
 

CONSILIUL 

AUDIOVIZUALULUI 

AL REPUBLICII MOLDOVA 

  

THE AUDIOVISUAL  

COUNCIL OF THE 

REPUBLIC OF MOLDOVA 

MD-2012, Chișinău, str. V. Pârcălab nr. 46 

Tel.: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71 

e-mail: office@cca.md, http://www.audiovizual.md 

 MD-2012, Chisinau, V. Parcalab str., № 46 

Tel: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71 

e-mail: office@cca.md, http://www.audiovizual.md 

 

 

 

PROCESUL-VERBAL nr. 34 
al ședinței publice extraordinare a Consiliului Audiovizualului 

din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

Mun. Chişinău,  

Consiliul Audiovizualului,  

bir. 203, Sala de ședințe  

 

TOTAL MEMBRI AI ŞEDINŢEI : 

TOTAL DECIZII APROBATE : 

ANEXE:  

7 

6 

Deciziile CA nr. 34/209, 34/210, 34/211, 34/212, 

34/213, 34/214 
   

PREŞEDINTE: Dragoş VICOL 
  

MEMBRI PREZENȚI: 

 

Tatiana BURAGA, Corneliu MIHALACHE, Ion ROBU, Iulian 

ROȘCA, Ala URSU-ANTOCI, Lidia VIZIRU. 
  

MEMBRI ABSENŢI:  Artur COZMA, Larisa MANOLE. 
  

DGLAM: Lilia GUȚU 

Tatiana EFTODI 
  

DJR: 
 

Grigore Chițanu 

INVITAȚI: - 

 

 

ORDINEA DE ZI: 

 

 

NR. 

CRT. 
DENUMIREA CHESTIUNII 

RESPONSABIL 

DE 

PREGĂTIRE 

RAPORTOR 

1.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

unor furnizori de servicii media audiovizuale privind 

mediatizarea, în cadrul serviciilor de programe, a 

declarațiilor cu referire la marșurile LGBT 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

2.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

postului de televiziune  „NTV Moldova”, urmare a 

sesizării Comunității pentru advocacy și politici 

publice „WatchDog.MD” 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

3.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

postului de radio „Radio Plai”, urmare a contestației 

dnei Olesea Stamate, reprezentant cu drept 

consultativ al concurentului electoral Maia Sandu 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

mailto:office@cca.md
http://www.audiovizual.md/
mailto:office@cca.md
http://www.audiovizual.md/


Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 2 din 27 

 

4.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

posturilor de televiziune „NTV Moldova” și „Primul 

în Moldova”, urmare a sesizărilor  IP „Centrul pentru 

Jurnalism Independent” 

 

 

 

DGLAM 

 

 

V. CECAN 

5.  

Cu privire la aprobarea proiectului Statutului și a 

Efectivului-limită de personal ale Consiliului 

Audiovizualului al Republicii Moldova 

 

DJR Gr. CHIȚANU 

 

 

ORDINEA DE ZI APROBATĂ: 

 

NR. 

CRT. 
DENUMIREA CHESTIUNII 

RESPONSABIL 

DE 

PREGĂTIRE 

RAPORTOR 

1.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

unor furnizori de servicii media audiovizuale privind 

mediatizarea, în cadrul serviciilor de programe, a 

declarațiilor cu referire la marșurile LGBT 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

2.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

postului de televiziune  „NTV Moldova”, urmare a 

sesizării Comunității pentru advocacy și politici 

publice „WatchDog.MD” 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

3.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

postului de radio „Radio Plai”, urmare a contestației 

dnei Olesea Stamate, reprezentant cu drept 

consultativ al concurentului electoral Maia Sandu 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

4.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

postului de televiziune „Primul în Moldova”, urmare 

a sesizării Comunității pentru advocacy și politici 

publice „WatchDog.MD” 

 

DMTV/R V. STEȚCAIA 

5.  

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării 

posturilor de televiziune „NTV Moldova” și „Primul 

în Moldova”, urmare a sesizărilor  IP „Centrul pentru 

Jurnalism Independent” 

 

DGLAM V. CECAN 

6.  

Cu privire la aprobarea proiectului Statutului și a 

Efectivului-limită de personal ale Consiliului 

Audiovizualului al Republicii Moldova 

 

DJR Gr. CHIȚANU 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

– Stimați colegi, onorată asistență, bună ziua. Cvorumul necesar pentru 

desfășurarea ședinței este asigurat, suntem 6 persoane. Propun atenției 

Dvs. aprobarea Ordinii de zi. Dar înainte de a Vă pronunța dacă sunteți 

de acord, vreau să fac eu, inițial, o propunere. Ținând cont că ne aflăm 

în ultimele zile înainte de scrutinul prezidențial, cel de-al doilea tur, a 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 3 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

 

D. VICOL: 

apărut necesitatea de a introduce o chestiune suplimentară. Este vorba 

de examinarea rezultatelor monitorizării postului de televiziune „Primul 

în Moldova”, urmare a sesizării  Comunității „WatchDog.MD”. Ea a 

venit de curând și vreau să le mulțumesc colegilor noștri de la 

monitorizare că și-au conjugat eforturile și au reușit să parcurgă toate 

etapele legale în ceea ce vizează monitorizarea subiectului, raportarea 

tuturor elementelor constitutive ale acestui subiect, astfel încât, în 

regim de urgență au prezentat această chestiune suplimentară. Dacă o 

să fiți de acord, după subiectul nr. 4 să introducem această chestiune 

suplimentară, fiindcă ține tot de examinarea rezultatelor monitorizării 

unui post de televiziune. Dacă mai sunt alte propuneri din partea Dvs.? 

Dacă nu sunt, cu propunerea făcută de mine, cine este pentru aprobarea 

Ordinii de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Audiovizualului din 

13 noiembrie 2020, rog să votați: 

 

PRO – (6) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

Mențiune: membrul CA, Iu. ROȘCA, a lipsit în momentul votului. 

 

– Unanim, Vă mulțumesc mult  
 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 1 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării unor furnizori de 

servicii media audiovizuale privind mediatizarea, în cadrul serviciilor 

de programe, a declarațiilor cu referire la marșurile LGBT 

 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– La data de 06 noiembrie 2020, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit sesizarea f/nr. din aceeași dată din partea Comunității pentru 

advocacy și politici publice „WatcDog.MD”, care a informat că la data 

de 03 noiembrie 2020, posturile de televiziune „NTV Moldova” și 

„Primul în Moldova” au difuzat, în cadrul principalelor buletine 

informative, subiecte care conțin declarațiile lui Igor Dodon care 

confirmă că nu va participa la marșurile minorităților sexuale și nu le va 

admite niciodată, spre deosebire de Maia Sandu, care în ultimii ani a 

participat la astfel de marșuri. În acest sens, „WatchDog.MD”, urmare a 

acestor declarații a invocat încălcări de la prevederile Codului 

serviciilor media audiovizuale.   

 Astfel, în cadrul ședinței publice din 10 noiembrie 2020, 

Consiliul Audiovizualului a examinat chestiunea cu privire la sesizările 

parvenite din partea Comunității pentru advocacy și politici publice 

„WatchDog.MD”, și prin urmare, s-a atestat că posturile de televiziune 

sus menționate au difuzat în cadrul principalelor buletine informative 

declarația candidatului independent, la funcția de președinte al 

Republicii Moldova: „Și alte culte și credința ortodoxă pledează pentru 

valori tradiționale, pentru familii tradiționale. Eu nu particip la 

marșurile gay din Chișinău așa cum a participat Maia Sandu în ultimii 

ani. Eu spun foarte ferm, poziția președintelui că nu v-oi admite așa 

ceva...”, astfel, s-au constatat încălcări de la prevederile art. 13 alin. (6) 

lit. b) din Codul serviciilor media audiovizuale, care prevede: „În 

cadrul programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare 

în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 4 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sau culturală trebuie sa fie respectate următoarele cerințe: b) evitarea 

oricăror forme de discriminare”. 

 În acest sens, CA, prin Decizia nr. 33/204 din 10 noiembrie 2020, 

a sancționat cu avertizare publică posturile de televiziune „NTV 

Moldova” și „Primul în Moldova”. 

 Prin urmare, în cadrul dezbaterilor publice, președintele 

Consiliului Audiovizualului, Dragoș Vicol, a menționat că subiectul 

sesizat de către Comunitatea pentru advocacy și politici publice 

„WatchDog.MD” cu referire la marșurile minorităților sexuale este unul 

sensibil și a specificat că este necesar de a lua o atitudine 

corespunzătoare bazată pe litera legii și, dat fiind faptul că anumite 

entități, organizații nonguvernamentale sesizează pretinse abateri doar 

la anumite posturi de televiziune, Dragoș Vicol a solicitat în regim de 

urgență și monitorizarea altor posturi de televiziune care în perioada 

respectivă au admis astfel de derogări de la Codul serviciilor media 

audiovizuale. 

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea posturilor de televiziune 

supuse monitorizării în perioada campaniei electorale din turul II a 

alegerilor prezidențiale, „Moldova-1”, „Publika TV”, „Prime”, „Primul 

în Moldova”, „TVR Moldova”, „Canal 2”, „Canal 3”, „TV8”, „NTV 

Moldova”, „Jurnal TV”, „Pro TV Chișinău”, „BTV”, „RTR Moldova”, 

„Televiziunea Centrală” și radio „Radio Moldova”.  

Astfel, urmare a monitorizării s-a atestat că la data de 03 

noiembrie 2020, în cadrul principalului buletin informativ de la ora 

20:00, postul de televiziune „PRO TV Chișinău” a reflectat subiectul 

cu privire la unele declarații făcute de către candidatul independent, 

Igor Dodon, în cadrul unui briefing de presă (20:02:51). BETA: „Igor 

Dodon a venit cu atacuri împotriva oponentei sale, făcând referire că 

aceasta că ar participa la marșurile homosexualilor”. În acest context, 

a fost difuzată declarația lui Igor Dodon, care susține următoarele: „Eu 

sunt creștin ortodox și eu nu particip la marșurile gay,  așa cum a 

participat Maia Sandu în ultimii ani, uitați-vă la calm, atent, liniștit, 

analizați. Noi avem ce pierde toți, statul are ce pierde, fiecare cetățean 

are ce pierde...”. Urmare a acestor declarații a fost prezentat 

comunicatul de presă al staff-ului PPAS. 

