: 44,25% 
Programe audiovizuale realizate de producători independenți aflați sub jurisdicția Republicii Moldova: 44,25% 

Programe audiovizuale realizate de producători ce provin din statele membre ale Uniunii Europene și/sau din statele 

terțe participante la Convenția europeană privind televiziunea transfrontalieră:                              0% 

Programe audiovizuale realizate de producători ce nu se află sub jurisdicția Republicii Moldova:  0% 

Programe retransmise/preluate/achiziționate: 0% 
Realizate de alți furnizori de servicii media aflați sub jurisdicția Republicii Moldova:   0%  

Realizate de furnizori de servicii media ce nu se află sub jurisdicția Republicii Moldova:                             0% 
(cu specificarea denumirii, formatului serviciului media audiovizual, genului programelor și țara de origine a produsului media 

respectiv):  

B.3. Opere europene: 

Procente rezervate operelor audiovizuale europene: 100% 
Procent rezervat operelor audiovizuale europene realizate de către furnizor:                       

55,75% 

Procent rezervat operelor audiovizuale europene:                         0% 

Procent rezervat operelor audiovizuale europene create de producători independenți din Republica Moldova: 

44,25% 

B.4. Structura serviciului media audiovizual pe tipuri de programe: 
- Programe informative și analitice:                         90% 

- Programe educaționale și culturale:                         3,0% 

- Filme (artistice, documentare, animație):                          0% 

- Muzică (în cazul posturilor TV – clipuri muzicale neîncadrate în emisiuni):                      0% 

- Alte tipuri de emisiuni:                            2% 

- Teleshopping, sponsorizare:                           1% 

- Publicitate:                             3% 

- Promo:                             1% 

1.2. A aproba elementele de identificare ale serviciului media audiovizual al postului de 

televiziune „GLOBAL 24” (PRO (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. 

ROBU, Iu. ROȘCA și D. VICOL; CONTRA (1) – L. VIZIRU), conform graficii: 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 32 din 47 

 

 
2. Pentru eliberarea licenței de emisie, Instituția Privată Studio de Televiziune „Viziunea 

Liberă” va achita o taxă în valoare de 1625 de lei. 

Datele bancare pentru eliberarea licenței de emisie: 

Beneficiar: MF-Trezoreria de Stat 

Prestatorul beneficiar: Ministerul Finanțelor-Trezoreria de Stat 

Cod fiscal: 1006601000037 

Cod bancar: TREZMD2X 

Codul IBAN: MDXXTRGAAA114521LLLL0000 

3. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului 

în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ, 

decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău, 

str. Kiev nr. 3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea 

prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia. 

4. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția licențiere și autorizare 

și Serviciul economie, finanțe și evidență contabilă.   

5. Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii 

Moldova și va fi publicată pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/191 din 04 august 2021 

 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 5 

Cu privire la examinarea cererii de prelungire a licenței de emisie 

eliberată  „BASARADIO” SRL pentru postul de radio „Europa Plus 

Moldova” 

S. CHIȚANU:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Prin cererea f/nr. din 06 iulie 2021, „BASARADIO” SRL a solicitat 

Consiliului Audiovizualului prelungirea Licenței de emisie seria AC nr. 

000059 din 07.10.2014, eliberată pentru postul de radio „Europa Plus 

Moldova”, al cărui serviciu de programe urmează a fi difuzat pe 

frecvența: 106,4 MHz – Chișinău, P.A.R. = 29,0 în format Tematic, 

domeniul: Muzical-distractiv, prevăzut de proiectul editorial și 

Structura serviciului media audiovizual de programe pentru postul de 

radio „Europa Plus Moldova”, după cum urmează în proiectul de 

decizie. 

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (3) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. a) din Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii 

Moldova, Consiliul Audiovizualului a decis monitorizarea serviciilor de 

programe al postului de radio „Europa Plus Moldova” la capitolul 

respectării concepției generale pentru perioada 19 – 25 iulie 2021. 

Calculele la Structura serviciului de programe au fost efectuate 

în baza înregistrărilor prezentate de postul de radio „Europa Plus 

Moldova”. 

  În urma monitorizării postului de radio „Europa Plus 

Moldova”, la capitolul respectării concepției generale pentru perioada 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 33 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Reprezentant 

„Europa Plus 

Moldova”: 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

Membrii CA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Reprezentant 

„Europa Plus 

Moldova”: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

19 – 25 iulie 2021, au fost atestate devieri de la Concepția generală a 

serviciului de programe, aprobată de Consiliul Audiovizualului prin 

Decizia nr. 61/221 din 30.12.2019.  

În acest sens, este de menționat că potrivit Concepției, postul de 

radio „Europa Plus Moldova” indică 23% de Programe 

retransmise/preluate/achiziționate, însă urmare a monitorizării s-a 

atestat 0%. Totodată, se observă un decalaj la punctul B.4 - Structura 

serviciului media audiovizual pe tipuri de programe, unde postul de 

radio nu a atins procentajul la Alte tipuri de emisiuni. În schimb, a 

difuzat muzică liberă în volum de 21,48%, chiar dacă pentru acest tip de 

programe, Concepția indică 0%. De specificat că în perioada 19 – 25 

iulie 2021, postul de radio „Europa Plus Moldova” nu a difuzat 

Programe informative și analitice și Programe educaționale și 

culturale, chiar dacă în Structura serviciului media audiovizual este 

indicat că vor realiza programe cu această tematică.  

 

– Vă mulțumesc. Întrebări către raportor? Vrea să intervină? Poftim, Vă 

rog. Bună ziua. Vă rog frumos să Vă expuneți la subiect. 

 

 

– Bună ziua, stimați membri ai Consiliului Audiovizualului. Eu sunt 

Oxana Gutium, administratorul companiei „BASARADIO” SRL, 

fondatoarea postului de radio „Europa Plus Moldova”. Solicităm 

respectuos Consiliului Audiovizualului prelungirea licenței de emisie 

pentru „Europa Plus Moldova”. Cu permisiunea Dvs., eu o să vorbesc și 

o să prezint conceptul postului în limba rusă. Vă mulțumesc. 

 

– Stați un pic. Colegi, pentru a nu pierde timpul, noi avem tot asta. 

 

– Da, sigur. 

