
CONSILIUL
AUDIOVIZUALULUI

AL REPUBLICII MOLDOVA

THE AUDIOVISUAL
COUNCIL OF THE

REPUBLIC OF MOLDOVA
MD-2012, Chișinău, str. V. Pârcălab nr. 46

Tel.: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71
e-mail: office@cca.md, http://www.audiovizual.md

MD-2012, Chisinau, V. Parcalab str., № 46
Tel: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71
e-mail: office@cca.md, http://www.audiovizual.md

PROCESUL-VERBAL nr. 40
al ședinței publice a Consiliului Audiovizualului

din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Mun. Chişinău,
Consiliul Audiovizualului,
bir. 203, Sala de ședințe

TOTAL MEMBRI AI ŞEDINŢEI :
TOTAL DECIZII APROBATE :

ANEXE:

6
2
Deciziile CA nr. 40/238, 40/239

PREŞEDINTE: Ala URSU-ANTOCI

MEMBRI PREZENȚI: Tatiana BURAGA, Corneliu MIHALACHE, Larisa MANOLE,
Iulian ROȘCA, Lidia VIZIRU.

MEMBRI ABSENŢI: -

DGLAM: Lilia GUȚU
Tatiana EFTODI

DJR: Maria ONEA

INVITAȚI: -

ORDINEA DE ZI:

NR.
CRT. DENUMIREA CHESTIUNII

RESPONSABIL
DE

PREGĂTIRE
RAPORTOR

1.

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării
postului de televiziune „ITV”, urmare a autosesizării
unor membri ai Consiliului Audiovizualului DGLAM V. CECAN

2.

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării
postului de televiziune „TV8”, urmare a sesizării
dnei Elizaveta Suvac DMTV/R V. STEȚCAIA

mailto:office@cca.md
http://www.audiovizual.md
mailto:office@cca.md
http://www.audiovizual.md


Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 2 din 16

A. URSU-ANTOCI:

L. VIZIRU:

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

A. URSU-ANTOCI:

– Bună dimineața, colegi. Cvorumul necesar pentru desfășurarea
ședinței este asigurat.

– Dna președinte, înainte de a începe ședința, eu vreau să fac o
declarație. Astfel, pentru a nu duce opinia publică în eroare cu privire la
absența mea la ședința publică din 04.11.2021, confirm următoarele.
Dat fiind faptul că mă aflam în incapacitate temporară de muncă,
stabilită în temeiul certificatului medical, prezența mea la ședință ar fi
fost calificată drept o ilegalitate de către legislația Republicii Moldova.
În aceeași ordine de idei, confirm că Consiliul Audiovizualului a fost
informat în termeni proximi cu privire la absența mea de la ședința din
04.11.2021 și totodată, a fost informat și de motivul absenței.
Mulțumesc.

– Ședința este deliberativă. Cvorumul necesar pentru desfășurarea
ședinței este asigurat. Propuneri, obiecții la Ordinea de zi are cineva?
Dacă nu are nimeni, rog aprobarea Ordinii de zi.

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.

– Unanim.

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA nr. 1
Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de

televiziune „ITV”, urmare a autosesizării unor membri ai Consiliului
Audiovizualului

V. CECAN: – La data de 21 octombrie 2021, membrii Consiliului Audiovizualului
Ala Ursu-Antoci, Iulian Roșca, Tatiana Buraga, Corneliu Mihalache și
Larisa Manole s-au autosesizat cu privire la un subiect cu titlul
„Беспредел в КСТР продолжается”, difuzat de către postul de
televiziune „ITV”, la data de 18 octombrie 2021, în cadrul buletinului
de știri de la orele 20.00.

Astfel, în conformitate cu prevederile art. 83 alin. (3) lit. a) din
Codul serviciilor media audiovizuale, membrii CA au solicitat
monitorizarea reportajului în cauză prin prisma prevederilor art. 13 din
același Cod.

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor
media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor
circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului a solicitat „MEDIA
PRO GROUP” SRL, fondatoarea postului de televiziune „ITV”, prin
scrisoarea nr. 1249 din 27 octombrie 2021, să-și expună opinia referitor
la cele invocate în autosesizarea membrilor Consiliului
Audiovizualului.

Prin scrisoarea f/nr. din 03 noiembrie 2021, „MEDIA PRO
GROUP” SRL a comunicat CA următoarele: „Autosesizarea semnată
de către membrii Consiliului Audiovizualului este neîntemeiată și
urmează a fi respinsă. Reportajul menționat, difuzat în cadrul
buletinului de știri a fost elaborat în strictă conformitate cu prevederile
Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, în cadrul



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 3 din 16

căruia a fost asigurată distincția clară între fapte și opinii, informarea
cu privire la fapte și un eveniment a fost corectă, iar informația a fost
verificată și prezentată în mod imparțial și cu bună-credință. Mai mult
ca atât, a fost respectată rigoarea și acuratețea în redactarea și
prezentarea știrii, a fost respectată regula între subiectul abordat și
imaginile care însoțesc comentariul și există o conexiune.

Luând în vedere faptul că reportajul menționat a fost difuzat în
cadrul buletinului de știri, a fost asigurată imparțialitatea, echilibrul și
formarea opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere și
au fost evitate oricare forme de discriminare.

Totodată, menționăm că până în prezent, în adresa postului de
televiziune „ITV” nu s-a adresat nicio persoană cu solicitarea de a-i
acorda dreptul la replică, care ar considera că i-a fost lezată onoarea
ori demnitatea.

Iar faptul că autosesizarea a fost semnată de către membrii
Consiliului Audiovizualului care au fost menționați în reportaj, duce la
concluzia că Consiliul Audiovizualului se răfuiește cu posturile de
televiziune care critică activitatea lui.

Menționăm că, conform art. 4 alin. (2) a Legii cu privire la
libertatea de exprimare, „Mass-media are sarcina de a informa
publicul de interes public”. Iar conform art. 4 al Legii cu privire la
libertatea de exprimare, „Mass-media are sarcina de a informa
publicul asupra problemelor de interes public, iar libertatea de
exprimare a mass-mediei admite și un anumit grad de exagerare sau
chiar provocare, cu condiția să nu se denatureze esența faptelor”.