De asemenea, la data de 03 noiembrie 2020, în cadrul 

principalului buletin informativ de la ora 19:00,  postul de televiziune 

„TV8” a realizat un reportaj cu titlul „Igor Dodon revine în campanie”, 

în cadrul căruia candidatul independent la funcția de președinte a țării, a 

adus mai multe acuzații în adresa oponentei sale, Maia Sandu, iar în una 

dintre ele se menționează că „Dodon a promis să apere valorile și 

tradițiile creștine”. În context, Igor Dodon a declarat: „Eu nu particip 

la marșurile gay din Chișinău așa cum a participat Maia Sandu în 

ultimii ani”. 

Totodată, subiectul legat de marșurile LGBT organizate în 

Chișinău a fost discutat la „TV 8” și în cadrul emisiunii „Politica 

Nataliei Morari” din 04 noiembrie 2020, în cadrul căreia a fost invitat 

candidatul independent la funcția de președinte al Republicii Moldova, 

Igor Dodon. În cadrul discuției, moderatoarea a încercat să dezmintă 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 5 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

V. STEȚCAIA:  

 

D. VICOL: 

 

 

L. GUȚU: 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

unele declarații făcute de către Igor Dodon în adresa Maiei Sandu, în 

cadrul briefingului de presă care l-a susținut la 03 noiembrie 2020. 

Astfel, unul dintre subiecte abordate de moderatoarea emisiunii a fost 

legat de marșul minorităților sexuale la care încerca să convingă 

invitatul, că Maia Sandu nu a participat niciodată la astfel de marșuri. 

(Dialogul dintre cei doi este prezentat în proiect). 

În contextul celor expuse și urmare a rezultatelor sunt relevante 

prevederile art. 13 alin. (6) lit. b) din Codul serviciilor media 

audiovizuale. 

Chiar înainte de ședință a parvenit și poziția postului de 

televiziune „TV8”: „...În data de 03 noiembrie, în buletinul de la ora 

19:00, în cadrul reportajului cu titlul „Igor Dodon revine în campanie” 

au fost prezentate tezele candidatului pentru turul II de scrutin. În știre 

au fost folosite citate din discursul lui Igor Dodon și, totodată, a fost 

prezentată și reacția Partidului Acțiune și Solidaritate privind cele 

declarate. Declarația concurentului: „Eu nu particip la marșurile gay 

din Chișinău așa cum a participat Maia Sandu în ultimii ani” - 

considerăm că nu conține elemente de discriminare în raport cu 

comunitatea LGBT, și asta e în conformitate cu prevederile Legii nr. 

121 din 25.05.2012. În ceea ce privește discuția care ați scos-o în 

evidență din cadrul talk-show-ului Politica Nataliei Morari, aceasta de 

fapt a încercat să demonstreze falsurile din discursul lui Igor Dodon. 

Or, Maia Sandu, contracandidata sa, a participat de fapt la „Marșul 

solidarității”, ceea ce este diferit de marșul LGBT. Totodată, pe 

parcursul discuției realizatoarea emisiunii de mai multe ori a accentuat 

că discursul candidatului poate fi discriminatoriu în raport cu alte 

pături sociale, fapt care poate fi observat și din rezultatul monitorizării.  

 

– Reacția „Pro TV”-ului nu o avem, da? 

 

– Nu avem. 

 

– Nu avem reacția „Pro TV”-ului. Dacă aveți întrebări către dna 

raportor? „Pro TV”-ul nu dorește? 

 

– Deocamdată, nu există nici o solicitare. 

  

– Nici o solicitare. Mulțumesc mult. Stimați colegi, dacă doriți să Vă 

pronunțați asupra acestui subiect. Dacă nu există dorință, eu voi supune 

votului cele ce s-au stipulat în proiectul de decizie. 

Stimați colegi, cine este de a lua act de rezultatele monitorizării 

posturilor de televiziune „Moldova-1”, „Publika TV”, „Prime”, „Primul 

în Moldova”, „TVR Moldova”, „Canal 2”, „Canal 3”, „TV8”, „NTV 

Moldova”, „Jurnal TV”, „Pro TV Chișinău”, „BTV”, „RTR Moldova”, 

„Televiziunea Centrală” și „Radio Moldova”, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc. Cine este de a sancționa cu avertizare publică 

AO „Media Alternativă”, fondatoarea postului de televiziune „TV 8”, 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 6 din 27 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

pentru nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (6) lit. b) din Codul 

serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin. (3) lit. a) 

din Cod, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc. Cine este de a sancționa cu avertizare publică 

publică ÎCS „PRODIGITAL” SRL, fondatoarea postului de televiziune 

„PRO TV CHIȘINĂU”, pentru nerespectarea prevederilor art. 13 alin. 

(6) lit. b) din Codul serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu 

art. 84 alin. (3) lit. a) din Cod, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc.  

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării posturilor de televiziune „Moldova-1”, „Publika 

TV”, „Prime”, „TVR Moldova”, „Canal 2”, „Canal 3”, „TV8”, „Jurnal TV”, „Pro TV 

Chișinău”, „BTV”, „RTR Moldova”, „Televiziunea Centrală” și „Radio Moldova” (PRO (7) 

UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-

ANTOCI și L. VIZIRU).  

2. A sancționa cu avertizare publică AO „Media Alternativă”, fondatoarea postului de 

televiziune „TV 8”, pentru nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (6) lit. b) din Codul serviciilor 

media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin. (3) lit. a) din Cod (PRO (7) UNANIM – D. 

VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. 

VIZIRU).  

3. A sancționa cu avertizare publică ÎCS „PRODIGITAL” SRL, fondatoarea postului de 

televiziune „PRO TV CHIȘINĂU”, pentru nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (6) lit. b) din 

Codul serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin. (3) lit. a) din Cod (PRO (7) 

UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-

ANTOCI și L. VIZIRU).  

4. În conformitate cu prevederile art. 84 alin. (11) și (12) din Codul serviciilor media 

audiovizuale, „AO „Media Alternativă” și ÎCS „PRODIGITAL”SRL sunt obligate să difuzeze 

textul sancțiunii în următoarele 48 de ore de la data adoptării deciziei privind aplicarea 

sancțiunii, sonor și/sau vizual, de cel puțin 3 ori, în orele de maximă audiență, din care o dată în 

principalul program audiovizual de știri, în cazul serviciilor media audiovizuale generaliste 

și/sau de știri. 

 

„Consiliul Audiovizualului a sancționat cu avertizare publică AO „Media Alternativă”, 

fondatoarea postului de televiziune „TV 8”, pentru încălcarea prevederilor art. 13 alin. (6) lit. 

b) din Codul serviciilor media audiovizuale, care stabilește: „În cadrul programelor 

audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în probleme de interes public, de natură 

politică, economică, socială sau culturală trebuie să fie respectate următoarele cerințe: b) 

evitarea oricăror forme de discriminare”. 

 

„Consiliul Audiovizualului a sancționat cu avertizare publică ÎCS „PRODIGITAL” SRL, 

fondatoarea postului de televiziune „PRO TV CHIȘINĂU”, pentru încălcarea prevederilor art. 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 7 din 27 

 

13 alin. (6) lit. b) din Codul serviciilor media audiovizuale, care stabilește: „În cadrul 

programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în probleme de interes public, de 

natură politică, economică, socială sau culturală trebuie să fie respectate următoarele cerințe: 

b) evitarea oricăror forme de discriminare”. 

 

4.1. AO „Media Alternativă” și ÎCS „PRODIGITAL” SRL vor prezenta, în termen de 5 

zile de la aducerea la cunoștință a prezentei decizii, un raport despre executarea prevederilor art. 

84 alin. (11) și (12) din Codul serviciilor media audiovizuale, care va include data și ora 

difuzării textului sancțiunii. 

5. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței 

Consiliului Audiovizualului din 13 noiembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii.  

6. În conformitate cu art. 72 alin. (3) din Codul Electoral, prezenta decizie poate fi 

contestată fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (MD-2043, mun. 

Chișinău, str. Teilor nr.4), în termen de 3 de zile calendaristice de la data adoptării prezentei 

decizii. 

7. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV. 

8. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 34/209 din 13 noiembrie 2020 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 2 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de 

televiziune  „NTV Moldova”, urmare a sesizării Comunității pentru 

advocacy și politici publice „WatchDog.MD” 

 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– La data de 10 noiembrie 2020, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit sesizarea f/nr. din aceeași dată din partea Comunității pentru 

advocacy și politici publice „WatcDog.MD”, care informează că la data 

de 06 noiembrie 2020, în cadrul buletinului informativ de la ora 19:00, 

postul de televiziune „NTV Moldova” a difuzat un subiect cu titlul 

„Maia Sandu, acuzată de trădare de patrie”, în cadrul căruia au fost 

încălcate prevederile art. 11 alin. (2) lit. a) din Codul serviciilor media 

audiovizuale. Petiționarul susține că, drept exemplu, poate servi 

Declarația Consiliului mișcării populare „Salvăm Moldova”, care a 

declarat că „pentru Maia Sandu nu există istoria Moldovei, ea îl 

susține pe complicele lui Hitler, Mareșalul Antonescu, la ordinul 

căruia, în timpul marelui război pentru apărarea Patriei, s-a scurs 

sângele a zeci de mii de oameni. Sandu a trădat țara pe care vrea să o 

conducă. Dacă Maia Sandu va deveni președinte, ea va preda 

Republica Moldova României și nu va cere părerea poporului”.  