 

– Dna Oxana, noi Vă mulțumim pentru atenție. Noi avem în fața noastră 

concepția. Suntem în imposibilitate de a continua discuția, fiindcă 

suntem în timpul pandemiei, sala este foarte mică. Noi avem în față tot 

ceea ce vreți să ne spuneți. Vă mulțumim mult. 

 

– Mulțumesc. 

 

– Vrea cineva să se expună vizavi de acest furnizor? Mi îmi este totul 

foarte clar din proiectul de decizie. Este un furnizor radio care activează 

pe piața din Republica Moldova de foarte mulți ani. S-a prezentat foarte 

ok de fiecare dată, cu mici sau mari abateri, așa cum le au și alții. Vă 

rog, dle Vicol. 

 

– Este, într-adevăr, unul din cele mai titrate posturi de radio, cu un 

background impresionant, există fișier biografic (ca să mă refer 

eufemistic) a acestui post de radio. Într-adevăr, emisiunile și încadrarea 

acestui post, în ceea ce vizează operele europene, producțiile 

audiovizuale proprii, cât și ale altor producători, îmi confirmă 

certitudinea că într-adevăr „Europa Plus” și-a identificat un loc distinct 

în peisajul audiovizual din Republica Moldova și cu prisosință merită să 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 34 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

L. VIZIRU: 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

i se acorde șansa de a-i fi prelungită licența de emisie pentru tot ceea ce 

face. Este un post din experiența căruia ar putea să învețe foarte multe 

posturi de radio. Mai mult decât atât, denotă o anumită constanță, dar și 

implicarea multor tineri jurnaliști, multor tineri muzicieni. Vreau să 

exprim și punctul de vedere a multor cantautori, multor interpreți din 

Republica Moldova, muzicieni, compozitori care apreciază la justa 

valoare activitatea acestui post de radio, ținând cont de faptul că există 

emisiuni dedicate special premierelor, dedicate special anumitor 

șlagăre, anumitor inovații din piața audiovizuală și din piața muzicală 

din Republica Moldova. Ei voi susține continuarea acestui curs al 

postului „Europa Plus Moldova”. 

 

– Eu la fel voi susține. Vă rog, dna Viziru. 

 

– Urmare a rezultatelor monitorizării, s-a constatat că nu este respectată 

Structura. Aici aș veni cu o propunere ca postul să nu fie sancționat, dat 

fiind faptul că postul a renunțat la programele retransmise în … de 23% 

și a decis ca producția proprie să fie crescută până la 97,24%, fapt 

constatat urmare a monitorizării efectuate de CA. Sigur că voi susține 

prelungirea licenței de emisie a acestui post de radio. 

 

– Vă mulțumesc, se acceptă. Ar fi incorect dacă noi am sancționa acest 

post. Pe ceilalți nu i-am sancționat și ar fi incorect. 

A lua act de rezultatele monitorizării postului de radio „Europa 

Plus Moldova” la capitolul respectării Structurii serviciului media 

audiovizual. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. A admite cererea f/nr. din 06 iulie 2021, a „BASARADIO” 

SRL privind prelungirea Licenței de emisie (cu eliberarea unui formular 

nou), pentru o perioadă de nouă ani, pentru postul de radio „Europa 

Plus Moldova”, al cărui serviciu de programe urmează a fi difuzat pe 

frecvența: 106,4 MHz – Chișinău. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. A aproba Structura serviciului media audiovizual pentru 

postul de radio „Europa Plus Moldova”, conform proiectului de decizie. 

Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. 

MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de radio „Europa Plus Moldova” la 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 35 din 47 

 

capitolul respectării Structurii serviciului media audiovizual (PRO (7) UNANIM – A. URSU-

ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU). 

2. A admite cererea f/nr. din 06 iulie 2021 a „BASARADIO” SRL privind prelungirea 

Licenței de emisie seria AC nr. 000059 din 07.10.2014 (cu eliberarea unui formular nou), pentru 

o perioadă de nouă ani, pentru postul de radio „Europa Plus Moldova”, al cărui serviciu de 

programe urmează a fi difuzat pe frecvența 106,4 MHz – Chișinău, P.A.R. = 29,0 dBW (PRO 

(7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. 

VICOL și L. VIZIRU). 

2.1. A aproba Structura serviciului media audiovizual pentru postul de radio „Europa 

Plus Moldova” (PRO (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. 

ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU), după cum urmează: 

Formatul de principiu și structura serviciului media audiovizual: 

B. 1. Formatul serviciului media audiovizual: Tematic – domeniul: Muzical-distractiv 

B. 2. Structura programelor după sursa de proveniență (total ore de emisie 

săptămânală: 168 ore) 

Producție proprie: 65,5% 
Programe audiovizuale locale realizate în exclusivitate de furnizorul de servicii media:            65,5%  

Programe audiovizuale locale realizate în coproducție și cu contribuția furnizorului de servicii media:  0% 

Producții audiovizuale ale altor producători: 0% 
Programe audiovizuale realizate de producători independenți aflați sub jurisdicția Republicii Moldova: 0% 

Programe audiovizuale realizate de producători ce provin din statele membre ale Uniunii Europene și/sau din statele 

terțe participante la Convenția europeană privind televiziunea transfrontalieră:    0% 

Programe audiovizuale realizate de producători ce nu se află sub jurisdicția Republicii Moldova:  0% 

Programe retransmise/preluate/achiziționate: 23% 
Realizate de alți furnizori de servicii media aflați sub jurisdicția Republicii Moldova:   0%  

Realizate de furnizori de servicii media ce nu se află sub jurisdicția Republicii Moldova:                           23% 
(cu specificarea denumirii, formatului serviciului media audiovizual, genului programelor și țara de origine a produsului media 

respectiv): „Utrenee Show Brigada U”, „Vecernee Show RASH”, „Euro hit Top 40”, „Double Hit”, „TOP CLUB CHART”, 

„WEEK&STAR”; programe muzical-distractive, Federația Rusă.  