Conform art. 5 al Legii cu privire la libertatea de exprimare,
„Independența editorială a mass-mediei este recunoscută și garantată
de lege. Cenzura este interzisă. Iar ingerința în activitatea editorială a
mass-mediei este interzisă. Reieșind din cele expuse, considerăm că
autosesizarea din 21.10.2021 a membrilor Consiliului Audiovizualului
este neîntemeiată și urmează a fi respinsă”.

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 alin.
(3) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul
Audiovizualului a monitorizat subiectul la care au făcut referință
membrii CA în autosesizarea sa. Rezultatele monitorizării au atestat că
la data de 18 octombrie 2021, postul de televiziune „ITV” a difuzat în
cadrul buletinului de știri un subiect cu titlul „Беспредел в КСТР
продолжается” (durata de 07 min. 50 de sec.), în care s-a relatat
despre faptul că în cadrul ședinței publice din 15 octombrie 2021,
Consiliul Audiovizualului a sancționat cu amenzi maxime posturile de
televiziune neconvenabile președintelui Autorității de reglementare. În
acest sens, jurnalista specifică că postul de televiziune „ITV” a fost
sancționat cu amendă maximă în mărime de 15 mii de lei, pentru
nerealizarea ponderii programelor locale în conformitate cu prevederile
legale, în timp ce posturile de televiziune ce aparțin media-holdingului
lui Igor Dodon nu au fost sancționate, fiind invocată situația pandemică
din țară.

În acest sens, de specificat că în cadrul ședinței publice din 15
octombrie 2021, Consiliul Audiovizualului nu a aplicat sancțiuni doar
postului de televiziune „ITV”, ci și altor posturi de televiziune la care
au fost atestate încălcări de la prevederile art. 4 alin. (3) cu privire la



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 4 din 16

A. URSU-ANTOCI:

V. CECAN:

ponderea programelor audiovizuale locale. Astfel, Consiliul
Audiovizualului a sancționat și posturile de televiziune „Canal 2”,
„Canal 3”, „Mega TV” (CTC Mega) și „Familia Domashny”.

Cu referire la afirmația postului de televiziune „ITV” că canalele
ce aparțin „Media holdingului lui Igor Dodon” au fost scutite de
sancțiuni pe motivul situației pandemice din țară, de specificat că
anume postului de televiziune „ITV”, cât și altor furnizori de servicii
media ca: „BRAVO TV”, „RTR Moldova”, urmare a încălcărilor
depistate la capitolul realizării insuficiente a ponderii programelor
locale, la propunerea președintelui Ala Ursu-Antoci, în cadrul ședinței
publice a Consiliului Audiovizualului din 02 martie 2021, prin Decizia
nr. 9/46, din considerentul situației pandemice din țară, s-a decis ca
acestor furnizori de servicii media să li se ofere o perioadă de grație de
3 luni pentru înlăturarea încălcărilor comise, cu prezentarea unui raport
lunar despre măsurile întreprinse, iar după expirarea acestui termen, să
fie dispusă o monitorizare repetată a posturilor de televiziune „BRAVO
TV”, „RTR Moldova” și „ITV” la capitolul respectării prevederilor art.
4 alin. (7) și alin. (9) din Codul serviciilor media audiovizuale (ceea ce
deja s-a produs în luna septembrie).

Totodată, în cadrul subiectului, reporterul relatează despre faptul
că în cadrul ședinței publice din 15 octombrie 2021, Consiliul
Audiovizualului a examinat rezultatele monitorizării unor posturi de
televiziune naționale care au ieșit din multiplex, dar de facto continuă să
activeze în continuare și sunt obligate să realizeze conform clasificării
cel puțin 8 ore de programe locale, însă Autoritatea de reglementare le-
ar fi examinat prin prisma „furnizorilor de servicii media regionali” și
care sunt obligați să realizeze doar cel puțin 4 ore de programe locale.

În acest sens, de specificat că în cadrul ședinței publice din 15
octombrie 2021, au fost examinate și rezultatele monitorizării posturilor
de televiziune „Canal 2” și „Canal 3”, la capitolul respectării
prevederilor art. 4 din Codul serviciilor media audiovizuale, prin prisma
„furnizori de servicii privați/naționali”, dat fiind faptul că perioada
monitorizată a fost 06-12 septembrie 2021, iar Consiliul
Audiovizualului a admis cererea f/nr. din 06 septembrie 2021 din
partea „TELESTAR MEDIA” SRL, fondatoarea posturilor de
televiziune „Canal 2” și „Canal 3”, cu privire la ieșirea din Multiplexul
A, abia în cadrul ședinței publice din 30 septembrie 2021, prin Decizia
nr. 36/217.

În contextul celor expuse, se atestă că afirmația în cauză este una
neverificată, eronată și orientată spre a induce în eroare opinia publică,
dat fiind faptul că rezultatele monitorizării posturilor de televiziune
„Canal 2” și „Canal 3”, incluse în Proiectul de Decizie, ulterior și în
Decizia CA nr. 37/219 din 15 octombrie 2021, indică faptul că aceștia
au fost supuși monitorizării și sancționați ca posturi TV
private/naționale, și nu regionale, cum a fost indicat în subiect.

– Specificați încă o dată, Vă rog.

– Două din posturile care au depus cerere pentru a ieși din Multiplex, în
cadrul ședinței publice din 15 octombrie, au fost examinate și
monitorizate ca posturi private/naționale, și nu regionale.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 5 din 16

A. URSU-ANTOCI:

V. CECAN:

A. URSU-ANTOCI:

V. CECAN:

A. URSU-ANTOCI:

C. MIHALACHE:

T. BURAGA:

C. MIHALACHE:

– Deci, naționale. Dvs. specificați că este decizia pe site-ul instituției.

– 37/219.

– Mulțumesc. Continuați, dna Cecan.

– În cadrul reportajului, de asemenea, sunt difuzate declarațiile avocatei,
Alina Palii cu referire la faptul că în activitatea sa, Consiliul
Audiovizualului aplică duble standarde vizavi de posturile independente
și apolitice: „Деятельность членов Координационного Совета, она
явно не законна сейчас и она с уклоном преступного характера
так как применяются аморальные нормы по оценки деятельности
телеканалов… Каким образом они принимают решения
оштрафовать по максимуму, становится непонятно и дальше все
эти действия будут рассмотрены уже в судебном порядке…”.