Astfel, petiționarul susține că în cadrul știrii nu a fost prezentată 

opinia deplină a părții vizate (concurent electoral), din moment ce Maia 

Sandu a declarat anterior că „El, (n. r. Antonescu) este criminal de 

război și el a fost condamnat pentru aceasta. Îmi pare rău că nu m-am 

exprimat corect”.  Astfel, „WatchDog.MD” consideră că, în cazul dat, 

„NTV Moldova” a încălcat prevederile art. 13 alin. (1) lit. b) și alin. (6) 

lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale,  

În contextul celor expuse, Comunitatea pentru advocacy și 

politici publice „WatchDog.MD” solicită sancționarea furnizorului de 

servicii media în conformitate cu legislația în vigoare. 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 8 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune „NTV 

Moldova” prin prisma celor invocate în sesizare.  

Rezultatele monitorizării au atestat că la data de 06 noiembrie 

2020, în cadrul buletinului informativ de la ora 19.00, postul de 

televiziune „NTV Moldova” a difuzat un subiect cu titlul „Maia Sandu 

acuzată de trădare de patrie” (ora de difuzare: 19:25:55), în cadrul 

căruia se menționează că Mișcarea Populară „Salvați Moldova” a 

declarat că „pentru Maia Sandu nu există istoria Moldovei, ea îl susține 

pe complicele lui Hitler, Mareșalul Antonescu, la ordinul căruia în 

timpul marelui război pentru apărarea Patriei, s-a scurs sângele a zeci 

de mii de oameni. Sandu a trădat țara pe care vrea să o conducă. Dacă 

Maia Sandu va deveni președinte, ea va preda Republica Moldova 

României și nu va cere părerea poporului”. Reporterul menționează că 

„reprezentanții acestei structuri au amintit că poporul nu a uitat 

declarațiile Maiei Sandu despre disponibilitatea de a vota pentru 

alipirea Moldovei la România la un eventual referendum în acest sens, 

ei au făcut un apel la susținătorii lui Renato Usatîi și la toți patrioții 

Moldovei să nu-i permită candidatului distrugător Maia Sandu să 

ajungă în cea mai înaltă funcție publică”.  

La finalul reportajului se menționează că „Maia Sandu nu a 

răspuns la telefon pentru a comenta aceste declarații”.  

 

– Este clar. Mulțumesc mult. Întrebări către raportor, dacă există? Dacă 

nu există, părerea mea personală este că ceea ce se propune în proiectul 

de decizie este absolut, ca de fiecare dată, legal. Nu există nici un fel de 

motive de a admite această sesizare. Aveți alte opinii, stimați colegi? 

Doriți să Vă expuneți? Dacă nu, supunem votului. 

Cine este de a lua act de rezultatele monitorizării postului de 

televiziune „NTV Moldova”, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc. Cine este de a respinge sesizarea f/nr. din 10 

noiembrie 2020, depusă de Comunității pentru advocacy și politici 

publice „WatcDog.MD”, Vă rog să Vă pronunțați prin vot: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc mult. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „NTV Moldova” (PRO 

(7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-

ANTOCI și L. VIZIRU). 

2. A respinge sesizarea f/nr. din 10 noiembrie 2020, parvenită din partea Comunității 

pentru advocacy și politici publice „WatchDog.MD” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 9 din 27 

 

BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU). 

3. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței 

Consiliului Audiovizualului din 13 noiembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii.  

4. În conformitate cu art. 72 alin. (3) din Codul Electoral, prezenta decizie poate fi 

contestată fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (MD-2043, mun. 

Chișinău, str. Teilor nr.4), în termen de 3 de zile calendaristice de la data adoptării prezentei 

decizii. 

5. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV. 

6. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 34/210 din 13 noiembrie 2020 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 3 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de radio 

„Radio Plai”, urmare a contestației dnei Olesea Stamate, reprezentant cu 

drept consultativ al concurentului electoral Maia Sandu 

 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– La data de 09 noiembrie 2020, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit o Contestație din aceeași dată din partea dnei Olesea Stamate, 

reprezentant cu drept consultativ al concurentului electoral Maia Sandu, 

prin care sesizează CA în vederea examinării acțiunilor de încălcare a 

legislației din partea furnizorului de servicii media „Radio Plai”, în 

favorizarea candidatului independent Igor Dodon, în perioada 

campaniei electorale pentru alegerea președintelui Republicii Moldova. 

Astfel, contestatarul comunică că în perioada de 05 - 09 noiembrie 

2020, mai mulți furnizori de servicii media au difuzat un spot electoral 

al concurentului electoral Igor Dodon care conține mesaje denigratoare, 

calomnioase, precum și care incită la ură, în adresa concurentului 

electoral, Maia Sandu.  

Dna Olesea Stamate precizează că spotul în cauză durează în timp 

30 de secunde și reprezintă un discurs pe fundalul unui sunet muzical, 

iar o voce masculină care declară și incită publicul pe un ton ridicat, cu 

indignare - despre candidatul electoral din partea Partidului Acțiune și 

Solidaritate Maia Sandu - de a nu o vota, cu afirmații în adresa sa, 

eronate și calomnioase, precum că: „alegerea Maiei Sandu înseamnă 

majorarea tarifelor; blocarea programelor sociale: lichidarea 

raioanelor și a satelor, prin proiectul de reformă administrativă; 

închiderea spitalelor, policlinicilor și a grădinițelor; ruperea relațiilor 

cu Rusia; pierderea pieței pentru producători; înseamnă tensiune la 

Nistru. Să nu-i permitem să facă acest lucru. Pe 15 noiembrie votăm 

Igor Dodon”. 

În acest sens, contestatarul susține că aceste afirmații și mesajul 

transmis este de natură denigratoare, discriminatorie, cu incitare la ură 

față de persoana candidatului Maia Sandu. Ca rezultat, afectează 

demnitatea și onoarea concurentului electoral.  

Astfel, reprezentantul cu drept consultativ al concurentului 

electoral, Maia Sandu, consideră că furnizorul de servicii media „Radio 

Plai” a încălcat prevederile legislației electorale și anume: 

-  prevederile art. 69 alin. (1) și art. 70 alin. (1) din Codul electoral; 

- pct. 28 și 33 din  Regulamentul privind reflectarea campaniei 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 10 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

electorale la alegerile prezidențiale din 1 noiembrie 2020 în mijloacele 

de informare în masă din Republica Moldova; 

-  art. 11 și 13 din Codul serviciilor media audiovizuale; 

-  pct. 5, 21, 45, 46, 51, 77 și 184 din Regulamentul privind 

conținuturile audiovizuale, aprobat prin Decizia CA nr. 61/219 din 

30.12.2019. 

Reieșind din competențele Consiliului Audiovizualului, potrivit 

prevederilor art. 71-73 din Codul electoral, art. 75 alin. (4) lit. c), art. 83 

alin. (3) și art. 84 din Codul serviciilor media audiovizuale ale 

Republicii Moldova, dna Olesea Stamate solicită Consiliului 

Audiovizualului următoarele: 

- examinarea contestației și verificarea celor invocate în virtutea funcției 

de supraveghere și control; 

- admiterea prezentei contestații cu constatarea încălcării legislației în 

vigoare de către furnizorul de servicii media „Radio Plai” și aplicarea 

sancțiunilor prevăzute de art. 84 din Codul serviciilor media 

Audiovizuale. 

Totodată, la data de 09 noiembrie 2020 a parvenit o solicitare 

din partea „Independent Media” SRL, fondatoarea postului de radio 

„Aquarelle 90,7 FM”, prin care solicită respectuos Consiliului 

Audiovizualui expunerea la situația creată cu privire la spotul electoral 

al concurentului Igor Dodon și asupra informației parvenite de la 

reprezentantul concurentului electoral Maia Sandu.  

Prin scrisoarea f/nr. din 10 noiembrie 2020, postul de radio 

„Radio Plai” a comunicat Consiliului Audiovizualului uurmătoarele: „în 

situația actuală se discută publicitatea electorală a concurentului 

electoral Igor Dodon, iar răspunderea pentru conținutul materialelor 

electorale publicitare o poartă în exclusivitate concurentul electoral. În 

ceea ce privește difuzarea spotului-replică a concurentului electoral 

Maia Sandu, cu părere de rău, nu îl putem admite, deoarece în cazul 

admiterii spotului menționat, va însemna că îi facem publicitate gratuit 

și acționat spre încălcarea mai multor prevederi ale Codului electoral 

și ale Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale la 

alegerile prezidențiale”.  

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de radio „Radio Plai” 

prin prisma celor invocate în contestație. 

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada menționată în 

contestație, postul de radio „Radio Plai” a difuzat spotul electoral cu 

durata de 30 sec. al candidatului independent la alegerile prezidențiale 

Igor Dodon, cu următorul conținut: „Maia Sandu înseamnă majorarea 

tarifelor, înseamnă blocarea programelor sociale, lichidarea 

raioanelor și a satelor prin proiectul de reformă administrativă, este 

închiderea spitalelor, policlinicilor, școlilor și grădinițelor, înseamnă 

ruperea relațiilor cu Rusia și pierderea pieței rusești pentru 

producătorii moldoveni, mai înseamnă tensiune la Nistru. Să nu-i 

permitem să facă aceste lucruri, pe 15 noiembrie votăm Igor Dodon”. 

Astfel, urmare a monitorizării spotului respectiv este de menționat 

că conform prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale, 

„furnizorul de servicii media - persoană fizică sau juridică - poartă 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 11 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

responsabilitate editorială pentru alegerea conţinutului audiovizual al 

serviciului media audiovizual şi care stabileşte modul de organizare a 

serviciului respectiv”. 

Prin urmare, sunt relevante prevederile legale: 

- art. 72 din Codul serviciilor media audiovizuale; 

- art. 1 al Legii nr.1227/1997 cu privire la publicitate; 

- art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1) al Legii nr.1227/1997 cu privire la 

publicitate, art. 33. alin. (1);  

-  Codul electoral - Art. 70 alin. (6)  și alin. (7); 

- Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale la alegerile 

prezidențiale din 1 noiembrie 2020 în mijloacele de informare în masă 

din Republica Moldova: pct. 28 și pct. 33. 