B.3. Opere europene: 

Procente rezervate operelor audiovizuale europene: 60% 
 

Procent rezervat operelor audiovizuale europene realizate de către furnizor:         10% 

Procent rezervat operelor audiovizuale europene:                       50% 

Procent rezervat operelor audiovizuale europene create de producători independenți din Republica Moldova: 0% 

B.4. Structura serviciului media audiovizual pe tipuri de programe: 
- Programe informative și analitice:       3,25% 

- Programe educaționale și culturale:                    0,25% 

- Filme (artistice, documentare, animație):                          0% 

- Muzică (în cazul posturilor TV – clipuri muzicale neîncadrate în emisiuni):                      0% 

- Alte tipuri de emisiuni:                          85% 

- Teleshopping, sponsorizare:              0% 

- Publicitate:                                          9% 

- Promo:                           2,5% 

3. Licența de emisie seria AC nr. 000059 din 07.10.2014, eliberată „BASARADIO” SRL 

pentru postul de radio „Europa Plus Moldova”, devine nevalabilă din 07.10.2021. 

4. Pentru licența de emisie, „BASARADIO” SRL va achita o taxă în valoare de 3250 de 

lei.  

Datele bancare pentru eliberarea/prelungirea licenței de emisie: 

Beneficiar: MF-Trezoreria de Stat 

Prestatorul beneficiar: Ministerul Finanțelor-Trezoreria de Stat 

Cod fiscal: 1006601000037 

Cod bancar: TREZMD2X 

Codul IBAN: MDXXTRGAAA114521LLLL0000 

5. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 36 din 47 

 

în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ, 

decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău, 

str. Kiev nr.3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea 

prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia. 

6. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția licențiere și 

autorizare, Direcția monitorizare Radio și Serviciul economie, finanțe și evidență contabilă. 

7. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/192 din 04 august 2021 

 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 6 

Cu privire la examinarea cererii de eliberare a autorizației de 

retransmisiune „CANAL REGIONAL” SRL 

T. CANȚER:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Prin cererea f/nr. din 18 mai 2021, „CANAL REGIONAL” SRL a 

solicitat Consiliului Audiovizualului eliberarea autorizației de 

retransmisiune pentru dreptul de a desfășura activitate audiovizuală de 

retransmisiune a serviciilor de programe ale furnizorilor de servicii 

media prin Multiplexul regional. 

Este de menționat că chestiunea Cu privire la examinarea 

cererii de eliberare a autorizației de retransmisiune „CANAL 

REGIONAL” SRL a fost examinată la data de 27 mai 2021. 

 Astfel, în cadrul ședinței publice din 27 mai 2021, membrul 

Consiliului Audiovizualului, Iulian Roșca, s-a interesat dacă „CANAL 

REGIONAL” SRL a prezentat proiectul de constituire a rețelei 

Multiplex regional, întru susținerea argumentată a cererii de eliberare a 

autorizației de retransmisiune. Iulian Roșca a menționat că asemenea 

proiecte sunt de importanță strategică pentru stat. Drept urmare, 

implementarea și dezvoltarea lor sunt reglementate de acte normative 

ale Guvernului Republicii Moldova. Astfel, la examinarea unor astfel de 

cereri înregistrate la Consiliul Audiovizualului este necesară elucidarea 

în detalii a proiectului înaintat, așa încât decizia aprobată de către 

Consiliu să fie argumentată, dar nu una formală. 

Reprezentanta „CANAL REGIONAL” SRL, în intervenția sa pe 

platforma Viber, a afirmat că la moment au fost deja achiziționate mai 

multe emițătoare digitale și antene. Totodată, „CANAL REGIONAL” 

SRL este dispus să prezinte Consiliului Audiovizualului alte acte 

confirmative relevante, pentru probarea intenției de realizare a acestui 

proiect. 

În această ordine de idei, președinta Consiliului Audiovizualului, 

Ala Ursu-Antoci, a declarat că în situația în care „CANAL 

REGIONAL” SRL nu a prezentat suficiente documente în susținerea 

cererii de eliberare a autorizației de retransmisiune, propune amânarea 

examinării chestiunii pentru o ședință publică ulterioară, propunere 

susținută de toți membrii Consiliului Audiovizualului. 

Luând în considerare faptul că în examinare se află o cerere de 

eliberare a actului permisiv, membra Consiliului Audiovizualului, Lidia 

Viziru, a venit cu propunerea ca examinarea chestiunii să fie amânată 

până la prezentarea documentelor relevante. 

Astfel, la data de 04 iunie 2021, „CANAL REGIONAL” SRL a 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 37 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

prezentat planul de afaceri pentru constituirea multiplexului regional 

DVB-T2. 

În planul de afaceri sunt incluse următoarele documente: 

1. Contract US Departament of State FEDERAL ASSISTANCE 

AWARD PROJECT No. SMD 70020GR0077; 

2. Contract de livrare și instalare echipamente DVB-T 2 încheiat 

cu „IMICOM” SRL nr. GR – 01/2021; 

3.  Oferta comercială „IMICOM” SRL; 

4. Ordinul de plată privind achitarea parțială pentru echipamentul 

tehnic; 

5. Informația privind testarea multiplexului regional în mun. 

Comrat . 

Este de specificat faptul că, la data de 04 iunie 2021, în adresa 

Consiliului Audiovizualului a parvenit scrisoarea f/nr din partea  unui 

grup de posturi de televiziune: „TV DROCHIA”, „SOR-TV”, „Studio-

L”, „STV”, „Media TV”, „BTV” și „NTS”, prin care informează că 

„CANAL REGIONAL” SRL nu-i mai reprezintă, deoarece au ieșit din 

această rețea în luna noiembrie 2020. 

În scrisoarea menționată, grupul respectiv a comunicat că înainte 

de destrămare, pe când administrator al „CANAL REGIONAL” SRL 

era dna Vera Bulgaru și cele 11 posturi TV locale făceau parte din rețea, 

„CANAL REGIONAL” SRL a câștigat un proiect, finanțat de Statele 

Unite ale Americii, pentru achiziționarea echipamentului digital care să 

asigure tranziția la televiziunea digitală terestră a posturilor TV locale. 

În scrisoare se mai menționează că la moment, posturile de televiziune: 

„TV DROCHIA”, „SOR-TV”, „Studio-L”, „STV”, „Media TV”, 

„BTV” și „NTS” intenționează să se adreseze cu o scrisoare de 

informare și către donator, dat fiind faptul că „CANAL REGIONAL” 

SRL încalcă scopul proiectului și denigrează imaginea atât a Canalului, 

cât și a celor care au muncit pentru a câștiga acest proiect. 