La declarațiile în cauză de specificat că, în conformitate cu
prevederile art. 84 din Codul serviciilor media audiovizuale, sancțiunile
sunt aplicate gradual de către Consiliul Audiovizualului, în funcție de
gravitatea încălcării, de efectele acesteia, precum şi de frecvența
încălcărilor comise în ultimele 12 luni. Astfel, postul de televiziune
„ITV” a fost sancționat în cadrul ședinței publice din 15 octombrie
2021, cu amendă în mărime de 15 mii de lei, pentru încălcarea repetată
a prevederilor art. 4 alin. (3) lit. d) din Codul serviciilor media
audiovizuale, în conformitate cu prevederile art. 84 alin. (6) lit. d) din
Cod.

Oportun de specificat că această amendă a fost aplicată gradual,
urmare a încălcărilor repetate a prevederilor articolelor respective,
comise de către postul de televiziune „ITV” pe o perioadă mai
îndelungată de timp. Prin Decizia nr. 9/46 din 02 martie 2021, CA a
aplicat amendă furnizorului de servicii media respectiv, în mărime de 5
000 de lei, iar prin Decizia nr. 22/130 din 11 septembrie 2020,
avertizare publică.

Tot în cadrul subiectului, postul a difuzat prin montare și o
secvență video din cadrul emisiunii „Эксклюзивное интервью”, cu
ex-președintele Republicii Moldova, Vladimir Voronin, difuzat de către
postul de televiziune „ITV” la 10 martie 2021, în cadrul căreia acesta a
declarat că: „КСТР выполняет политические заказы. КСТР
превратился в коррупционную организацию. Такие типы как
Корнелиу Михалаке, который все время, 24 часа в сутки, все
думает откуда eму взять деньги. Вот все там решают вопрос”.

– Spuneți-ne, Vă rog, dle Mihalache, Dvs. ați fost telefonat pentru
replică?

– Nu. Nici prima dată. Am înțeles că e din arhivă secvența. Eu am
privit-o prima dată și am crezut că e în direct.

– Nu, nu. Păi, ei și normal, Mențiunea „Arhivă” nu era.

– Dar nici prima dată n-a fost menționat „Arhivă”, nici acum.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 6 din 16

V. CECAN:

A. URSU-ANTOCI:

V. CECAN:

– Secvența a fost difuzată fără indicare că a fost preluată din arhivă,
creând, astfel, impresia că declarațiile făcute de Vladimir Voronin sunt
recente și se referă nemijlocit la subiectul relatat. Acest lucru a fost
accentuat și prin faptul că poziția membrului CA, Corneliu Mihalache,
cât și a altor membri ai CA nu a fost solicitată nici într-un fel.

Urmare a monitorizării subiectului „Беспредел в КСТР
продолжается” s-a atestat că acesta a fost realizat și prezentat
unilateral, cu o serie de neconcordanțe în ceea ce privește relatarea
opiniei postului, care a fost ambalată drept fapte reale și situația de facto
în ceea ce privește cronologia și motivul sancțiunilor aplicate postului
de televiziune „ITV”.

Astfel, în cadrul subiectului sunt expuse un amalgam de idei, pe
alocuri contradictorii și lipsite de probe concludente, iar la multitudinea
afirmațiilor acuzative cu referire la activitatea Consiliului
Audiovizualului, nu a fost solicitată și prezentată poziția instituției.
Astfel, pe parcursul întregului reportaj, în adresa Consiliului
Audiovizualului au fost lansate acuzații ce țin de ilegalitatea deciziilor
adoptate, corupție, favoritism politic, favorizarea unor furnizori de
servicii media audiovizuale, în detrimentul altor furnizori, însă a fost
omisă cu vehemență prezentarea opiniei Autorității de reglementare.

În acest sens, de specificat că doar în cazul acuzațiilor la adresa
președintelui Ala Ursu-Antoci că ar avea în subordinea sa o rudă și
faptul că compania care a efectuat lucrări de reparație în incinta
Consiliului Audiovizualului i-ar fi efectuat și reparații în locuința sa,
jurnalista a solicitat poziția acesteia. Astfel, se atestă că asigurarea
imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a opiniilor, prin
prezentarea principalelor puncte de vedere a fost una formală și nu a
acoperit întreg spectrul tematic relatat în cadrul reportajului.

În contextul celor expuse, sunt relevante prevederile art. 13 din
Codul serviciilor media audiovizuale:

- alin. (1) lit. a) și b): „În virtutea dreptului fundamental la
informare, furnizorii de servicii media trebuie să respecte următoarele
exigențe: să asigure distincția clară între fapte şi opinii; să informeze
cu privire la un fapt sau un eveniment corect, iar informaţia să fie
verificată şi prezentată în mod imparțial şi cu bună-credință”.

- alin. (5) lit. a): „În programele audiovizuale de ştiri şi de
dezbateri trebuie să fie respectate următoarele reguli: rigoare şi
acuratețe în redactarea şi prezentarea știrilor”;

- alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale: „În
cadrul programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare
în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială
sau culturală trebuie sa fie respectate următoarele cerințe: a)
asigurarea imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a
opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în
opoziție, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică”.

– Dna Cecan, Vă mulțumesc frumos. Dvs. sunteți verișoara mea? Dvs.
sunteți șefa Direcției monitorizare, Dvs. sunteți verișoara mea?

– De la Adam și Eva, probabil că suntem toți. În rest, absolut nu
suntem.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 7 din 16

A. URSU-ANTOCI:

V. CECAN:

A. URSU-ANTOCI:

V. STEȚCAIA:

A. URSU-ANTOCI:

V. STEȚCAIA:

A. URSU-ANTOCI:

V. STEȚCAIA:

A. URSU-ANTOCI:

V. CECAN:

A. URSU-ANTOCI:

Iu. ROȘCA:

A. URSU-ANTOCI:

L. MANOLE:

– Din ce an activați în cadrul Consiliului Audiovizualului?

– Din 2003. În 2003 nu am avut rude.

– N-ați avut rude și nici eu nu am avut rude din 2003 în Consiliul
Audiovizualului. Dna Stețcaia, Dvs. sunteți șefa Direcției monitorizare
radio. Dvs. sunteți ruda mea?