Cu referire la dreptul la replică este de menționat prevederile art. 

69 alin. (6) din Codul electoral. 

Prin urmare, este de menționat că furnizorii de servicii media 

poartă responsabilitate editorială pentru difuzarea conţinutului 

serviciului media audiovizual. Astfel, postul de radio „Radio Plai” la 

difuzarea spoturilor electorale trebuia să țină cont de prevederile legale 

sus menționate. Rezultatele monitorizării atestă că furnizorul nu a ținut 

cont de prevederile legale în vigoare, în special pct. 28 din Regulament, 

care prevede că „…Spoturile electorale nu vor conține tertipuri de 

imagini și/sau sunete, limbaj licențios sau injurii care lezează onoarea 

și demnitatea persoanei, calomnii, îndemnuri la ură între persoane, 

națională, rasială sau religioasă, incitare la violență publică în masă. 

Sunt interzise montajele, dacă schimbă esența mesajului inițial și ca 

rezultat lezează onoarea, demnitatea concurentului electoral”.  

Totodată, este de menționat că în conformitate cu prevederile pct. 

4.1. lit. b) din Condițiile la Licența de emisie: „Titularul licenței se 

obligă să: b) în cazul reflectării campaniilor electorale și 

referendumurilor, să respecte prevederile Codului serviciilor media 

audiovizuale al Republicii Moldova, ale Codului electoral, ale 

Regulamentului privind reflectarea campaniei 

electorale/referendumului în mijloacele de informare în masă, aprobat 

de Comisia Electorală Centrală, și ale Declarației interne privind 

politica editorială privind reflectarea campaniei 

electorale/referendumului, aprobată de CA”. 

 

– Mulțumesc foarte mult. Inițial, întrebări dacă sunt. Dle Mihalache, Vă 

rog. 

 

– Spuneți-mi, Vă rog, care pasaj - concret - din pct. 28 din Regulament 

a fost încălcat de către postul de radio „Radio Plai”? Eu citesc pct. 28 

din Regulament și eu nu găsesc cam ce încălcare a comis „Radio Plai” 

în difuzarea acestui spot electoral. Spuneți-mi, Vă rog, Dvs. 

 

– „Spoturile electorale nu vor conține tertipuri și imagini sau sunete, 

limbaj licențios …” 

 

– Eu înțeleg, eu am citit Regulamentul. Care, concret, pasaj a fost 

încălcat? Sau în general totul a fost încălcat? 

 

file:///C:/Users/User/Desktop/TEXT=LPLP199706271227
file:///C:/Users/User/Desktop/TEXT=LPLP199706271227


Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 12 din 27 

 

V. STEȚCAIA: 

 

C. MIHALACHE: 

 

D. VICOL: 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

C. MIHALACHE: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

D. VICOL: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

V. STEȚCAIA: 

 

C. MIHALACHE: 

 

V. STEȚCAIA: 

 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

D. VICOL: 

 

L. VIZIRU: 

 

 

I. ROBU: 

 

L. VIZIRU: 

 

 

 

 

– „Sunt interzise montaje care schimbă …”. 

 

– Care montaj a fost în acest spot electoral? 

 

– Din spotul respectiv, care secțiune, care fragment cade sub incidența 

la ceea ce spuneți Dvs.? Sau în totalitate? Aceasta era întrebarea. 

 

– Nu. Acest spot electoral cade, în opinia Dvs., sub ce pasaj a pct. 28 

din Regulament cade sub incidența acest spot electoral? 

 

– „ …lezează onoarea, demnitatea concurentului electoral”. 

 

– Nu, dar se propune sancțiune a postului „Radio Plai”, din cîte eu 

înțeleg. 

 

– Da, sancțiunea se propune, dar noi o să discutăm. 

 

– Dar eu am dreptul să pun întrebarea? 

 

– Da, da. 

 

– Deci, Dvs. conturați că lezează … 

 

– Noi ne-am axat că a fost lezată onoarea și demnitatea concurentului 

electoral. Noi avem în format audio, putem să-l ascultăm. 

 

– A doua întrebare: acest spot electoral mai fost difuzat la vreun alt post 

de radio? 

 

– Da, mai multe posturi de radio l-au difuzat. 

 

– De ce, aici, noi examinăm numai postul de radio „Plai”, atunci? 

 

– Deoarece dna Stamate s-a sesizat pe „Radio Noroc” și „Radio Plai”. 

Respectiv, cu „Radio Noroc” au ajuns la un numitor comun și dumneaei 

și-a retras contestația. 

 

– Înseamnă că dna Stamate ne dictează nouă Ordinea de zi, aici. 

 

– Dna Viziru, Vă rog. 

 

– Stimați colegi, dat fiind faptul că acest spot electoral a fost difuzat la 

mai mute posturi de radio … 

 

– Inclusiv la Radioul național am auzit. 

 

– Inclusiv și Radioul național. Și dat fiind faptul că postul de radio 

„Radio Plai” se află la prima abatere de acest gen și, de fapt, suntem 

puși pentru prima dată într-o astfel de situație când trebuie să analizăm 

un spot electoral care, de fapt, conform Codului electoral art. 70 alin. 

(6), de conținutul spoturilor electorale poartă răspundere candidatul 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 13 din 27 

 

 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

I. ROBU: 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

L. VIZIRU: 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

C. MIHALACHE: 

 

D. VICOL: 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

electoral – eu propun și sper că Dvs. mă susțineți – doar să atenționăm 

postul de radio „Radio Plai” și să luăm act de … 

 

– Să-l atenționăm la ce? Ei n-au făcut absolut nimic. 

 

– Ei n-au încălcat nimic. 

 

– Ei au difuzat un spot electoral. Cu ce să-i atenționăm? Eu, în general, 

în această campanie electorală … 

 

– Reieșind din argumentele directe. 

 

– … nu am văzut un spot electoral - al ambilor candidați - să nu fie 

acuzativ la adresa celuilalt candidat. Pur și simplu, noi aici avem 

sesizarea dnei Stamate, care este reprezentantul partidului „Acțiune și 

Solidaritate”, pur și simplu, nu avem sesizări din partea candidatului 

Igor Dodon - ar fi fix aceleași invocări. Trebuie să recunoaștem: toate 

spoturile electorale din această campanie electorală, cel puțin din turul 

doi, sunt acuzative. Dacă noi așa săpăm adânc, ele sunt ambele 

denigratoare și lezează onoarea și demnitatea – așa este calitatea 

politicului moldovenesc, înseamnă că. Noi trebuie să fim echidistanți în 

ceea ce ține de radiodifuzori. Cu ce au încălcat acești radiodifuzori 

legislația, regulamentul sau nu știu ce, difuzând aceste spoturi 

electorale? Dar dacă săpăm așa adânc, haideți să examinăm și spoturile 

electorale ale contracandidatului și să fim într-adevăr echidistanți. Eu 

înțeleg că noi, mai mult pentru că nu avem capacități logistice, mai mult 

lucrăm în baza sesizărilor. Și respectiv, se creează impresia că noi 

examinăm mai mult … 

 

– …numai asupra unor furnizori de servicii media, trebuie aceasta tot de 

specificat, dle Mihalache. 

 

– În general, eu sunt dezamăgit de prestația acestei organizații 

neguvernamentale „WatchDog”, care are sesizări unilaterale. Eu nu le 

dau lecție de nu știu ce, dar eu consider că un reprezentant al societății 

civile, cel puțin se străduie să monitorizeze campania electorală din … 

 

– Corect și echidistant. 

 

– Corect, da,  din toate punctele de vedere. 

 

– Dar nu selectiv. 

 

– Este absolut selectiv, pentru că toate sesizările s-au referit la posturile 

de televiziune: „NTV”, „Primul în Moldova” și „Accent TV”. Eu 

înțeleg, acesta e dreptul dânșilor, dar să nu ne dea și reprezentanții 

societății civile, nouă, lecție de moralitate, în cazul în care ei sunt pur și 

simplu un apendice al unui candidat electoral. 

 

– Dna Ala Ursu-Antoci, Vă rog. 

 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 14 din 27 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Membrii CA: 

 

D. VICOL: 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

I. ROBU: 

 

 

D. VICOL: 

 

L. VIZIRU: 

 

– Dle președinte, eu propun să luăm doar act și să ne limităm la o 

atenționare. 

 

– Atenționare cui? 

 

– Stimați colegi, eu susțin ceea ce a zis colegul meu, Corneliu 

Mihalache în partea în care lipsește componenta chiar și de atenționare 

verbală. Și o să explic din ce cauză. În al doilea rând, mi se pare că este 

lipsit și fairplay, și de logică, și de continuitate, în momentul în care noi 

ne raportăm strict la acest spot electoral, urmare a sesizării unui 

reprezentant politic al unui candidat la aceste alegeri, fiindcă în 

scrisoarea care am văzut-o noi, dumneaei a atenționat o serie de vreo 20 

sau 30 de posturi de radio, somându-le să excludă acest spot (mă refer 

la dna Stamate) Și acolo, sunt mai multe posturi de radio. Unele posturi, 

ca să nu anticipeze o anumită stare de inițiere a unor procese de 

judecată, imediat au retras aceste spoturi, altele, din contra, au lăsat 

aceste spoturi și au făcut, din punctul meu de vedere, obiectiv, corect, 

ținând cont de faptul că nu poartă ei responsabilitate pentru conținutul 

acestui spot electoral. Din această cauză, eu consider - părerea mea, nu 

știu dacă o s-o susțineți - o să fie să luăm act de rezultatele monitorizării 

și să respingem această contestație. 

 

– Ok, da, de acord. 

 

– Dle Roșca, Vă rog. 

 

– Pornind de la prevederile legale, noi deja am constatat că răspunderea 

pentru conținutul publicitar o poartă concurentul electoral, iar furnizorul 

este obligat să-i ofere spațiu pentru acest loc publicitar. El poate să 

intervină atunci, doar în cazul în care sunt nerespectate prevederile art. 