Drept urmare, Consiliul Audiovizualului, prin scrisoarea nr. 742 

din 11 iunie 2021, a solicitat prezentarea opiniei Ambasadei Statelor 

Unite ale Americii în Republica Moldova asupra situației create și 

informațiilor relevante proiectului câștigat de „CANAL REGIONAL” 

SRL cu privire la crearea Multiplexului regional. 

Este de menționat că până în prezent, nu a parvenit niciun răspuns 

din partea Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Republica 

Moldova. 

La data de 16 iunie 2021, Consiliul Audiovizualului a avut o 

întrevedere cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Reglementare în 

Comunicații Electronice și Tehnologia Informației a Republicii 

Moldova și cu reprezentanții Ministeriului Economiei și Infrastructurii 

al Republicii Moldova. Subiectul abordat a fost legat de importanța 

dezvoltării televiziunii digitale prin prisma creării Multiplexului 

Regional, fiind puse în discuții mai multe probleme de ordin 

organizatoric, economic și tehnic necesare să asigure utilizarea eficientă 

a rețelelor în Multiplexul Regional. 

Totodată, este de menționat că la data de 22 iunie 2021 și 30 

iunie 2021, Consiliul Audiovizualului s-a întrunit în două ședințe online 

cu administratorii furnizorilor de servicii media locali: „Canal 

Regional”, „TV DROCHIA”, „Media TV”, „Studio-L”, „BTV”, „NTS”, 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 38 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„SOR-TV” și „STV”, ex-reprezentanți ai rețelei „Canal Regional” SRL,  

incluși în proiectul de constituire a rețelei „Multiplex regional”. 

În cadrul discuțiilor a fost abordat subiectul privind solicitarea 

„CANAL REGIONAL” SRL de eliberare a autorizației de 

retransmisiune pentru dreptul de a desfășura activitatea audiovizuală de 

retransmisiune a serviciilor de programe ale furnizorilor de servicii 

media prin Multiplexul regional. Reprezentanta „CANAL REGIONAL” 

SRL a afirmat că la moment au fost deja achiziționate mai multe 

emițătoare digitale, antene, care urmează ulterior să fie distribuite 

gratuit posturilor de televiziune locale, pentru ca acest echipament să 

asigure tranziția la televiziunea digitală terestră a posturilor TV locale. 

De asemenea, „CANAL REGIONAL” SRL este dispus să prezinte 

Consiliului Audiovizualului actele confirmative relevante pentru 

probarea intenției de realizare a acestui proiect. 

În acest context, reprezentanții posturilor de televiziune locale 

„TV-Drochia”, „Sor-TV”, „Studio-L”, „STV HD”, „Media TV”, 

„BTV” și „NTS” au declarat că „CANAL REGIONAL” SRL nu-i mai 

reprezintă, deoarece au ieșit din această rețea în luna noiembrie 2020 și 

au fondat Asociația Radiodifuzorilor Regionali Independenți „ARRI”. 

Furnizorii de servicii media locali au specificat că la moment, „Canal 

Regional” încearcă să creeze o rețea de retransmisie a furnizorilor 

media locali, să includă posturile locale în rețea contra plată, iar acești 

bani să fie utilizați de Canal Regional în scopuri proprii (arenda 

oficiului, energie electrică, internet, servicii tehnice ș.a.). Aceștia susțin 

că suma de achitare lunară încă nu a fost anunțată, dar această acțiune 

este contrară aplicației de proiect. 

Drept urmare, președinta Consiliului Audiovizualului, Ala Ursu-

Antoci, a declarat că asemenea proiecte sunt de importanță strategică și 

urmează a fi găsit un numitor comun pentru a implementa Multiplexul 

regional. 

La data de 29 iunie 2021, ex-director „CANAL REGIONAL” 

SRL, dna. Vera Bulgaru, a prezentat spre informare Consiliului 

Audiovizualului corespondența cu reprezentanții Ambasadei Statelor 

Unite ale Americii în Republica Moldova, ANRCETI și planul elaborat 

de CNFR pentru Multiplexul Regional. 

Totodată, la data de 29 iunie 2021, „CANAL REGIONAL” SRL 

a informat Consiliul Audiovizualului că după întâlnirea online din 22 

iunie 2021 cu participarea Consiliului Audiovizualului, „CANAL 

REGIONAL” SRL a organizat, la data de 26 iunie 2021, o întâlnire 

suplimentară la care au participat: „ATV-Comrat”, „Art-TV”, „Albasat-

TV”, „Bast-TV”, „Megan-TV”, „TV DROCHIA”, „SOR-TV”, „STV”, 

„Media TV”, „BTV” și „NTS”, la care administratorul „CANAL 

REGIONAL” SRL, dna. Elizaveta Rotari, a comunicat participanților 

despre stadiul implementării proiectului de construire a Multiplexului 

regional. 

Având în vedere cele menționate, este de specificat că în 

conformitate cu prevederile art. 1 din Codul serviciilor media 

audiovizuale: „furnizor de multiplex – persoană fizică sau juridică, 

înregistrată în Republica Moldova și autorizată, în condițiile legii, de 

către autoritatea publică centrală de reglementare a pieței serviciilor în 

domeniul comunicațiilor electronice și tehnologiei informației, a cărei 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 39 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

activitate constă, în totalitate sau în parte, în instalarea, operarea și 

gestionarea propriei rețele de comunicații electronice prin care se 

realizează un multiplex”. 

Astfel, din prevederile legale citate rezultă că pentru a obține 

calitatea de furnizor de multiplex, solicitantul trebuie să se adreseze 

către autoritatea competentă, Agenția Națională pentru Reglementare în 

Comunicații Electronice și Tehnologia Informației a Republicii 

Moldova (ANRCETI) în vederea înregistrării și obținerii actelor 

permisive corespunzătoare. 

Totodată, în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1) și (31) 

din Legea comunicațiilor electronice nr. 241 din 15.11.2007:  

„(1) Licența de utilizare a canalelor sau frecvențelor radio este 

actul administrativ prin care Agenția acordă unui furnizor, autorizat în 

condițiile art.25, dreptul de a utiliza una sau mai multe frecvențe sau 

canale radio în scopul furnizării de servicii de comunicații electronice, 

pentru o perioadă limitată, cu respectarea anumitor parametri tehnici. 