– Nu.

– Din ce an activați în Consiliu?

– Din 2012.

– Respectiv, nu eu V-am angajat.

– Nu, sigur că nu.

– Vă mulțumesc mult, dna Stețcaia.

– Dacă îmi permiteți. Dacă totuși, tangențial, m-ați întrebat, am vrut să
specific că dacă un furnizor consideră că este în stare și este profesionist
de a face un subiect așa senzațional, cred că totuși ar trebui să se
documenteze și să relateze corect și exact, și să nu facă transfer de
imagini la alte persoane dacă totuși consideră că are o informație
corectă. Astfel, se mai încalcă și art. 13 alin. (5) șit. b), unde se spune că
între comentarii și imagini trebuie să existe o conexiune reală, dar nu
transfer de imagini, astfel să fie dusă în eroare opinia publică.

– De acord cu Dvs.

– Ei fac ..., nu că conexiune reală.

– Ok, mulțumesc. Declar pe propria răspundere că nu am nicio rudă la
Consiliul Audiovizualului, n-am avut niciodată. În ceea ce privește
reparația, rog să se autosesizeze organele competente, chiar rog să se
autosesizeze și să vină ... Așa reparație am făcut, că am vopsit pereții.
Ok, să admitem. Cei care se îneacă cu noroi în Consiliul
Audiovizualului, nu trebuie să împroaște și pe alții. Asta este poziția
mea, mai mult nu vreau să declar nimic. Vreau numai să declar că eu o
să lupt cu indivizii aceștia în instanța de judecată, și cu cei din Consiliu,
care m-au defăimat și au spus minciuni. Cine vrea să se expună vizavi
de acest subiect? Dna Manole, Vă rog.

– Eu am citit poziția „ITV” și chiar am rămas stupefiată de impertinența
lor. Într-un reportaj s-a încălcat tot ce se putea încălca, absolut totul. Și
să afirmi cu nonșalanță că au fost respectate toate rigorile deontologice,
mi se pare ..., nu am cuvinte să numesc asemenea atitudine. Zici că ai
asigurat distincția clară între fapte și opinii, informarea cu privire la
fapte a fost corectă, informația - verificată și prezentată în mod
imparțial și cu bună-credință, a fost asigurată imparțialitatea, echilibrul.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 8 din 16

A. URSU-ANTOCI:

T. BURAGA:

C. MIHALACHE:

T. BURAGA:

C. MIHALACHE:

T. BURAGA:

C. MIHALACHE:

A. URSU-ANTOCI:

Oameni buni, dacă așa înțeleg acești pseudo-profesioniști să asigure
informarea corectă conform art. 13 din Codul serviciilor media, păi, vai
și amar de audiovizualul moldovenesc. Nu știu, poate mă ascultă cei de
la „ITV”, chiar m-aș adresa conducerii acestui post și i-aș întreba: de ce
vă bateți joc de telespectatori și de ce vă bateți joc de jurnaliștii care
activează în instituția Dvs., impunându-i, pe motivul unor frustrări
personale ale Dvs., îi impuneți să realizeze asemenea subiecte? De fapt,
să spunem pe șleau, toată nemulțumirea „ITV”-ului vine din
intransigența cu care Consiliul Audiovizualului solicită de la furnizori
respectarea cotei de produs local și a cotei de produs local în limba
română, de aici, toată povestea. Dacă până nu demult acești furnizori,
prin diferite metode, reușeau să obțină indulgență la acest capitol și erau
oarecum menajați, asemenea matrapazlâcuri acuma nu merg. De aici, și
nemulțumirea. Eu cred că nu trebuie să ne ascundem după deget și să
spunem lucrurilor pe nume. Mulțumesc.

– Dna Buraga, Vă rog.

– În continuarea gândului dnei Manole. Într-adevăr, atunci când
furnizorul de servicii media acuză autoritatea de reglementare că se
răfuiește cumva pe ei, fiind incomozi, cred că anume ei folosesc postul
de televiziune ca un instrument pentru a se răfui pe autoritatea de
reglementare că au aplicat niște sancțiuni binemeritate, și nu doar ei, ci
și alți furnizori care au deviat de la prevederile legale. Eu aș menționa
încă o dată că cei interesați pot să vadă foarte bine în proiectul de
decizie, care a fost elaborat în baza rezultatelor monitorizării a Direcției
de monitorizare, aici sunt menționate absolut toate deciziile care
demonstrează aceasta. Ne punem întrebarea: oare aceasta nu este o știre
falsă? Cu atât mai mult că Direcția monitorizare a venit cu date
concrete. Oare nu este o diseminare a unei știri false? A fost totul
elaborat în conformitate cu prevederile legale și au fost prezentate toate
pozițiile. Dl Mihalache a recunoscut că nici prima dată, adică, în
reportajul dat n-a fost mențiunea „Arhivă”.

– Pur și simplu, am crezut că este pentru prima dată acest interviu cu
Voronin, dar din materiale am înțeles că a fost ...

– Corect, fiindcă de regulă, ar fi trebuit să fie mențiunea „Arhivă”, ca să
nu ducă opinia publică în eroare, ceea ce este și demonstrat.

– Este vorba nu doar despre Corneliu Mihalache. De fapt, este acuzat
Consiliul Audiovizualului, că s-a transformat într-o organizație
corupționistă. Asta este acuzație penală, aici nici nu se discută că
trebuie de luat opinia.

– Преступность.

– Коррупционная организация - asta e acuzație penală.

– Și decizii amorale, dle Mihalache, ați uitat.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 9 din 16

C. MIHALACHE:

T. BURAGA:

C. MIHALACHE:

T. BURAGA:

A. URSU-ANTOCI:

Iu. ROȘCA:

– Decizii amorale, asta e discutabil, dar când este o acuzație penală și
nu se dă partea celor vizați ... Mai ales că noi trăim acum într-o
societate unde din astfel de articole din presă se fac dosare penale deja.
Așa că noi trebuie să taxăm declarațiile din presă care sunt acuzative, cu
iz penal. Asta nici nu se discută, în opinia mea.