11 și anume, în cazul în care sunt niște situații prohibitive, atunci când 

sunt niște situații de a propaga și a incita ura rasială, xenofobia, alte 

forme care sunt mai severe, niște încălcări mai severe. În alin. (3) se 

menționează că „furnizorii de servicii media sunt obligați să respecte 

legislația cu privire la apărarea onoarei, demnității, reputației 

profesionale, precum și dreptul la respectarea și ocrotirea vieții intime, 

familiale și private”. Deci, atunci când se cere dreptul la replică, în 

cazul când a fost lezată onoarea. Deci, se face în ordinea dreptului la 

replică, revindecarea acestui drept. În acest caz, noi nu vedem premise 

pentru a-l sancționa pe furnizorul de servicii media, dat fiind faptul că 

responsabilitatea o poartă direct concurentul electoral. 

 

– Exact. Mulțumesc, dle Roșca. Dna Viziru, Vă rog. 

 

– Pare-mi-se, a fost făcută și specificarea respectivă: „spot publicitar cu 

plată”. 

 

– Achitat din fondul electoral ș.a.m.d. 

 

– Da, a fost specificarea. Doream să-l completez pe dl Roșca, de fapt. 

Dlui are dreptate, fiindcă din câte vedem din solicitarea dnei Stamate 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 15 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

D. VICOL: 

 

 

 

L. VIZIRU: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

către „Radio Plai”, s-a solicitat un pretins drept la replică prin difuzarea 

unui spot electoral gratuit de către postul de radio „Radio Plai”. Or, 

suntem în campania electorală în care furnizorii de servicii media sunt 

obligați, conform legislației, de fapt, să difuzeze spoturile electorale, cu 

condiția de a plasa la sfârșitul oricărui spot electoral: „achitat din 

fondul electoral” (conform facturii). Și nu putea postul de radio, în 

cazul acesta, să încalce legislația în vigoare. 

 

– Tocmai din cauza aceasta, noi trebuie să fim atenți cu sancțiunile, 

pentru că aceasta e mesaj, acesta e semnal: oameni buni, nu se poate 

așa! Și data viitoare, concurenții electorali o să solicite, sub formă de 

dreptul la replică, prezentarea  spoturilor electorale – gratuite. 

 

– Ceea ce spune dl Mihalache, nu știu dacă e prea dur, dar are un 

element de intimidare, nu știu dacă direct sau indirect, fiindcă prin 

respectiva sesizare se intimidează postul de radio, că vedeți, pe viitor. 

 

– Corect, poate fi catalogat drept intimidare, drept șantaj. 

 

– Corect. Mai mult decât atât, noi doar am stabilit – nu noi, dar cadrul 

legal stabilește - că responsabilitatea pentru conținut revine 

concurentului electoral. Vă rog, dna Viziru. 

 

– În acest context, eu o să-mi retrag propunerea și o să susțin 

propunerea dlui președinte. 

 

– Stimați colegi, propunerea care a fost făcută este una unanimă, vreau 

să Vă zic. Supun votului: cine este de a lua act de rezultatele 

monitorizării postului de radio „Radio Plai”, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Mulțumesc, Unanim. Cine este de a respinge contestația dnei Olesea 

Stamate,  reprezentant cu drept de vot consultativ al concurentului 

electoral, Maia Sandu, rog să votați:   

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc mult. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de radio „Radio Plai” (PRO (7) 

UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-

ANTOCI și L. VIZIRU).  

2. A respinge contestația dnei Olesea Stamate, reprezentant cu drept de vot consultativ al 

concurentului electoral Maia Sandu (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. 

MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU).  

3. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 16 din 27 

 

Consiliului Audiovizualului din 13 noiembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii.  

4. În conformitate cu art. 72 alin. (3) din Codul Electoral, prezenta decizie poate fi 

contestată fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (MD-2043, mun. 

Chișinău, str. Teilor nr.4), în termen de 3 de zile calendaristice de la data adoptării prezentei 

decizii. 

5. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare Radio. 

6. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 34/211 din 13 noiembrie 2020 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 4 (Subiect suplimentar) 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de 

televiziune „Primul în Moldova”, urmare a sesizării Comunității pentru 

advocacy și politici publice „WatchDog.MD” 

 

V. STEȚCAIA:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– La data de 13 noiembrie 2020, în adresa Consiliului Audiovizualului a 

parvenit sesizarea f/nr. din aceeași dată din partea Comunității pentru 

advocacy și politici publice „WatcDog.MD”, care informează că la data 

de 09 noiembrie 2020, postul de televiziune „Primul în Moldova” a 

difuzat, în cadrul buletinului de știri de la 18:00, știrea cu titlul „Se 

pregătește falsificarea votului?”, în conținutul căreia se remarcă 

încălcarea Codului serviciilor media audiovizuale, și anume art. 13 alin. 

(1) lit. a) și b): „În virtutea dreptului fundamental la informare, 

furnizorii de servicii media trebuie să respecte următoarele exigențe: a) 

să asigure distincția clară între fapte și opinii; b) să informeze cu 

privire la un fapt sau un eveniment corect, iar informația să fie 

verificată și prezentată în mod imparțial și cu bună-credință”. 

Petiționarul susține că se referă la afirmația anunțată la începutul știrii: 

„În diasporă se pregătește falsificarea votului”. 

„WatcDog.MD” mai menționează că în cadrul știrii date nu a 

fost prezentată poziția niciunui reprezentant din diasporă, dar nici 

poziția Comisiei Electorale Centrale în privința acestui caz. Astfel, 

petiționarul afirmă că postul „Primul în Moldova” a încălcat art. 13 alin. 

(6) lit. a) și b) din Codul serviciilor media audiovizuale. Așadar, 

Comunitatea pentru advocacy și politici publice „WatcDog.MD” 

solicită includerea examinării acestei sesizări pe ordinea de zi a ședinței 

Consiliului Audiovizualului și aplicarea sancțiunii prevăzută de 

legislația în vigoare. 

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune 

„Primul în Moldova” prin prisma celor invocate în sesizare.  

Rezultatele monitorizării au atestat că la data de 09 noiembrie 

2020, în cadrul buletinului informativ de la ora 18.00, postul de 

televiziune „Primul în Moldova” a difuzat un subiect cu titlul „Se 

pregătește falsificarea votului?”, în cadrul căruia se menționează: „În 

diasporă se pregătește falsificarea votului, CEC, dar și structurile de 

drept din Republica Moldova au fost sesizate să investigheze de urgență 

pregătirile pentru transportarea organizată a alegătorilor din afara 

țării la secțiile de votare deschise pentru cel de al doilea tur de scrutin. 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 17 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

Condiția transportatorilor este ca cei din urmă sa-și dea votul pentru 

candidatul PPAS, Maia Sandu”.  

La finalul subiectului se menționează ca Maia Sandu, candidat 

PPAS, nu a răspuns la telefon pentru a comenta acțiunile 

reprezentanților diasporei.  

 

– Mulțumesc mult. Încă o dată vreau să Vă mulțumesc pentru 

procesarea informației în regim de urgență și pentru o analiză temeinică, 

făcută acestui demers. Dacă sunt întrebări, stimați colegi? Dacă nu sunt, 

supunem votului. Cine este de a lua act de rezultatele monitorizării 

postului de televiziune „Primul în Moldova”, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Cine este de a respinge sesizarea f/nr. din 13 noiembrie 

2020, parvenită din partea Comunității pentru advocacy și politici 

publice „WatcDog.MD”, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Vă mulțumesc mult. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „Primul în Moldova” 

(PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. 

URSU-ANTOCI și L. VIZIRU). 

2. A respinge sesizarea f/nr. din 13 noiembrie 2020, parvenită din partea Comunității 

pentru advocacy și politici publice „WatchDog.MD” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. 

BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU). 

4. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței 

Consiliului Audiovizualului din 13 noiembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii.  

4. În conformitate cu art. 72 alin. (3) din Codul Electoral, prezenta decizie poate fi 

contestată fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (MD-2043, mun. 

Chișinău, str. Teilor nr.4), în termen de 3 de zile calendaristice de la data adoptării prezentei 

decizii. 

7. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV. 

8. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 34/212 din 13 noiembrie 2020 

 

 

 

 

 

 

 

 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 18 din 27 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 5 

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării posturilor de 

televiziune „NTV Moldova” și „Primul în Moldova”, urmare a 

sesizărilor  IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” 

 

V. CECAN:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– I.  La data de 12 noiembrie 2020, în adresa Consiliului 

Audiovizualului a parvenit, din partea Instituției Private „Centrul pentru 

Jurnalism Independent”, sesizarea nr. 17/09.11.20 din 09 noiembrie 

2020, prin care menționează că la data de 06 octombrie 2020 au fost 

informați de către un consumator de servicii media despre un caz de 

nerespectare a legislației media audiovizuale la postul de televiziune 

„NTV Moldova”, în cadrul emisiunii „Acces Direct”, moderată de 

Alexei Lungu (ora de difuzare 19.50). 
Astfel, petiționarul invocă faptul că: „Deși tematica anunțată a 

emisiunii se referea la începutul campaniei electorale și lansarea 

candidaților în alegeri, întregul timp de emisie a fost orientat spre 

„desființarea” programului electoral al Maiei Sandu și lăudarea 

candidatului Igor Dodon, care a fost prezentat ca fiind în afara oricărei 

concurențe. În cadrul emisiunii, atât moderatorul, cât și cei doi invitați 

ai săi din studio s-au limitat a critica în unison opoziția și candidații 

care reprezintă eșichierul politic de dreapta. Jurnalistul însuși a 

îndreptat discuțiile în această albie, adresând întrebări provocatoare, 

menite să o pună în lumină negativă pe candidata PAS, ca de exemplu: 

„Cum credeți, Maia Sandu este un om bun sau rău?” Și altele de acest 

fel.  