Nu este necesară obținerea licenței pentru canalele și frecvențele radio 

menționate la alin.(12) al prezentului articol. Utilizarea frecvențelor 

sau canalelor radio este permisă numai după obținerea licenței în 

condiții care să asigure exploatarea lor eficientă. 

(31) În cazul în care numărul de licențe este limitat, licențele de 

utilizare a canalelor sau frecvențelor radio se eliberează persoanelor 

juridice prin concurs (printr-o procedură de selectare competitivă sau 

comparativă), organizat și desfășurat conform unor criterii de selectare 

transparente, nediscriminatorii și proporționale, în condițiile și 

termenele stabilite de Agenție, sau prin încredințare directă, dacă 

dreptul oferit este o evoluție succesivă pentru rețeaua deja construită și 

furnizată în mod autorizat”. 

Subliniem faptul că la 25 iunie 2021, au intrat în vigoare 

modificările la art. 26 alin. (27) din Legea comunicațiilor electronice, 

care prevăd: „termenul de valabilitate a licențelor de utilizare a 

canalelor sau frecvențelor radio este de 5 ani de la data eliberării, cu 

excepția licențelor de utilizare a canalelor sau frecvențelor radio 

pentru rețele și/sau posturi de radio ori de televiziune, în cazul în care 

rețelele respective sunt proprietate publică, precum și a licențelor de 

utilizare a canalelor sau frecvențelor radio pentru furnizarea 

multiplexelor de televiziune digitală terestră, pentru care termenul de 

valabilitate este de 15 ani”. 

În acest sens, este de menționat că conform Hotărârii de Guvern 

nr. 240/2015 pentru aprobarea Programului privind tranziția de la 

televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră, Agenția Națională 

pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia 

Informației este responsabilă de: „Organizarea concursurilor pentru 

eliberarea, cu titlu gratuit, printr-o procedură de selectare 

comparativă, a 21 de licențe de utilizare a frecvențelor/canalelor TV 

pentru crearea multiplexelor cu acoperire regională/zonală, cu 

includerea în condițiile licenței a obligației de a crea multiplexul 

regional în așa mod încât să fie asigurată difuzarea pe întreaga arie a 

regiunii respective, în vederea asigurării preluării și difuzării, pe bază 

contractuală, în condiții economice transparente și nediscriminatorii, a 

serviciilor de programe TV ale titularilor licențelor de emisie și 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 40 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

autorizațiilor de retransmisie, eliberate de către Consiliul Coordonator 

al Audiovizualului pentru utilizarea capacității acestor multiplexe”. 

La rândul său, conform Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului 

privind implementarea unor acțiuni pentru finalizarea procesului de 

tranziție la televiziunea digitală terestră nr.78 din 12.02.2020, resursele 

de spectru pentru crearea multiplexelor regionale au fost stabilite în 

număr de 10. 

Totodată, conform proiectului de Hotărâre elaborat de 

ANRCETI în anul 2020 privind aprobarea Caietului de sarcini al 

concursului pentru eliberarea licențelor pentru utilizarea 

frecvențelor/canalelor radio din banda de frecvențe [470-694 MHz], în 

scopul furnizării rețelelor cu acoperire regională și serviciilor de 

comunicații electronice accesibile publicului, în sistem digital terestru 

de televiziune - „pct. 6 din proiectul Caietului de sarcini: „Obiectul 

concursului sunt 13 canale radio decimetrice a cîte 8 MHz fiecare din 

banda de frecvențe radio ultra înaltă [Ultra high frequency (UHF)] de 

[470-694 MHz], care urmează a fi utilizate în vederea furnizării în 

Republica Moldova a 11 rețele/multiplexe cu acoperire regională și a 

serviciilor de comunicații electronice accesibile publicului, în sistem 

digital terestru de televiziune, conform alocărilor după cum urmează în 

Tabelul 1 de mai jos:…”  

Astfel, analizând conceptul descris în Hotărârile Guvernului 

menționate mai sus și proiectele de acte elaborate de ANRCETI, se 

constată că există posibilitatea creării a 11 Multiplexe cu acoperire 

regională și a 3 Multiplexe cu acoperire națională (A, B și C). 

În acest sens, este de menționat că conform Hotărârii de Guvern 

nr. 240/2015, Consiliul Audiovizualului este responsabil de „Selectarea, 

pe bază de concurs, a serviciilor de programe TV și eliberarea licențelor 

de emisie radiodifuzorilor respectivi sau eliberarea autorizațiilor de 

retransmisie pentru utilizarea capacității multiplexelor 

regionale/naționale (multiplexele B și C) după punerea în funcțiune a 

acestora”. 

Astfel, spectrul de frecvențe pentru crearea multiplexurilor 

regionale este acordat de către alte autorități competente, cum ar fi 

Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și 

Tehnologia Informației, prin concurs sau prin încredințare directă, 

și/sau Ministerul Economiei și Infrastructurii, și nu de Consiliul 

Audiovizualului, or numărul spectrului de frecvențe pentru crearea 

multiplexurilor regionale este unul limitat, iar Consiliul Audiovizualului 

este responsabil de organizarea concursului pentru utilizarea sloturilor 

din multiplex, și nu de acordarea spectrului de frecvențe pentru crearea 

multiplexurilor. 

În acest sens, Consiliul Audiovizualului anunță concursuri 

pentru repartizarea sloturilor din Multiplex în baza avizului autorității 

administrației publice centrale de specialitate.  

Respectiv, după crearea multiplexului regional, furnizorul de 

multiplex urmează să se adreseze Ministerului Economiei și 

Infrastructurii cu o solicitare ca acesta să elibereze și să remită în adresa 

Consiliului avizul de scoatere la concurs a sloturilor din Multiplex. 

Totodată, este de menționat faptul că potrivit Hotărârii 

Parlamentului nr. 433 din 28.12.2006, prin care a fost aprobat 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 41 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

V. MOLEA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 
 

Reprezentant 

„Canal Regional” 

SRL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Regulamentul cu privire la procedura și condițiile de eliberare a 

licențelor de emisie și a autorizațiilor de retransmisie, în special, pct. 38 

lit. e) din prezentul regulament: „Autorizația de retransmisie se retrage 

în următoarele situații: e)distribuitorul de servicii nu lansează emisia în 

termen de cel mult un an de la data eliberării autorizației de 

retransmisie”. 