– Petiția este cumva neîntemeiată. Petiția a fost depusă din cauza
neconcordanțelor cu cele difuzate și cele care s-au întâmplat de fapt. De
aceea și a fost semnată această petiție, nu este neîntemeiată. Și toate
dovezile sunt în proiectul de decizie.

– Dar ce înseamnă neîntemeiată, când în acest reportaj, CA este acuzat
penal, adică, toată instituția. Dacă ar fi fost vorba numai de Corneliu
Mihalache, asta ar fi ... Eu sunt pentru libertatea de exprimare, deși,
repet, libertatea de exprimare este libertatea de exprimare până la
momentul în care sunt acuzații penale, ulterior care pot fi interpretate ...
Aici trebuie să fie o reacție promptă. Am fost acuzați noi, noi am avut
reacție promptă. Va fi acuzat altcineva, eu rog toate persoanele care
sunt acuzate penal și opinia cărora nu este luată în considerație să se
adreseze la Consiliu, pentru că noi trebuie să stopăm astfel de tendințe
cu acuzații penale. Prea mare e libertatea de exprimare.

– De aceea, eu încă o dată vreau să menționez. Toți cei interesați pot să
vadă proiectul de decizie, în care amănunțit sunt date deciziile prin care
se dovedește că nu au fost sancționați doar acest furnizor de servicii. Ba
mai mult, că ei cumva au fost în lista furnizorilor de servicii care au
beneficiat de o perioadă de grație. Adică, li s-au creat toate condițiile
pentru a intra în albia legii.

– Vă mulțumesc, dna Buraga. Dle Roșca, Vă rog.

– Dat fiind faptul că am subscris sesizarea, trebuie să mă expun și eu.
Mi se pare un reportaj infantil și copilăresc, pentru că el a fost făcut și
bazat anume prin prisma frustrărilor personale, făcut pe cap fierbinte,
vrând să fie dată rezonanță cât mai largă, utilizând calificări politice și
penale, și de tot felul, implicând personalități diferite, precum și
politicieni de vază. Iată l-au pus în situație și pe Vladimir Nicolaevici.
Vladimir Nicolaevici n-a știut că o să-i fie pusă intervenția pe un alt
subiect. Asta e normal, că sunt tertipuri de montaj. Și multe altele care
nu se merita pur și simplu, pentru că asta e o problemă de 3 kopeici, el a
fost sancționat pe bună dreptate. Trebuia să facă tam-tamul ăsta și să-i
dea așa o rezonanță? Normal că dacă i-a dat o rezonanță, trebuia să
ceară cel puțin o poziție oarecare. Morala sesizării noastre nu constă în
aceea că a fost o tentativă asupra autorității Consiliului Audiovizualului,
dar faptul ce atitudine are el față de acțiunile care trebuie să le respecte.
Acest furnizor trebuie să fie puțin mai autocritic, ca să înțeleagă că ceea
ce i s-a aplicat lui, i s-a aplicat pe bună dreptate. Mai mult ca atât, în
timp, i s-a acordat maximă indulgență, aș spune, la capitolul la care a
fost sancționat, pentru că el putea să fie sancționat cu mult mai mult și
să ajungă într-o altă situație.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 10 din 16

T. BURAGA:

Iu. ROȘCA:

A. URSU-ANTOCI:

T. BURAGA:

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

– Această poveste de 3 kopeici a durat 07 min. 13 sec.

– O circumstanță agravantă a jucat și rolul acestui avocat, care nu
înțeleg ce face el acolo. Că are tangență cu politica editorială sau că are
doar rolul de a presta asistență juridică? Mi se pare că în reportajul
acesta și-a depășit atribuțiile, într-un fel sau altul.

– Vă mulțumesc, dle Roșca. Colegi, pe final, eu n-o să mă expun foarte
mult vizavi de acest furnizor, o să se expună instanța de judecată. Eu
altceva vreau să Vă spun. Vreau să-i dăruiesc prin intermediul solului
CA, acestui furnizor, un Cod al serviciilor media audiovizuale, să-l
citească și să învețe foarte bine prevederile - este sancționat pe bună
dreptate. În acest reportaj, ceea ce am remarcat eu și nu mi-a plăcut este
faptul că CA nu mai dă subvenții. Oameni buni, CA este instituția care
odată cu adoptarea noului Cod al serviciilor media audiovizuale, el nu
oferă subvenții. Învățați Codul. Sau poate lucrați după Cod vechi,
înțeleg cum lucrați acolo. Pe mine altceva mă interesează și probabil că
o să merg iarăși la instanțele competente. După care criterii acestui
furnizor i s-au dat subvenții atunci când i s-au dat, 2 ani consecutiv? O
să ne clarificăm și cu asta, neapărat. Dar înainte de a mă acuza că nu vă
dau subvenții, tare mult vă rog să vă asigurați că are dreptul CA să vă
ofere subvenții? Vă mulțumesc. Dacă nu mai are nimeni nimic de spus,
trecem la partea decizională.

– Dna președinte, la pachet puteți să alipiți și comentariile la Codul
serviciilor media.

– Neapărat o să alipim și comentariile. Mulțumesc, dna Buraga. A lua
act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „ITV”. Cine este
pentru?

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.

– Unanim. A lua act de autosesizarea membrilor Consiliului
Audiovizualului Ala Ursu-Antoci, Iulian Roșca, Tatiana Buraga,
Corneliu Mihalache și Larisa Manole, din 21 octombrie 2021. Cine este
pentru?

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.

– Unanim. A sancționa cu avertizare publică „MEDIA PRO GROUP”
SRL, fondatoarea postului de televiziune „ITV”, pentru încălcarea
prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) și b), alin. (5) lit. a) și alin. (6) lit. a)
din Codul serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin.
3 lit. a) din Cod. Cine este pentru?

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 11 din 16

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

A. URSU-ANTOCI:

– Unanim. În conformitate cu prevederile art. 84 alin. (11) și (12) din
Codul serviciilor media audiovizuale, „MEDIA PRO GROUP” SRL
este obligată să difuzeze textul sancțiunii în următoarele 48 de ore de la
data adoptării deciziei privind aplicarea sancțiunii, sonor și/ sau vizual,
de cel puțin 3 ori, în orele de maximă audiență, din care o dată în
principalul program audiovizual de știri, în cazul serviciilor media
audiovizuale generaliste și/sau de știri. Cine este pentru?