 

    II. Tot la data de 10 noiembrie 2020, în adresa Consiliului 

Audiovizualului a parvenit, din partea Instituției Private „Centrul pentru 

Jurnalism Independent”, petiția nr. 18/09.11.20 din 09 noiembrie 2020, 

prin care menționează că la data de 10 octombrie 2020 au fost informați 

de către un consumator de servicii media despre un caz de nerespectare 

a legislației media audiovizuale la postul de televiziune „NTV 

Moldova”. 

Din cele stipulate de petiționar, sesizarea consumatorului de 

media se referă la faptul că în emisiunea „Главный вопрос с Юлией 

Федоровой”, difuzată la ora 19:50 din 07 octombrie 2020 au fost 

discutate și analizate, din punct de vedere a aspectelor economice, 

programele electorale ale candidaților Igor Dodon și Maia Sandu. În 

studiou au fost invitați doi experți în economie, care au susținut același 

punct de vedere pro guvernamental și pro Dodon.  

  Astfel, petiționarul specifică că: „Invitații în majoritatea cazurilor 

l-au favorizat pe Igor Dodon și au criticat programul electoral al Maiei 

Sandu. La aceasta a contribuit și Iulia Fiodorova, care în postura sa de 

moderatoare a emisiunii, a adus laude președintelui Igor Dodon și a 

făcut comentarii pe ton peiorativ și ironizări la adresa Maiei Sandu.”  

      În acest context, Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism 

Independent” informează CA că circumstanțele de fapt semnalate 

denotă cu certitudine că, în cadrul emisiunii „Главный вопрос с Юлией 

Федоровой” din data de 07 octombrie 2020, furnizorul de servicii 

media audiovizuale vizat a încălcat prevederile pct. 4.1 din Condițiile 

Licenței de emisie, pct. 50 lit. a) și b) din Regulamentul privind 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 19 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

conținuturile audiovizuale, aprobat prin Decizia nr. 61/219 din 

30.12.2019.  

 

    III. Tot la data de 10 noiembrie 2020, Instituția Privată „Centrul 

pentru Jurnalism Independent” a remis în adresa CA sesizarea cu nr. 

19/09.11.2020,  prin care menționează că la data de 29 octombrie 2020 

au fost informați de către un consumator de servicii media despre un 

caz de nerespectare a legislației media audiovizuale la postul de 

televiziune „NTV Moldova”, în cadrul emisiunii „Механизм 

действия”, moderată de Elena Levițchi-Pahomova (ora de difuzare 

18.00). 

    Astfel, petiționarul invocă faptul că în cadrul emisiunii, 

jurnalista a discutat cu deputatul PSRM, Bogdan Țîrdea „despre cartea 

dedicată ONG-urilor, lansată pe 22 octombrie curent, mai exact, 

societatea civilă din Republica Moldova, în special cea care este 

preocupată de problemele mass-media, a fost criticată „din cap până în 

picioare”, fără ca autoarea emisiunii să invite măcar un reprezentant 

al ONG-urilor de media pentru a răspunde la aceste atacuri, așa încât 

telespectatorii să vadă și cealaltă parte a monedei. Timp de 

aproximativ 45 de minute, ONG-urile de media au fost defăimate, 

prezentate în cele mai oribile culori – că ar fi un clan care ar activa pe 

principii de cumetrism și pe relații dubioase; că ar fi un stat din umbră; 

care ar urmări desființarea statului actual și ar promova interesele 

SUA și UE; că ar desfășura războaie culturale și alte insinuări, pe care 

autoarea emisiunii nu numai că nu le-a pus la îndoială, dar le-a 

amplificat cu opiniile ei.”. 

În acest context, Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism 

Independent” informează CA că circumstanțele de fapt semnalate 

denotă cu certitudine că, în cadrul emisiunii „Механизм действия” din 

data de 24 octombrie 2020, furnizorul de servicii media audiovizuale 

vizat a încălcat prevederile pct. 4.1 din Condițiile Licenței de emisie, 

pct. 50 lit. a) și b) din Regulamentul privind conținuturile audiovizuale, 

aprobat prin Decizia nr. 61/219 din 30.12.2019.  
 

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 

alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul 

Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune „NTV 

Moldova” prin prisma celor invocate de către IP „Centrul pentru 

Jurnalism Independent”. Rezultatele monitorizării au atestat că la data 

de 24 octombrie 2020, postul de televiziune „NTV Moldova” a difuzat 

emisiunea de autor „Механизм действия” (durata 53 min. 47 sec.), 

moderată de  Elena Levițchi-Pahomova, având ca invitat pe Bogdan 

Țîrdea. Tema discuției a fost  lansarea cărții „Гражданское общество 

Республики Молдова. Спонсоры НПО-кратия Культурные войны”, 

autorul căreia este Bogdan Țîrdea. Astfel, cu referire la cartea sa, 

Bogdan Țîrdea menționează că cartea conține noțiuni generale despre ce 

este societatea civilă, geneza societății civile, etc.  În cadrul emisiunii 

moderatoarea vine către Bogdan Țîrdea cu întrebarea: „Не боитесь 

что после этой книги бесповоротно утвердитесь в звании  

главного идеолога ПСРМ? Это точно не заказ чей-то?” La care 

Bogdan Țîrdea a spus: „Я себе идеологом не являюсь, потому что я 

– это я, не член ПСРМ, я не член политбюро Исполкома и т.д. Я 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 20 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

человек который просто формулирует какие-то тексты, какие 

то мысли, это мои личные видения. Это не видения партии. Это 

продукт моего личного труда с 91-го года”.   

Invitatul a opinat că la noi sunt confundate noțiunea de societate 

civilă și ONG, specificând că societate civilă înseamnă și biserica, 

sindicatele, patronajul, asociațiile de business, asociațiile părintești, etc. 

Astfel, Bogdan Țîrdea a specificat că societatea civilă reprezintă  faptul 

că cetățenii se autoorganizează pentru a rezolva o problemă și nu 

primesc venituri pentru aceasta. În acest context, Bogdan Țîrdea s-a 

expus pe faptul că la noi în țară a apărut o noțiune nouă de „societate 

civilă”, pe care l-au poziționat în egalitate între societatea civilă și 

organizațiile non-guvernamentale. În acest sens, invitatul menționează 

că conform legislației ONG-urile nu sunt create de Guvern, nu participă 

la guvernare, nu sunt de stat, sunt non-comerciale și nu sunt politice, iar 

în Moldova: „Что мы имеем в Молдове? Они все политические, 

потому что они занимаются политикой, они поддерживают 

какие-то партии и финансируют их, oни государственные. 

Почему государственные? Да потому что они находятся в 

госструктурах”.  

Referitor la veniturile ONG-urilor, Bogdan Țîrdea a spus că 

toată informația a fost luată de pe site-urile oficiale ale acestora, 

specificând că multe dintre aceste ONG-uri nu prezintă aceste rapoarte 

financiare. În acest context, Bogdan Țîrdea a reiterat în cadrul emisiunii 

că toate cifrele referitoare la bugetul ONG-urilor reflectate în cartea sa, 

au fost luate dintr-un studiu din anul 2017, efectuat la comanda 

Ambasadei SUA și Uniunii Europene și care a stabilit că bugetul ONG-

urilor în Moldova constituie aproximativ 108,4 milioane de euro. 

Prin scrisoarea nr. 021-2111EM din 12 noiembrie 2020, PP 

„Exclusiv Media” SRL, fondatoarea postului de televiziune „NTV 

Moldova”, a comunicat Consiliului Audiovizualului următoarele: 

„La data de 10 noiembrie 2020 am primit scrisoarea CA nr. 948 

din 10 noiembrie 2020, cu solicitarea prezentării înregistrării video a: 

- emisiunii „ГЛАВНЫЙ ВОПРОС”, difuzată la data de 07 

octombrie 2020. 

- emisiunii „ACCES DIRECT” difuzată la data de 06 

octombrie 2020. 
 

Conform prevederilor art. 25 lit. 1) al Codului serviciilor media 

audiovizuale, furnizorul de servicii media îşi are angajamentul de a 

păstra înregistrările programelor audiovizuale pe durata prevăzută de 

legislație. 

Conform prevederilor art. 24 al Codului serviciilor media 

audiovizuale, furnizorul de servicii media trebuie să păstreze o copie a 

fiecărui program audiovizual inclus în serviciul media audiovizual 

liniar cel puţin 30 de zile de la data difuzării acestuia. Astfel, 

înregistrările video a emisiunilor sus-numite nu pot fi prezentate 

deoarece termenul legal de păstrare a copiei video a expirat. 

Reieșind din acest fapt, cererea petiționarului cu privire la 

sancționarea furnizorului în baza emisiunilor nominalizate este una 

tardivă şi nu poate fi examinata în fond. 

În ceea ce privește emisiunea „Механизм действия” a postului 

„NTV Moldova”, difuzată la data de 24 octombrie 2020, Vă prezentăm 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 21 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

V. CECAN: 

 

D. VICOL: 

 

 

 

D. VICOL: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

D. VICOL: 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

înregistrările video, dar insistăm că petiția Centrului în privința acestei 

emisiuni nu corespunde adevărului în nicio măsură. 

În cadrul emisiunii, dl Bogdan Ţîrdea şi-a expus părerea în 

limitele libertății de exprimare ocrotite de lege, subliniind în mod 

special că acestea sunt doar ideile lui: «Это мои личные видения».  

Mai mult ca atât, în cadrul emisiunii, autorul şi moderatorul 

emisiunii Elena Pahomova nu şi-a expus opinia proprie negativă față 

de ONG-uri. Dimpotrivă, pe parcursul emisiunii ea a demonstrat 

imparțialitate, fără o abordare tendențioasă sau părtinitoare. În 

special, a pus mai multe întrebări incomode pentru oaspete: «Не 

боитесь утвердиться в роли главного идеолога ПСРМ?» (8:30), «А 

не говорили Вам, что это не вовремя перед выборами? Что вдруг 

кто-то не так воспримет?» (9:50), «Почему вы не любите 

Сороса?» (14:30), «Когда говорят о грантоедах, то посыл обычно 

негативный. На самом деле есть проекты, которые носят и 

положительный характер. Я сама человек которая работала в 

неправительственной организации», (21:45), «Давайте мы с вами 

все-таки взвешенно подойдем к ситуации”. 