Astfel, în cazul în care Consiliul Audiovizualului va elibera 

autorizația „Canal Regional” SRL pentru retransmisiunea posturilor TV 

prin „rețeaua utilizată” Multiplexul Regional, aceasta urmează, în 

termen de 1 an, să obțină toate actele necesare de la autoritățile de 

reglementare, Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații 

Electronice și Tehnologia Informației a Republicii Moldova și/sau 

Ministerul Economiei și Infrastructurii al Republicii Moldova, pentru 

constituirea și punerea în funcțiune a multiplexului. 

În acest sens, după crearea Multiplexului Regional și obținerea 

tuturor actelor necesare, Consiliului Audiovizualului va scoate la 

concurs sloturile disponibile din multiplex, conform avizului autorității 

administrației publice centrale de specialitate. 
 

– Vă mulțumim frumos pentru prezentare. Întrebări către raportor are 

cineva? 

 

– Reprezentantul vrea să intre … 

 

– Vrea să intre. Ok, permiteți-i. Bună ziua. Prezentați-Vă, vă rog. 

 

 

 

– Уважаемый председатель, уважаемые члены Совета, добрый 

день. Меня зовут Елизавета Ротарь, я сегодня представляю „Canal 

Regional”. 18 мая, „Canal Regional” подал в Совет по телевидению 

и радио заявление о получении авторизации на строительство 

регионального мультиплекса. Нами были представлены все 

документы. Было проведено несколько онлайн встреч с 

участниками проекта и учредителями „Canal Regional”. Уже 

закуплено оборудование: 12 передатчиков … тест, 12 антенн и 

необходимое количество фидеров. Всё это оборудование, для нас, 

будет устанавливать „INCOMNET” SRL, мы с ними уже 

заключили контракт, они же и выиграли тендер. Оборудование уже 

прошло тестирование. В принципе, мы готовы к установкам 

цифровых передатчиков в тех регионах, о которых мы заявляли, и 

буквально через 2 месяца будем готовы запустить региональный 

мультиплекс. С Министерством Экономики и Инфраструктуры у 

нас есть официальный документ о том, что в этих регионах 

возможно устанавливать оборудование. В принципе, мы готовы 

запустить мультиплекс, ждём Ваше положительное решение. 

Спасибо. 

 

– Mulțumesc, dna Rotari. Colegi, eu mă bucur că dumnealor așteaptă 

„положительное наше решение”, dar cadrul nostru legal nu ne 

permite să-l implementăm. El nu ne permite, cadrul legal. 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 42 din 47 

 

Iu. ROȘCA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Da, chiar începând de la noțiuni, care definesc subiecții. 

 

– Consiliul Audiovizualului, fie că eliberează licență de emisie, fie că 

eliberează autorizație de funcționare. Nu este furnizor de servicii media, 

ca să-i eliberăm licență de emisie, și nu este distribuitor, cărui să-i dăm 

autorizație. Ce fel de act să-i eliberăm noi? Dvs. puteți să-mi explicați? 

Vă rog, dle Roșca. 

 

– Da, între-adevăr, așa cum Dvs. ați spus, că răspunsul destul de clar îl 

găsim în legislație, mai ales după ultimele modificări când deja s-a 

ridicat orice posibilitate de a interpreta în folosul unora sau altor 

subiecți, și conform noțiunii din Codul serviciilor media audiovizuale, 

furnizor de multiplex se definește o persoană juridică autorizată, în 

condițiile legii, de către autoritatea centrală de reglementare a pieței 

serviciilor în domeniul serviciilor de comunicații electronice, pentru a 

gestiona această rețea, și punct! Mai departe, în conținutul acestui Cod, 

nu se pomenește despre această persoană. Cu atât mai mult, nici legea 

cu privire la autorizarea agenților economici nu prevede o astfel de 

licență, eliberată pentru acest tip de servicii de către CA. Ulterior, după 

modificarea aceasta care a intrat în vigoare în 25 iunie, acolo punctele 

au fost puse pe „i”, cum s-ar spune, și rezultă, evident, că această licență 

și această prestare a serviciilor este autorizat anume de către ANRCETI. 

 

– Foarte corect. Nu poate Consiliul să-și asume obligațiunea aceasta. 

Noi încălcăm legea. Și nu știu de ce ANRCETI face un ping-pong 

Consiliului Audiovizualului, îmi este foarte straniu aceasta. 

 

– Nu în zadar totuși subiectul acesta a nimerit pe masa noastră de 

discuții, că noi nu putem să ne detașăm totalmente de examinarea 

acestei situații, pentru că în cadrul examinării și discuțiilor, am constatat 

careva clarități pentru noi și, în general, pentru acest fel de servicii. Dat 

fiind faptul că, conform hotărârii, statul a pus la dispoziție inițial 21 de 

canale, pe urmă au dispărut 10, au rămas 11 la număr, a pus la 

dispoziție pentru instituirea acestui multiplex regional, ca să 

beneficieze, ulterior, serviciul media regional de această platformă de 

comunicare. Dacă se admite faptul că cineva solicită toate aceste 10 

canale să le utilizeze, atunci se primește o monopolizare a acestor 

canale și instituirea unui singur serviciu regional. Este, de fapt, un risc, 

pentru că există șansa că instituindu-se doar 15 canale de flux pe acest 

multiplex, va fi restricționat accesul altor servicii media audiovizuale, 

care nu vor mai putea încăpea în cadrul acestui multiplex. Există 

întrebarea dacă totuși trebuie de făcut o analiză asupra cererii și ofertei 

pentru aceste servicii din partea furnizorului de servicii media și de pus 

la dispoziție doar o parte a acestor canale, cu instituirea unui multiplex? 

În care parte a teritoriului să fie concentrat acest multiplex? Unde există 

mai mult cererea? Unde există mai mulți …? Nu știu, trebuie să fie 

totuși o examinare și din punct de vedere a acestor aspecte. Pentru că 

dacă monopolizează cineva toate aceste 10 canale, atunci există riscul 

de a nu permite altor furnizori de servicii media să fie admiși în acest 

multiplex. Totodată, eu aș șterge scopul, cauza pentru care e constituit. 