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.

– Unanim.

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI
DECIDE:

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „ITV” (PRO (6)
UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, L. MANOLE, C. MIHALACHE, Iu. ROȘCA și
L. VIZIRU).

2. A lua act de autosesizarea membrilor Consiliului Audiovizualului: Ala Ursu-Antoci,
Iulian Roșca, Tatiana Buraga, Corneliu Mihalache și Larisa Manole, din 21 octombrie 2021
(PRO (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, L. MANOLE, C. MIHALACHE, Iu.
ROȘCA și L. VIZIRU).

3. A sancționa cu avertizare publică „MEDIA PRO GROUP” SRL, fondatoarea postului
de televiziune „ITV”, pentru încălcarea prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) și b), alin. (5) lit. a) și
alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin. 3 lit. a)
din Cod (PRO (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, L. MANOLE, C.
MIHALACHE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU).

4. În conformitate cu prevederile art. 84 alin. (11) și (12) din Codul serviciilor media
audiovizuale, „MEDIA PRO GROUP” SRL este obligată să difuzeze textul sancțiunii în
următoarele 48 de ore de la data adoptării deciziei privind aplicarea sancțiunii, sonor și/ sau
vizual, de cel puțin 3 ori, în orele de maximă audiență, din care o dată în principalul program
audiovizual de știri, în cazul serviciilor media audiovizuale generaliste și/sau de știri:

„Consiliul Audiovizualului a aplicat avertizare publică postului de televiziune „ITV”
pentru încălcarea prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) și b), alin. (5) lit. a) și alin. (6) lit. a) din
Codul serviciilor media audiovizuale, conform cărora: În cadrul programelor audiovizuale de
știri trebuie sa fie asigurată imparțialitatea echilibrului și favorizarea liberei formări a
opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, în perioada în care
problemele sunt în dezbatere publică, iar în virtutea dreptului fundamental la informare,
furnizorii de servicii media trebuie să asigure distincția clară între fapte și opinii, să informeze
cu privire la un fapt sau un eveniment corect, iar informația să fie verificată și prezentată în
mod imparțial și cu bună-credință”.

4.1. „MEDIA PRO GROUP” SRL va prezenta, în termen de 5 zile de la data aducerii la
cunoștință a prezentei decizii, un raport despre executarea prevederilor art. 84 alin. (11) și (12)
din Codul serviciilor media audiovizuale, care va include data și ora difuzării textului sancțiunii.

5. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului
în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ,
decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău,
str. Kiev nr. 3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea
prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia.

6. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV.
7. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 12 din 16

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului.

ANEXĂ: DECIZIA nr. 40/238 din 05 noiembrie 2021

ORDINEA DE ZI: CHESTIUNEA nr. 2
Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de

televiziune „TV8”, urmare a sesizării dnei Elizaveta Suvac

V. STEȚCAIA: – La data de 08 octombrie 2021, în adresa Consiliului Audiovizualului a
parvenit sesizarea f/nr. din partea dnei Elizaveta Suvac, prin care
informează că postul de televiziune „TV8”, la data de 31 mai 2021, a
plasat pe pagina oficială de Facebook reportajul „Scandal în ultima zi
de școală în Căușeni. O directoare a fost acuzată de comportament
neadecvat”. Petiționara precizează că reportajul dat a fost publicat și pe
pagina oficială a postului TV8.

Astfel, Elizaveta Suvac susține că „TV8” a înregistrat opiniile/
acuzațiile invocate de părinții aliați la protestul din fața Gimnaziului
„Pantelimon Erhan” din s. Tănătari. rn. Căuşeni, fără a înregistra opinia
dumneaei asupra celor întâmplate, chiar dacă jurnalistul cunoștea despre
faptul că aceasta urma să fie disponibilă de a oferi informații după
finalizarea orelor de învățământ, și anume orele 14:00.

În acest sens, Elizaveta Suvac consideră că „TV8” urma să
asigure prezentarea opiniilor tuturor părților aflate în conflict, astfel
încât să nu se ajungă în punctul în care Consiliul Audiovizualului ar
trebui să fie cel care să facă dreptate. Totodată, petiționara susține că
urmare a acestui reportaj a fost privată de dreptul la replică, conform
prevederilor art. 14 din Codul serviciilor media audiovizuale.

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor
media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor
circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului, prin scrisoarea nr.
1217 din 19 octombrie 2021, a solicitat AO „Media Alternativa”,
fondatoarea postului de televiziune „TV8”, prezentarea opiniei, în scris,
asupra celor invocate în sesizare.

Prin scrisoarea nr. 46 din 25 octombrie 2021, AO „Media
Alternativa”, fondatoarea postului de televiziune „TV8”, a comunicat
Consiliului Audiovizualului următoarele: „Reportajul la care face
trimitere reclamanta a fost realizat de TV8 în data de 31.05.2021, în
ultima zi de an școlar, la sesizarea unui grup de părinți și profesori
care au invocat nemulțumiri față de comportamentul dnei directoare
Suvac, în vederea documentării și asigurării unei informări corecte,
echipa TV8 a mers la fața locului, acolo unde a încercat să discute cu
toate părțile vizate în subiect, inclusiv doamna Suvac. Dna directoare
însă a refuzat să ofere o reacție, menționând că este ocupată, trebuie să
meargă la ore. Acest moment a fost reflectat în reportaj. Transcriem
mai jos fragmentul:

https://www.voutube.com/watch?v=w v4Kxmv&Vw
Min. 04:01 - Elisaveta Suvac: „Mă scuzați, mă scuzați eu

trebuie să merg la ore..."
Nu deținem vreo informație că dna Suvac s-a arătat disponibilă

să discute cu echipa TV8 după ora 14:00, așa cum susține în plângerea



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 13 din 16

expediată către CA, tocmai la cinci luni de Ia desfășurarea acelor
evenimente. Vrem să mai atragem atenție asupra faptului că în reportaj
a fost inclus şi comentariul reprezentantei Direcției Educație din cadrul
Consiliului raional Căușeni, care a declarat că au fost depuse trei
sesizări privind comportamentul directoarei gimnaziului din satul
Tănătari.