Subliniem două momente importante: 

- până la moment niciuna din organizații sau persoană nu a înaintat 

cerere privind dreptul la replică, nu a cerut dezmințirea careva cifre 

sau fapte vociferate în emisiune, nu şi- a folosit de dreptul prevăzut de 

prevederile Legii privind libertatea de exprimare şi a Regulamentului 

privind conținuturile audiovizuale; 

- solicităm să faceți cunoștință cu declarațiile dlui Sergiu Tofilat, 

președintele „Asociației preocupate de problemele mass-media” (АО 

Watchdog.MD), care a prezentat drept comentariu, la solicitarea 

colegilor noștri, de a comenta declaraţiile lui Bogdan Ţîrdea”. 

Postul de televiziune „NTV Moldova” a considerat că nu este un 

comentariu care ar putea fi difuzat la un post de televiziune, de aceea, ei 

au ezitat să-l publice. Totodată, ei ne-au prezentat înregistrarea. 

 

– Noi îl avem, da? 

 

– Da, noi îl avem. 

 

– Haideți să-l vedem, dacă e posibil. 

 

Se audiază înregistrarea audio. 

 

– Dna Ala Ursu-Antoci, Vă rog. 

 

– Aceștia sunt cei care sunt cu ochii pe noi, care ne dau lecție de 

moralitate, ne învață cum trebuie să lucrăm, ne expediază sesizări care 

sunt, din punct de vedere gramatical, greșite. 

 

– Și juridic – greșite, și gramatical. 

 

– De juridic, nici nu mai vorbesc, le-am făcut observație. Consider că 

este rușinos ceea ce dl Tofilat își permite. 

 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 22 din 27 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. URSU-ANTOCI: 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

L. VIZIRU: 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

I. ROBU: 

 

 

 

 

 

C. MIHALACHE: 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Eu Vă susțin sută la sută, din considerentul că aceasta este o mostră 

incalificabilă de atitudine, în primul rând, față de un post de televiziune, 

indiferent că el este indezirabil pentru tine sau este unul care îl susții. 

Tu nu ai dreptul moral, din postura de reprezentant al societății (eu nu 

zic al societății civile) să discuți într-o asemenea manieră grobiană, 

bădărănească și să utilizezi asemenea sintagme în adresa unui post de 

televiziune care îți solicită respectuos opinia cu privire la anumite 

declarații, care ție îți convin sau nu-ți convin. Tu ai dreptate să-l 

retractezi, ai dreptate să vorbești cum vreai, dar nu să vorbești într-o 

manieră în care să înjosești și să aduci anumite sintagme care sunt 

rușinoase. Să Vă fie rușine, într-adevăr, dle Tofilat, pentru asemenea 

manieră de a aborda lucrurile - într-o cheie rușinoasă, impardonabilă 

pentru oricare cetățean. 

 

– Trebuie de specificat, dle președinte, că la o emisiune, două săptămâni 

în urmă, colegul dlui Tofilat a zis că „scopul nostru nu sunt furnizorii, 

scopul nostru este Consiliul Audiovizualului. Noi trebuie să-i învățăm, 

să-i disciplinăm”.  Eu cred că nu aveți ce ne învăța, dle Tofilat, cu 

siguranță. Veniți la noi și Vă vom învăța noi. 

 

– Mulțumesc. Dna Viziru, Vă rog. 

 

– În acest context, să-i zicem dlui Tofilat că de fapt, posturile de 

televiziune nu sunt obligate să-i dea dreptul la replică atunci când este 

vizată doar în regim live. Postul de televiziune are dreptul să aleagă: ori 

face în regim live prin telefon, sau merge și face o înregistrare, sau în 

următoarea emisiune. Cu regret, mai au de citit la acest capitol. 

 

– Mulțumesc. Dle Robu, Vă rog frumos. 

 

– Acest junior-Tofilat, dacă Vă aduceți aminte, în urmă cu vreo două 

săptămâni, la „TV 8”, a spus că „noi o să dăm la brazdă Consiliul 

Audiovizualului”. El cine se crede? Că este atotputernicul puternicilor? 

Ce-i cu el? El e rupt total de realitate? Și merită el, în genere, să-i acord 

atâta atenție lui? 

 

– Aceasta e corect, nu merită. 

 

– Mulțumesc, dle Robu. Eu regret, o dată în plus regret că în Codul 

serviciilor media audiovizuale este stipulat un parteneriat viabil între 

societatea civilă și Consiliul Audiovizualului și, din păcate, acest 

parteneriat este transformat în anumite lecții de moralitate, în anumite 

lecții de conduită prin care ni se indică nouă ce trebuie să facem și care 

este perimetrul nostru de acțiune. Eu într-adevăr am sperat, cu tot 

dinadinsul, că va fi un parteneriat și regret foarte mult că există un fel 

de privatizare a acestui segment de ONG în mass-media, în sensul în 

care există ONG-uri care abuzează de acest primat prin care ei au 

dreptul la ultima opinie și rostesc adevărul în ultimă instanță. Vreau să 

Vă spun că în ceea ce vizează competența, în ceea ce vizează 

deontologia profesională, cel puțin din perspectiva acestui mesaj 

incalificabil, există foarte multe rezerve, cu tot respectul pe care îl 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 23 din 27 

 

 

Iu. ROȘCA: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

V. CECAN: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

purtăm. Regret foarte mult acest lucru. Dle Roșca, Vă rog. 

– Pe de altă parte, noi nu putem să luăm absolut poziția dlui Tofilat, 

fiindcă, probabil că aceasta e poziția ONG-ului care îl reprezintă. 

 

– La el și ne-am referit, de fapt, nu am generalizat. Mulțumes. Vă rog, 

dna Cecan, mai departe. 

 

– IV. La data de 10 noiembrie 2020, în adresa Consiliului 

Audiovizualului a parvenit petiția nr. 20/09.11.20, din 09 noiembrie 

2020 din partea Instituției Private „Centrul pentru Jurnalism 

Independent”, prin care menționează că la data de 19 octombrie 2020 au 

fost informați de către un consumator de servicii media despre un caz 

de nerespectare a legislației media audiovizuale la postul de televiziune 

„Primul în Moldova”. 

Din cele stipulate de petiționar, sesizarea consumatorului de 

media se referă la faptul că în buletinul de la ora 18:00, rubrica „Alegeri 

prezidențiale” din 16 octombrie 2020 au fost difuzate  cinci subiecte cu 

durata totală de 12 min. 

 „Dintre acestea despre candidatul Igor Dodon a avut cea mai 

mare durată - 4 min. 35 sec., exact cât au avut luate împreună 

subiectele despre alți trei candidați: Andrei Năstase, Violeta Ivanov și 

Maia Sandu, care au fost permanent întrerupte de comentariile 

redacției, preponderent negative (17:20; 17:47; 18:20; 18:45; 19:10 – 

știrea despre Andrei Năstase; 19:39 – până la finalul știrii despre 

Violeta Ivanov; 21:09-22:30 – întreaga știre despre Maia Sandu)”. 

Petiționarul susține că prin aceste exemple, postul de televiziune 

„Primul în Moldova” a demonstrat că promovează intens candidatul în 

alegeri Igor Dodon și, prin contrast, îi prezintă în culori negative pe 

oponenții săi din campania electorală - Violeta Ivanov, Maia Sandu și, 

pe alocuri, Andrei Năstase. Deși știrile despre candidații la alegerile 

prezidențiale apar în comportamentul special creat - „Alegeri 

prezidențiale 2020” - ele nu sunt nici pe departe materiale informative și 

imparțiale despre candidații electorali.  

Totodată, IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” afirmă că 

circumstanțele de fapt semnalate denotă cu certitudine că în buletinul de 

știri din 16 octombrie 2020, rubrica „Alegeri prezidențiale 2020”, 

furnizorul de servicii media audiovizuale vizat a încălcat: 

- Pct.4.1 din Condițiile la Licența de emisie; 

- Art. 13 alin. (4), (6) și (9) din Codul serviciilor media audiovizuale; 

- Pct.50 lit. a) și b) din Regulamentul privind conținuturile audiovizuale. 

Este de menționat că perioada la care se face referință IP 

,,Centrul pentru Jurnalism Independent” în sesizarea nr. 20/09.11.20 din 

09 noiembrie 2020 cu privire la postul de televiziune „Primul în 

Moldova” face parte din perioada de monitorizare de către Consiliul 

Audiovizualului a modului de reflectare a campaniei electorale la 

alegerile prezidențiale din 01 noiembrie 2020 de unii furnizori de 

servicii media. Respectiv, cele invocate de IP ,,Centrul pentru Jurnalism 

Independent” în sesizare au fost atestate și specificate în Raportul cu 

privire la rezultatele monitorizării modului de reflectare a campaniei 

electorale la alegerile prezidențiale din 01 noiembrie 2020 în cadrul 

principalelor buletine de știri de către furnizorii de servicii media 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 24 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

audiovizuale, pentru perioada: 15 octombrie – 01 noiembrie 2020. 

Astfel, conform rezultatelor monitorizării principalelor buletine 

de știri ale postului de televiziune „Primul în Moldova”, conținute în 

raport, în perioada de referință, s-a atestat, atât prin volumul de timp 

acordat, cât și prin conotația mediatizării, o reflectare dezechilibrată a 

concurenților electorali, concurentul electoral Igor Dodon având cea 

mai mare pondere de reflectare atât în timp, cât și prin ponderea 

reflectării în conotație pozitivă.  

În acest sens s-au atestat încălcări de la  prevederile art. 69 alin. 

(1) din Codul Electoral care stipulează că: „Radiodifuzorii, în cadrul 

tuturor programelor lor, şi mijloacele de informare în masă scrise 

fondate de autorități publice au obligația de a respecta principiile de 

echitate, responsabilitate, echilibru şi imparțialitate în reflectarea 

alegerilor”. 