Pentru că el dacă e regional, se prezumă că el se fixează pe anumite 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 43 din 47 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

A. COZMA: 

 

A. URSU-ANTOCI 

 

A. COZMA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

A. COZMA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

regiuni. Dacă el monopolizează toate aceste 10 canale, el, practic, e la 

nivelul celui național și nu-și vede rostul acestui exercițiu. 

 

– Vă mulțumesc, dle Roșca. Eu împărtășesc aceeași viziune ca și Dvs. 

Vă rog, dle Cozma. 

 

– Da, cam e confuză situația. 

 

– De tot confuză. 

 

– Începând de la faptul că, cu regret, ideea nobilă de a crea o rețea de 

transmisiune regională s-a împiedicat și sunt foarte multe posturi TV 

care au ieșit din acest plan inițial, și finisând cu ceea ce a spus colegul 

Roșca, că cineva și le-a monopolizat. Eu nu cred că cineva poate ceva 

monopoliza, mai ales că asta încă nu există și fiecare are posibilitatea să 

instituie altceva. Mie mi se pare, în cazul de față, autoritățile statului - 

noi inclusiv, ANRCETI, Ministerul Economiei - au ajuns la o situație în 

care nu sunt pregătiți din punct de vedere legal să trateze un asemenea 

caz, adică, un caz în care un agent economic a găsit finanțare și își 

asumă un proiect masiv, mare, cum ar fi acest Multiplex regional. 

Trebuie să recunoaștem că noi, din punct de vedere legal, administrativ, 

nu suntem gata să tratăm acest subiect. Poate din cauza asta și noi ne-

am împiedicat și nu putem găsi o soluție – cine este responsabil, putem 

noi da licența azi, ce este responsabil sau nu? Dar trebuie să 

recunoaștem, totodată, că acest lucru cumva pe noi ne pune într-o 

lumină nu tare frumoasă, deoarece cineva vrea să creeze, este vorba de 

un agent economic care vrea să creeze ceva, și noi, autoritățile statului, 

nu putem veni cu o soluție. Respectiv, nici nu mai știu cum să 

procedăm. Poate să ne adresăm către Parlament, către Comisia cultură. 

 

– Asta și intenționam să facem. Să facem o scrisoare către Comisia 

educație și mass-media. 

 

– Și să creăm …, m-aș abține iar de la grup de lucru, dar să creăm ceva, 

un …, care ar putea trata acest subiect. 

 

– Eu o să Vă dezamăgesc – noi am creat un grup de lucru dintre 

ANRCETI, Ministerul Economiei și Consiliul Audiovizualului, și vreau 

să Vă spun că nu am ajuns nici la un numitor comun. 

– În orice caz, noi am abordat situația la un nivel mai îngust, ca să 

venim cu niște soluții pentru … 

 

– Da, aveți dreptate. Intenția este nobilă, dar noi nu vedem o finalitate. 

Și nu vrem să emitem un act ilegal, asta să fie înțeles foarte clar de toată 

lumea. Nu este un sabotaj, nu este absolut nimic. Este doar un lucru 

important, acest multiplex regional. Nu vreau ca după asta cineva să 

răspundă. 

 

– Sigur că carul trebuie de urnit din loc, trebuie să ne mobilizăm … 

 

– El trebuie de urnit. De aceea, o să facem o scrisoare către Comisia 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 44 din 47 

 

 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

educație și mass-media, una către Guvern și una către Ministerul 

Economiei, să se expună. Mai vrea cineva să se mai expună la acest 

subiect? Nu vrea nimeni. Colegi, pentru a admite sau pentru a respinge? 

 

– În formatul care este înaintat nouă, clar că e respingere, pentru că 

prevederile legale ... 

 

– Eu voi supune votului cine este pentru a admite și cine este pentru a 

respinge. 

 

– Dar totodată, de făcut o mențiune că noi ne angajăm să facem … 

 

– Ok. A admite cererea f/nr. din 18 mai 2021 cu privire la eliberarea 

autorizației de retransmisiune „CANAL REGIONAL” SRL, pentru 

primul termen de activitate, pe o perioadă de zece ani. Cine este pentru? 

 

PRO – (0) (zero) 
 

– A respinge cererea f/nr. din 18 mai 2021 cu privire la eliberarea 

autorizației de retransmisiune „CANAL REGIONAL” SRL, pentru 

primul termen de activitate, pe o perioadă de zece ani. Cine este pentru 

a respinge? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA,  

L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A respinge cererea f/nr. din 18 mai 2021 cu privire la eliberarea autorizației de 

retransmisiune „CANAL REGIONAL” SRL (PRO (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. 

COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU). 

2. A informa despre prezenta decizie Ministerul Economiei și Infrastructurii și Agenția 

Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației.  

3. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția control și digitalizare 

și Direcția juridică și reglementări. 

4. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/193 din 04 august 2021 

 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 7 

Cu privire la examinarea cererii prealabile depuse de către SRL 

„Art Club” 

 

A. IRININ:  

 

 

 

– La data de 27 iulie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit cererea prealabilă din partea SRL „Art Club” cu privire la 

anularea Deciziei CA nr. 61/217 din 30 decembrie 2019. 

Prin aceeași cerere prealabilă, SRL „Art Club” a solicitat: 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 45 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„repunerea în termen a cererii prealabile, pe motivul aflării pe rolul 

instanței de judecată în procedură de contencios administrativ a unei 

cereri de anulare a actelor menționate supra, declarată inadmisibilă 

prin încheierea din 13.07.2021, pe motivul nerespectării procedurii 

prealabile, care nu exclude posibilitatea adresării repetate în judecată 

a aceluiași reclamant cu aceeași acțiune după înaintarea cererii 

prealabile”. 

În această ordine de idei, este de menționat că art. 65 alin. (1) din 

Codul administrativ prevede: „Dacă o persoană, din motive 

independente de voința ei, nu a putut respecta un termen legal, atunci, 

la cerere, ea poate fi repusă în termen. Culpa unui reprezentant legal 

sau împuternicit se atribuie reprezentatului”. 

Totodată, în argumentarea poziției sale, SRL „Art Club” 

menționează că: „motivul contestării înaintate îl constituie faptul că 

administrația SRL „Art-Club” nu a fost informată și nu a fost prezentă 

la pretinsa acțiune de control efectuată de reprezentanții Consiliului 

Audiovizualului”. 