Min. 4:42 - Tatiana Paladuță, șefă adj. Bir. Educaţie Căuşeni:
„La nivel de direcţie, a fost constituit un grup-de lucru care
examinează toate plângerile stipulate în această petiție. Ulterior,
conform termenilor legali, noi ne vom expune”.

Stimată doamnă Președintă,
Este important să subliniem și faptul că în data de 01.09.2021,

TV8 a mai realizat o ştire la acest subiect, la fel urmare a sesizării
venite din partea unui grup de părinți și profesori, care s-au plâns că
situația a rămas neschimbată. Și de această dată, Elisaveta Suvac a fost
telefonată de mai multe ori pentru a i se oferi dreptul la replică.
Doamna nu a răspuns Ia apelurile TV8, dar a trimis ulterior o
declarație pe care am adus-o la cunoștința publicului, fapt demonstrat
în răspunsul anterior, trimis către Consiliul Audiovizualului. Prin
urmare, după examinarea plângerii anterioare depuse de Elisaveta
Suvac, prin Decizia nr. 33/202 din 10 septembrie 2021, petiția doamnei
a fost respinsă ca fiind neîntemeiată. Astfel, declarăm că TV8 a
respectat toate rigorile legale și deontologice întru asigurarea
informării corecte, iar acuzațiile Elisavetei Suvac despre faptul că
echipa TV8 i-ar fi încălcat dreptul la replică sunt nefondate”.

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83
alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul
Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune „TV
8”, prin prisma celor invocate în sesizarea dnei Elizaveta Suvac.

Rezultatele monitorizării au atestat că la data de 31 mai 2021, în
cadrul buletinului informativ de la ora 19:00, postul de televiziune
„TV8” a difuzat reportajul: „Cer demisia directoarei”, în cadrul căruia
se relatează despre un scandal în ultima zi de școală, în satul Tănătari,
raionul Căușeni, unde mai mulți părinți s-au adunat în curtea instituției,
acuzând directoarea gimnaziului de comportament neadecvat față de
profesori și elevi. În subiect se specifică că din cauza conflictelor
interminabile din școală, unii învățători ar fi fost nevoiți să plece, iar
oamenii spun că certurile afectează mult procesul de învățământ și
pentru a pune capăt situației, au depus o solicitare prin care cer demisia
directoarei.

În acest sens, reporterul menționează că: „după ce s-a lăsat
așteptată afară minute în șir, șefa instituției a precizat că cererea lor
este examinată, fără a oferi alte detalii”.

În reportaj sunt intervievați unii profesori și părinți, care se
declară nemulțumiți de activitatea actualului director al gimnaziului din
sat. Oamenii susțin că aceasta ar avea un comportament inadmisibil față
de profesori și alți angajați. Iar certurile, spun părinții, afectează mult
procesul educațional. La fel, aceștia o acuză de neimplicare în
dezvoltarea sistemului de învățământ al școlii și pentru faptul că tot ea
ar fi motivul pentru care unii profesori au fost nevoiți să demisioneze și
să meargă să muncească în școlile din satele vecine.



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 14 din 16

Totodată, în cadrul subiectului se precizează că la Direcția
Educație din cadrul Consiliului raional Căușeni sunt trei sesizări privind
comportamentul directoarei gimnaziului din satul Tănătari. Două vin
din partea cadrelor didactice, iar o petiție – din partea comitetului
părintesc. În acest sens, s-a expus șefa-adjunctă Direcția Educație,
Căușeni, Tatiana Pălăduță: „La nivel de direcție a fost constituit un
grup de lucru care examinează toate petițiile, după care, conform
termenilor legali, ne vom expune”.

În contextul celor relatate în știre, reporterul a menționat
următoarele: „Am încercat să discutăm și cu directoarea, însă vice-
directorul ne-a spus că ea să află la lecție și că va ieși afară, la pauză.
Pentru că nici la recreație nu a ieșit în curtea școlii, părinții au intrat în
instituție, chiar dacă vice-directorul a încercat să le interzică accesul în
clădire. Într-un final, directoarea a ieșit afară, însă nu a spus decât
faptul că solicitarea părinților privind demisia sa benevolă se
examinează. Întrebată cum totuși răspunde la acuzațiile părinților,
directoarea Gimnaziului „Pantelimon Erhan”, Elizaveta Suvac, declară
următoarele: „Mă scuzați, eu trebuie să merg la ore”.

În acest sens, în conformitate cu prevederile legislației
audiovizuale, postul de televiziune „TV8” a asigurat prezentarea
principalelor puncte de vedere aflate în opoziție.

Este de menționat că în cadrul ședinței publice din 10
septembrie 2021, Consiliul Audiovizualului a examinat o altă petiție
parvenită din partea directoarei Gimnaziului „Pantelimon Erhan” din s.
Tănătari, rn. Căușeni, Elizaveta Suvac, prin care a informat CA despre
faptul că la 13.08.2021, postul de televiziune „TV8” a difuzat în cadrul
buletinului de știri un reportaj cu titlul: „Scandalul cu demiterea
directoarei din Tănătari continuă. Părinții s-au adresat la Consiliul
raional”, în care a fost vizată direct. Atunci Elizaveta Suvac a invocat
că nu a fost informată despre realizarea acelui reportaj și nu a fost
apelată la telefon, și nici căutată de jurnaliștii TV8, pentru a-i solicita
poziția asupra celor relatate în subiect.

În contextul celor expuse, Elizaveta Suvac a solicitat Consiliului
Audiovizualului să ia atitudine privind situația creată și a anexat
scrisoarea adresată postului de televiziune „TV8”, în care și-a expus
poziția referitor la acuzațiile aduse și prin care a solicitat furnizorului de
servicii media, în conformitate cu prevederile Legii nr. 64 din
23.04.2010 „Cu privire la libertatea de exprimare”, publicarea
dezmințirii informațiilor relatate în subiectul din 13 august 2021.