 Prin urmare fiind relevante prevederile pct. 4.1. lit. b) din 

Condițiile la Licența de emisie: „Titularul licenței se obligă: b) în cazul 

reflectării campaniilor electorale și referendumurilor, să respecte 

prevederile Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii 

Moldova, ale Codului electoral, ale Regulamentului privind reflectarea 

campaniei electorale/referendumului în mijloacele de informare în 

masă, aprobat de Comisia Electorală Centrală, și ale Declarației 

interne privind politica editorială privind reflectarea campaniei 

electorale/referendumului, aprobată de CA”. 

În contextul celor expuse, de specificat că prin Decizia nr. 

33/199 din 10 noiembrie 2020, Consiliul Audiovizualului a sancționat 

„TELESISTEM TV” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Primul 

în Moldova” cu amendă în mărime de 5 000 de lei. 
 

– Mulțumesc mult. Stimați colegi, dacă există întrebări suplimentare 

față de cele invocate de către noi. Dacă nu există, voi supune votului. 

Stimați colegi, cine este de a lua act de rezultatele monitorizării postului 

de televiziune „NTV Moldova”, rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Cine este de a respinge sesizarea nr. 17/09.11.2020, din 09 

noiembrie 2020 din partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, 

rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Cine este de a respinge sesizarea nr. 18/09.11.20 din 09 

noiembrie 2020, din partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, 

rog să votăm: 

 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Cine este de a respinge sesizarea nr. 19/09.11.2020, din 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 25 din 27 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

 

D. VICOL: 

partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, rog să votăm: 

PRO – (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, 

I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU. 

 

– Unanim. Și aici, stimați colegi, să nu credeți că am greșit, o să propun 

votului admiterea următoarei sesizări, ținând cont de faptul că ea a fost 

examinată în ședința din 10 noiembrie și deja au fost aplicate 

respectivele măsuri. Stimați colegi, cine este de a admite sesizarea nr. 

20/09.11.20 din 09 noiembrie 2020, din partea IP „Centrul pentru 

Jurnalism Independent” (cu specificarea care a fost făcută de mine), rog 

să votăm: 

PRO – (6) – D. VICOL, T. BURAGA, I. ROBU, Iu. ROȘCA,  

A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU.  

CONTRA – (1) –   C. MIHALACHE. 

 

– 6 voturi – Pro și 1 vot – Împotrivă. Vă mulțumesc mult. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „NTV Moldova” (PRO 

(7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-

ANTOCI și L. VIZIRU). 

2. A respinge sesizarea nr. 17/09.11.2020 din 09 noiembrie 2020 din partea IP „Centrul 

pentru Jurnalism Independent” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. 

MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU). 

3. A respinge sesizarea nr. 18/09.11.20 din 09 noiembrie 2020 din partea IP „Centrul 

pentru Jurnalism Independent” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. 

MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU). 

4. A respinge sesizarea cu nr. 19/09.11.2020 din partea IP „Centrul pentru Jurnalism 

Independent” (PRO (7) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. 

ROȘCA, A. URSU-ANTOCI și L. VIZIRU). 

5. A admite sesizarea nr. 20/09.11.20 din 09 noiembrie 2020 din partea IP „Centrul 

pentru Jurnalism Independent” (PRO (6) – D. VICOL, T. BURAGA, I. ROBU, Iu. ROȘCA, A. 

URSU-ANTOCI și L. VIZIRU; CONTRA (1) – C. MIHALACHE). 

6. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței 

Consiliului Audiovizualului din 13 noiembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii. 

7. În conformitate cu art. 72 alin. (3) din Codul Electoral, prezenta decizie poate fi 

contestată fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (MD-2043, mun. 

Chișinău, str. Teilor nr.4), în termen de 3 de zile calendaristice de la data adoptării prezentei 

decizii. 

8. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV. 

9. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 34/213 din 13 noiembrie 2020 

 

 

 

 

 



Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 26 din 27 

 

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA  nr. 6 

Cu privire la aprobarea proiectului Statutului și a Efectivului-limită de 

personal ale Consiliului Audiovizualului al Republicii Moldova 

  

Gr. CHIȚANU:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AU VOTAT: 

 

 

 

D. VICOL: 

 

 

– Prin Hotărârea Parlamentului nr. 433 din 28.12.2006 a fost aprobat 

Statutul, Structura organizatorică și efectivul-limită ale Consiliului 

Coordonator al Audiovizualului, iar potrivit prevederilor art. 42 din 

Statut, „orice modificare legislativă în domeniu determină în mod 

obligatoriu modificarea corespunzătoare a prezentului statut”. 

Totodată, este de specificat faptul că Statutul aprobat prin 

hotărârea sus-menționată cuprinde și „Regulamentul cu privire la 

procedura și condițiile de eliberare a licențelor de emisie și a 

autorizațiilor de retransmisie”. 

La 01 ianuarie 2019 a intrat în vigoare Codul serviciilor media 

audiovizuale nr. 174 din 08.11.2018, iar Codul audiovizualului al 

Republicii Moldova nr. 260 din 27.07.2006 a fost abrogat.  

Astfel, conform art. 89 alin. (1) din Codul serviciilor media 

audiovizuale nr. 174 din 08.11.2018, Consiliul Audiovizualului este 

succesorul de drept al Consiliului Coordonator al Audiovizualului. 

În acest context, ținând cont de faptul că Consiliul 

Audiovizualului nu deține dreptul de inițiativă legislativă, se propune ca 

respectivul proiect să fie remis Comisiei parlamentare cultură, educație, 

cercetare, tineret, sport și mass-media pentru a fi promovat și aprobat în 

plen. 

 

– Mulțumesc mult. Eu voiam doar să fac un remember, să aduc aminte: 

acest subiect a fost exclus, prin consens, data trecută, ținând cont de 

faptul că a necesitat să fie îmbunătățit și să parvină propuneri din partea 

membrilor CA cu privire la Structura și cu privire la alte componente 

care vizează Statutul. Noi ne-am convocat ieri în cadrul unei ședințe și, 

din punctul meu de vedere, am ajuns, în privința unui consens în ceea ce 

vizează varianta finală. Eu personal mi-am expus ieri toate punctele de 

vedere. Acest proiect, mă refer și la Statut, și la Efectivul-limită de 

personal, ca să nu mai invoc încă o dată toate argumentele care au fost 

prezentate ieri, eu personal nu mai am ce să spun. Dacă dorește cineva 

dintre Dvs. să-și expună punctul de vedere suplimentar față de discuțiile 

pe care le-am purtat pe interior, Vă rog să Vă pronunțați. Dacă nu, 

atunci, voi supune votului, cu permisiunea Dvs. 

Stimați colegi, cine este de A aproba Proiectul de hotărâre, 

conform Anexei prezentate și, concomitent, a remite Comisiei 

parlamentare cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media 

Proiectul de hotărâre pentru a fi promovat și votat în Parlamentul 

Republicii Moldova, rog să votați: 

 

PRO – (5)  – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU 

și A. URSU-ANTOCI.  

CONTRA – (2) –  Iu. ROȘCA, și L. VIZIRU. 

 

– 5 voturi - Pro și 2 - Împotrivă. Vă mulțumesc mult. 

 

Stimați colegi, înainte de a pune punct ședinței noastre de astăzi, 

file:///C:/Users/User/Desktop/TEXT=LPLP20060727260
file:///C:/Users/User/Desktop/TEXT=LPLP20060727260


Procesul-verbal nr.34 al ședinței publice a CA din 13 noiembrie 2020, ora 16:30 

 

 

Pagina 27 din 27 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dacă îmi permiteți, ținând cont de faptul că suntem în ultima zi, practic 

(mâine este ziua tăcerii, iar duminică - ziua scrutinului), vreau să fac un 

apel către toți furnizorii de servicii media din Republica Moldova, dar și 

către toți angajații structurilor de mediatizare pe dimensiunea 

audiovizuală. Fac un îndemn către Dvs., către toți, să respectați cu 

strictețe, mai ales în aceste două ultimele zile, Regulamentul cu privire 

la reflectarea campaniei electorale, să Vă asumați ceea ce ați indicat în 

declarațiile depuse la Consiliul Audiovizualului pe dimensiunea de 

reflectare ș.a.m.d. Mai mult decât atât, am un îndemn foarte, foarte 

mare în privința respectării tuturor prevederilor Codului serviciilor 

media audiovizuale pe această dimensiune electorală: să respectați 

articolele din Codul electoral care se referă la comportamentul 

furnizorilor de servicii media audiovizuale în această perioadă, al 

moderatorilor, în general, al reporterilor și al jurnaliștilor per ansamblu. 

Mai mult decât atât, rog să Vă conduceți de prevederile Codului etic al 

jurnaliștilor, dar și de alte acte internaționale care statuează asupra 

politicii editoriale în ziua tăcerii și în ziua desfășurării scrutinului 

electoral. Sper din tot sufletul că colegii noștri de la monitorizare, care 

vor lucra intens în această perioadă, nu vor avea motive să sesizeze 

anumite abateri și derogări de la prevederile respectivelor acte pe care 

le-am menționat. 

 

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI 

DECIDE: 

1.  A aproba Proiectul de hotărâre, conform Anexei (PRO (5) – D. VICOL, T. 

BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU și A. URSU-ANTOCI; CONTRA (2) – Iu. ROȘCA și 

L. VIZIRU). 

2. A remite Comisiei parlamentare cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-

media Proiectul de hotărâre pentru a fi promovat și votat în Parlamentul Republicii Moldova. 

3. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția juridică și 

reglementări.  

4. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul 

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului. 

ANEXĂ: DECIZIA nr. 34/214 din 13 noiembrie 2020 

 

Președintele ședinței a constatat că Ordinea de zi  

a fost epuizată şi a declarat şedinţa închisă. 

 

 

 

 

PREŞEDINTE      Dragoș VICOL 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ex: Tatiana EFTODI 