În acest sens, menționăm că specificul Consiliului 

Audiovizualului în ceea ce privește supravegherea activității 

distribuitorilor de servicii media se manifestă prin constatarea listei 

posturilor TV retransmise și confruntarea acesteia cu Oferta serviciilor 

de programe preconizate spre retransmisie, aprobată de Consiliul 

Audiovizualului pentru studioul concret. Această constatare se face în 

cadrul unei deplasări la fața locului, prin completarea actului respectiv 

și durează cel mult o oră. 

Respectiv, constatarea unor încălcări poate avea loc numai în 

cadrul unei verificări inopinate, fără anunțarea în prealabil a 

distribuitorului de servicii media. În caz contrar, sunt de ajuns doar 

câteva minute pentru a deconecta posturile retransmise ilegal și astfel, a 

zădărnici acțiunile Consiliului Audiovizualului. 

Cu privire la argumentul „Art Club” SRL, precum că: 

„persoanele care au efectuat controlul, dl Vitalie Bujnița și dl Nicolae 

Dastic, au accesat una din cele 4 surse de recepție a canalelor la care 

era conectat la acel moment SRL „Art Club”- Moldtelecom, InetTehno, 

Satelit, MivoCloud, dar nu grila de ieșire a programelor în rețeaua de 

cablu distribuită în mun. Strășeni”, este de menționat că la efectuarea 

controlului, angajații Consiliului Audiovizualului s-au prezentat la 

sediul distribuitorului de servicii media și au constatat lista posturilor 

retransmise la acel moment de către acesta, care au fost incluse în actul 

de constatare. 

Totodată, în ceea ce privește faptul că: „administrația SRL „Art-

Club” nu a fost informată și nu a fost prezentă la pretinsa acțiune de 

control efectuată de reprezentanții Consiliul Audiovizualului”, și faptul 

că: „actul a fost semnat de către un lucrător neinițiat în detaliile 

tehnice de distribuire a posturilor TV în rețeaua de cablu, dar de 

casierul din oficiu, d-na Sapojnic Lilia, fără a fi solicitată prezența 

lucrătorilor competenți, care ar fi elucidat pe loc eroarea comisă la 

control”, este de accentuat că activitatea desfășurată de Consiliul 

Audiovizualului în vederea constatării listei posturilor TV retransmise 

și confruntarea acesteia cu Oferta serviciilor de programe preconizate 

spre retransmisie, aprobată de Consiliul Audiovizualului pentru studioul 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 46 din 47 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

M. ONEA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

concret, nu necesită prezența conducerii distribuitorului de servicii 

media, or angajații Consiliului Audiovizualului doar constată ceea ce 

este retransmis, fără a da o apreciere faptelor stabilite, fapt care urmează 

a fi determinat în cadrul ședinței publice a Consiliului Audiovizualului, 

ceea ce a avut loc prin adoptarea Deciziei CA nr. 61/217 din 2019. 

Astfel, având în vedere cele relatate, se constată că prin cererea 

prealabilă, SRL „Art Club” exprimă doar nemulțumirea sa față de 

decizia adoptată, fără a aduce argumente pertinente în susținerea 

poziției sale. 

 

– Vă mulțumesc, dle Irinin. Are cineva întrebări către raportor? Dacă nu 

are nimeni întrebări, vrea cineva să se expună vizavi de acest subiect? 

Mie îmi este totul clar din proiectul de decizie. Trecem la partea 

decizională? 

A admite solicitarea SRL „Art Club” privind repunerea în termen 

de depunere a cererii prealabile privind anularea Deciziei CA nr. 61/217 

din 30 decembrie 2019. Cine este pentru? 

 

– Admitem cererea prealabilă? 

 

– Vă rog, domnișoara Maria. 

 

– Îmi cer scuze, o concretizare. Dl Roșca a pus întrebarea dacă admitem 

cererea? Nu, dintâi supunem votului solicitarea de a repune în termen, 

pentru că dumnealor au emis termenul, din motiv că cauza era pe rol în 

instanța de judecată, dar a fost respinsă de instanță, pe motiv că nu a 

fost respectată procedura prealabilă acum, în iulie 2021. De aceea, a 

înaintat o cerere prealabilă, solicitând totodată și repunerea în termen de 

înaintare a acestei cereri, ca ulterior că se adreseze în instanța de 

judecată. 

 

– Noi admitem, oameni buni. Încă o dată, să fim atenți. A admite 

solicitarea SRL „Art Club” privind repunerea în termen de depunere a 

cererii prealabile privind anularea Deciziei CA nr. 61/217 din 30 

decembrie 2019. Cine este pentru? 

 

PRO – (6) – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. 

ROBU, Iu. ROȘCA și D. VICOL. CONTRA – (1) - L. VIZIRU. 

 

– 6 – Pentru, 1 – Împotrivă. A respinge cererea prealabilă depusă de 

SRL „Art Club”, privind anularea Deciziei CA nr. 61/217 din 30 

decembrie 2019, ca neîntemeiată. Cine este pentru? 

 

PRO – (7) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, A. COZMA,  

L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU. 

 

– Unanim.  

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A admite solicitarea SRL „Art Club” privind repunerea în termen de depunere a 



Procesul-verbal nr.29 al ședinței publice a CA din 04 august 2021, ora 10:00 

 

 

Pagina 47 din 47 

 

cererii prealabile privind anularea Deciziei CA nr. 61/217 din 30 decembrie 2019 (PRO (6) – A. 

URSU-ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL; CONTRA (1) 

– L. VIZIRU). 

2. A respinge cererea prealabilă depusă de SRL „Art Club” privind anularea Deciziei 

CA nr. 61/217 din 30 decembrie 2019, ca neîntemeiată (PRO (7) UNANIM – A. URSU-

ANTOCI, A. COZMA, L. MANOLE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, D. VICOL și L. VIZIRU). 

3. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția juridică și 

reglementări. 

4. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 29/194 din 04 august 2021 

 

Președintele ședinței a constatat că Ordinea de zi  

a fost epuizată și a declarat ședința închisă. 

 

 

 

 

PREȘEDINTE      Ala URSU-ANTOCI 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex: Tatiana EFTODI 