Drept urmare, la data de 16 august 2021, postul de televiziune
„TV8” a difuzat, în cadrul buletinului informativ „Știri cu Diana Popa”
(durata: 37 min. 15 sec.), un subiect cu titlul: „O vor ancheta pe
directoare după concediu” (ora de difuzare 19:31:36), în cadrul căreia
prezentatoarea afirmă că directoarea Gimnaziului „Pantelimon Erhan”
din s. Tănătari, rn. Căușeni, Elizaveta Suvac a trimis un mesaj pe adresa
redacției postului de televiziune „TV8”, în care se arată că dorește să
dezmintă acuzațiile aduse din partea părinților și a profesorilor din
localitate. Astfel, prezentatoarea a dat citire declarațiilor dnei Elizaveta
Suvac remise în adresa postului de televiziune „TV8”: „Elizaveta Suvac
declară că acuzațiile în adresa ei sunt nefondate, întrucât în cei 3 ani
de activitate de directoare, ea nu a fost sancționată disciplinar și nici



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 15 din 16

A. URSU-ANTOCI:

V. STEȚCAIA:

A. URSU-ANTOCI:

L. VIZIRU:

A. URSU-ANTOCI:

Iu. ROȘCA:

A. URSU-ANTOCI:

L. MANOLE:

nu au parvenit în adresa ei careva plângeri din partea colegilor
referitor la comportamentul său, nici la Consiliul de administrație, nici
la Consiliul profesoral, nici la Consiliul de etică și nici la Consiliul
părinților nu există astfel de documente, mai scrie Elizaveta Suvac. Cât
despre profesorii care și-ar fi dat demisia sub presiunea ei, 15 la
număr, ea spune că aceștia ar fi plecat din inițiativă proprie și niciunul
dintre ei nu a depus vreo plângere în instanța de judecată. Directoarea
menționează și faptul că în luna iunie, Direcția Educație Căușeni a
trimis o comisie care i-a evaluat activitatea și a analizat documentația
instituției, dar nu a depistat nicio încălcare. Prin urmare, ea consideră
nefondate acuzațiile care i se aduc”.

În acest sens, prin Decizia nr. 33/202 din 10 septembrie 2021,
Consiliul Audiovizualului a respins petiția dnei Elizaveta Suvac, dat
fiind faptul că în cadrul reportajului nominalizat, furnizorul de servicii
media a asigurat prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în
opoziție, inclusiv a publicat suplimentar textul dnei Elizaveta Suvac
remis la adresa redacției „TV8”, prin care a dezmințit acuzațiile care i-
au fost aduse vizavi de conflictul creat.

De asemenea, este de menționat că, în conformitate cu
prevederile legislației audiovizuale, prezentarea principalelor puncte de
vedere aflate în opoziție se asigură, de regulă, în cadrul aceluiași
program audiovizual sau în mod excepțional în programele următoare.
Astfel, la data de 16 august 2021 postul de televiziune „TV8” a
prezentat poziția dnei Elizaveta Suvac cu referire la conflictul care s-a
iscat între dumneaei și unii părinți și profesori din localitate.

– Dna Stețcaia, eu am o întrebare către Dvs. Când expiră petiția dată?

– Astăzi.

– Astăzi expiră petiția. De aceea colegi, ieri s-a decis organizarea
ședinței CA, datorită faptului că astăzi expiră petiția. Dnei Lidia Viziru i
s-a expediat linkul, i s-au asigurat toate condițiile ca dumneaei să fie
prezentă la ședința CA. Deci, motivul convocării ședinței de ieri a fost
că astăzi expiră petiția.

– Eu nu puteam să particip la ședință online, eu m-am expus că
participarea mea ar fi fost ilegală, dat fiind faptul că nu exista un ordin
că eu m-aș fi aflat la lucru la distanță. Și nici în cadrul Consiliului nu
există un regulament care să prevadă votul la distanță valabil. Din acest
punct de vedere, eu consider că am activat corect.

– Există Codul muncii, dna Viziru.

– Noi am clarificat problema aceasta la debutul ședinței, așa că nu se
merită ...
– Atenția, da? Mulțumesc. Cine vrea să se expună vizavi de acest
subiect?

– Eu cred că monitorii și-au făcut treaba foarte bine și au demonstrat cu
lux de amănunte că „TV8” a prezentat toate punctele de vedere. Nu



Procesul-verbal nr.40 al ședinței publice a CA din 05 noiembrie 2021, ora 09:00

Pagina 16 din 16

A. URSU-ANTOCI:

T. BURAGA:

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

A. URSU-ANTOCI:

AU VOTAT:

A. URSU-ANTOCI:

avem ce discuta, trebuie respinsă.

– Vă mulțumesc. Dacă nu mai vrea nimeni să se expună, vreau să Vă
spun că am examinat și eu. „TV8” într-adevăr și-a făcut treaba.

– Și-a onorat obligațiunile.

– A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „TV8”.
Cine este pentru?

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.

– Unanim. A respinge sesizarea f/nr. din 08 octombrie 2021, parvenită
din partea dnei Elizaveta Suvac. Cine este pentru?

PRO – (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, C.
MIHALACHE, L. MANOLE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU.

– Unanim. Vă mulțumesc.

CONSILIUL AUDIOVIZUALULUI
DECIDE:

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „TV8” (PRO (6)
UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, L. MANOLE, C. MIHALACHE, Iu. ROȘCA și
L. VIZIRU).

2. A respinge sesizarea f/nr. din 08 octombrie 2021, parvenită din partea dnei Elizaveta
Suvac (PRO (6) UNANIM – A. URSU-ANTOCI, T. BURAGA, L. MANOLE, C.
MIHALACHE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU).

3. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerere prealabilă la Consiliul Audiovizualului
în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. În ordine de contencios administrativ,
decizia poate fi contestată la Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani (MD-2068, mun. Chișinău,
str. Kiev nr.3), în termen de 30 de zile din data comunicării răspunsului cu privire la cererea
prealabilă sau din data expirării termenului prevăzut pentru soluționarea acesteia.

4. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV.
5. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul

Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului

ANEXĂ: DECIZIA nr. 40/239 din 05 noiembrie 2021

Președintele ședinței a constatat că Ordinea de zi
a fost epuizată şi a declarat şedinţa închisă.

PREŞEDINTE Ala URSU-ANTOCI:

Ex: Tatiana EFTODI


	4.1. „MEDIA PRO GROUP” SRL va prezenta, în termen 
	5. Prezenta decizie poate fi contestată cu o cerer
	 6. Controlul asupra executării prezentei decizii 
	 7. Prezenta decizie intră în vigoare la data adop

